PB med udearbejdende mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ny her på siden og egentlig lidt i tvivl, om det er noget for mig. Synes dog, at der tit er nogle spændende debatter og nogle brugbare svar.

Problemstillingen er den, at min kæreste og jeg så småt er begyndt at overveje at få børn efter sommer. Det er jo dejligt, men der er nogle elementer i vores liv, som jeg allerede nu stresser over.

Min kæreste arbejder i England, hvilket betyder, at han er hjemme i Danmark ca. 1/3 af hver måned. Tidspunktet forskyder sig fra måned til måned, hvilket betyder, at vi selvfølgelig ikke har muligehed for at ramme ægløsning hver måned.

Jge er defor nervøs for, at det kan tage rigtig lang tid, før jeg bliver gravid, hvilket jo vil være frustrerende.

Jeg er godt klar over, at jeg tager sorgerne på forskud, men ville lige høre, om der er nogen, der har erfaringer/gode råd i forhold til PB med en udearbejdende mand?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Miss-86

Jeg er ny her på siden og egentlig lidt i tvivl, om det er noget for mig. Synes dog, at der tit er nogle spændende debatter og nogle brugbare svar.

Problemstillingen er den, at min kæreste og jeg så småt er begyndt at overveje at få børn efter sommer. Det er jo dejligt, men der er nogle elementer i vores liv, som jeg allerede nu stresser over.

Min kæreste arbejder i England, hvilket betyder, at han er hjemme i Danmark ca. 1/3 af hver måned. Tidspunktet forskyder sig fra måned til måned, hvilket betyder, at vi selvfølgelig ikke har muligehed for at ramme ægløsning hver måned.

Jge er defor nervøs for, at det kan tage rigtig lang tid, før jeg bliver gravid, hvilket jo vil være frustrerende.

Jeg er godt klar over, at jeg tager sorgerne på forskud, men ville lige høre, om der er nogen, der har erfaringer/gode råd i forhold til PB med en udearbejdende mand?

Jeg kan både og forstå din bekymring.

Min kæreste og jeg starter PB til september, han er godt nok ikke udearbejdende, men han er landmand (har efet landbrug) så han arbejder derfor mange timer om dagen, hver dag og kan derfor være for træt til sex, når han kommer hjem.. Men jeg har egentlig ikke haft den tanke, som du har der..

Jeg tror ikke du skal være så bekymret.. Der kan gå lige så lang tid for andre mere 'normale' forhold, som i dit og mit og andre, hvor mændene arbejder enten meget eller ude .. Hvis du forstår, hvad jeg mener.

Anmeld

24. juni 2012

Jupiter

Jeg tror det bedste du kan gøre er ikke at sætte en "plan" i gang. Altså smid præventionen og aftal at det sker når det sker uden at fastsætte tidspunkt for hvornår i går i gang og lad være med at holde øje med ægløsning osv.

Gør op med dig selv at det ikke skal være lige nu, og så bliv glædeligt overrasket hvis det alligevel sker om en måned

Så kan man jo altid tage emnet op på et senere tidspunkt - når lysten begynder at presse sig på. For så skal han jo være med til at finde en løsning på "problemet"

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Tak for begge jeres svar. I har jo helt ret. Tror bare at problemet er, at jeg er kontrolfreak, har det bedst når jeg selv kan styre hvor og hvornår tingene sker

Det er heller ikke så ligetil at få styr på ægløsning og alt det, når man faktisk aldrig har skænket det en tanke, så det bedste er nok bare at lade det ske når det sker.

Dumt at bekymre sig før man overhovedet er gået i gang, altså!

Anmeld

24. juni 2012

LinLin

Min ældste søns far var i militæret da vi prøvede at bliver gravide og var kun hjemme i weekenderne ( og ikke dem alle!) det tog ca 7 mdr, men man kan jo sagtens være heldig at ramme rigtigt hurtigere! :-)

Anmeld

24. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja, det er jo det, man har vel lov at være heldig  Det er jo også meget normalt at der går op til et år, ikke? Så syv måneder er ikke overdrevet lang tid (Selvom det måske føles sådan)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.