Hvordan raskmelder jeg mig fra sygedagpenge? (ledig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.887 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Anonym trådstarter

Håber I kan hjælpe mig

Jeg har været sygemeldt med depression siden august sidste år, men er nu nået dertil, hvor jeg har mod på arbejdslivet igen.

Jeg har været på sygedagpenge og vil være ledig, når jeg raskmelder mig, men HVORDAN raskmelder jeg mig?

Skal jeg kontakte kommunen tlf. eller skriftlig? Eller kan man gøre det elektronisk?

Jeg er helt på bar bund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Håber I kan hjælpe mig

Jeg har været sygemeldt med depression siden august sidste år, men er nu nået dertil, hvor jeg har mod på arbejdslivet igen.

Jeg har været på sygedagpenge og vil være ledig, når jeg raskmelder mig, men HVORDAN raskmelder jeg mig?

Skal jeg kontakte kommunen tlf. eller skriftlig? Eller kan man gøre det elektronisk?

Jeg er helt på bar bund

du skal kontakte jobcenteret, mener jeg det er.. 

det skal jeg hvertfald gøre hvis jeg raskmelder mig, men jeg har heller ikke noget job længere.. (har sagt op i forb, med stress/sygemelding)

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

du skal kontakte jobcenteret, mener jeg det er.. 

det skal jeg hvertfald gøre hvis jeg raskmelder mig, men jeg har heller ikke noget job længere.. (har sagt op i forb, med stress/sygemelding)

Jeg har heller ikke noget job at komme tilbage til - jeg var ansat i et vikariat som udløb under min barsel - og siden da har jeg været sygemeldt...

Anmeld

24. juni 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg har heller ikke noget job at komme tilbage til - jeg var ansat i et vikariat som udløb under min barsel - og siden da har jeg været sygemeldt...

så tror jeg du skal prøve at ringe til dit jobcenter. har du slet ikke fået nogle breve what so ever under din sygemelding fra kommunen eller jobcenteret eller noget?? 

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

så tror jeg du skal prøve at ringe til dit jobcenter. har du slet ikke fået nogle breve what so ever under din sygemelding fra kommunen eller jobcenteret eller noget?? 

Jeg har kun fået mine udbetalingsmeddelelser på e-boks - måske der står noget på dem?

Anmeld

24. juni 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg har kun fået mine udbetalingsmeddelelser på e-boks - måske der står noget på dem?

det kan være der står hvem der er afsender.. men det gør jo ikke noget at du ringer til jobcenteret, har de ikke din sag, kan de måske hjælpe dig med at finde frem til de rigtige du skal ringe til??

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

det kan være der står hvem der er afsender.. men det gør jo ikke noget at du ringer til jobcenteret, har de ikke din sag, kan de måske hjælpe dig med at finde frem til de rigtige du skal ringe til??

Altså, min sagsbehandler henter mig i jobcenteret, men hun sidder jo oppe i sygedagpenge-teamet...

Jeg prøver at ringe til hende i morgen

Tak for hjælpen...!

Anmeld

24. juni 2012

Mulle73

Da jeg havde været sygemeldt i en længere periode, skulle jeg bevise overfor a-kassen, at jeg kunne stå til rådighed i 37 timer om ugen. Derfor skulle jeg via en praktik på 3 mdr. bevise, at jeg kunne arbejde og dermed ikke var sygemeldt længere.

Ring til Jobcentret og a-kassen og hør dem ad. De er sikkert ikke enige om, hvad du skal.

Anmeld

24. juni 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Altså, min sagsbehandler henter mig i jobcenteret, men hun sidder jo oppe i sygedagpenge-teamet...

Jeg prøver at ringe til hende i morgen

Tak for hjælpen...!

så giv dem et kald... jeg mener når man ringer derop, så får man nogle valgmuligheder i telefonen... og så er der en der er at raskmelde sig. sådan er det hvertfald på det jobcenter jeg er tilknyttet.. 

Velbekomme

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

så giv dem et kald... jeg mener når man ringer derop, så får man nogle valgmuligheder i telefonen... og så er der en der er at raskmelde sig. sådan er det hvertfald på det jobcenter jeg er tilknyttet.. 

Velbekomme

Smart, det prøver jeg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.