mine veninder gør det svært for mig at glæde mig :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Kris89

dorthemus skriver:

Men smerten blir vel ikke mindre af at folk ikke ved det, eller? Jeg fortalte det selv lige med det samme for så skulle jeg ikke først fortælle at jeg havde været gravid og nu havde mistet....

Sorry det var lige et sidespor, undrer mig bare over hvorfor man først må fortælle det efter 12 uger..som jo heller ikke er sikker.

TS: bed dine veninder om at stoppe fordi det påvirker dig i en negativ retning

jeg ville ønske jeg havde været mere OBS på risikoen ved en graviditet så jeg ikke havde fortalt nogen jeg var gravid endnu...

ville ønske de ikke vidste noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

VickyL

tusinde tak skal i have alle sammen for jeres svar sætter jeg stor pris på og held og lykke til alle de kommende forældre 

Anmeld

24. juni 2012

dorthemus

Kris89 skriver:

jeg ville ønske jeg havde været mere OBS på risikoen ved en graviditet så jeg ikke havde fortalt nogen jeg var gravid endnu...

ville ønske de ikke vidste noget...

Sådan er vi jo så forskellige....jeg elskede at kunne dele alt med min familie og venner og ønskede dem også ved min side hvis det gik galt.

TS vil gerne dele sine lykkelige omstændigheder med sine veninder uden at blive påduttet deres uvelkomne bekymringer. Og det skal de respektere

Anmeld

24. juni 2012

4kløver

Kris89 skriver:

har du prøvet at miste?? ved du hvor ondt det gør???

hvis man er en rigtig veninde ønsker MAN ikke dette sker for dem og man ønsker derfor også at fortælle veninden at der er en risiko...

hilsen en der har prøvet at miste

Ja derfor skal hun sige fra. Hun skal da ikke gå og høre alle de dårlige historie om at tabe. De skal da være glæde og støtte hende.

Anmeld

24. juni 2012

Aprilmor11

Kris89 skriver:

hvis man er en rigtig veninde ønsker MAN ikke dette sker for dem og man ønsker derfor også at fortælle veninden at der er en risiko...

JEG mistede tvillinger for 6,5 år siden. Og JA det gøre pisse ondt og det rammer hårdt, med derfor er det ikke RIGTIGE veninder at BLIVE VED med at sige sådan nogen ting og komme med skræk historier HVER GANG. Det er okay at de siger deres mening EN gang, men når det så er sagt så kan man sku godt glæde sig over sin veninde. Og sker det at man mister så kan de STØTTE hende og hjælpe hende med at komme over sig. Hvorfor skal hun ikke have lov til at nyde sin graviditet og glæde sig over den ? Og jeg skriver ikke det her fordi at jeg har glemt den gang jeg oplevede det, for den film køre stadig rundt inde i mit hovedet som var det igår. Men derfor har jeg GLÆDET mig over min graviditet alligevel. OG selvom at jeg have en ide om at det il gå galt igen, så var jeg glad for at han var i min mave og var sund og rask endnu. Beklager hvis det rammer dig, det er bestemt ikke for at ramme dig, synes bare ikke at det er en grund til at blive ved med at sige sådan noget HVER ENESTE GANG og komme med nye skræk historier til sin veninder. En rigtig veninde siger sin mening en gang og støtte op om de GODE OG DÅRLIGE dage. Bare min mening.

Anmeld

24. juni 2012

morbibi

Kris89 skriver:

der er vidst ikke meget at gøre... er sikker på din veninde kun vil dig det bedste...

jeg er veninden i vores omgangskreds...

har en veninde der er gravid og hun har allerede råbt ud over det hele at hun venter sig.. og det eneste jeg rigtig kan sige til hende er pas nu på... jeg selv fortalte familie jeg var gravid i uge 8... 9+3 mistede vi..

ville bare helst ikke se det overgik min veninde.

Som veninde må man gerne nævne det én gang og så skal man ikke nævne det igen, kun tænke det. Man ønsker vel det bedste for andre også selvom man selv har prøvet det værst tænkelige. Ja, det har jeg nemlig også prøvet og jeg kunne ALDRIG finde på, at fortælle skrækhistorier, men evt give gode råd ang medicin, som den gravide evt tager og så skal man være glad på deres vegne og håbe det bedste

det gør mig ondt, at du har mistet og jeg håber du en dag kommer dig så godt du kan. Stort kram til dig

Anmeld

24. juni 2012

OktoberMor

VickyL skriver:

jeg har det problem at jeg er i uge 7+6 og mine veninder gør det svært for mig at glæde mig, de bliver ved at sige at nu skal jeg passe på med at glæde mig for meget for der kan jo nå at ske så meget endnu, og det er næsten hver gang jeg ser dem, så har de været på nettet og finde en masse skræk historier jeg skal hører og det gør mig meget nervøs er der nogle der har nogle råd til mig på forhånd tak 

Be dem om at takle deres eget liv, før de blander sig i dit. :-) 

Hvis de kun har negative kommentarer, så be dem om at lukke! 

Anmeld

24. juni 2012

twinny

Ja, helt ærligt. Som en anden skriver Sig de skal lukke ædespalten.

Selvfølgelig er man ekstra bekymret i starten. Men derfor skal man jo ikk bekræftes i det.

Synes ærlig talt, det er en ringe veninde.

Anmeld

24. juni 2012

Laulund87

Kris89 skriver:

der er vidst ikke meget at gøre... er sikker på din veninde kun vil dig det bedste...

jeg er veninden i vores omgangskreds...

har en veninde der er gravid og hun har allerede råbt ud over det hele at hun venter sig.. og det eneste jeg rigtig kan sige til hende er pas nu på... jeg selv fortalte familie jeg var gravid i uge 8... 9+3 mistede vi..

ville bare helst ikke se det overgik min veninde.

Men derfor bestemmer hun da selv om hun vil fortælle det? Jeg synes ikke det er en god veninde hvis de sådan prøver at ødelægge glæden for HVIS nu.. Man kan ikke lave i frygt og hun er jo klar over at det kan gå galt.

Anmeld

24. juni 2012

MorDk

Kris89 skriver:

Ja selvfølgelig... men en god veninder bliver heller ikke ved med at sige det samme og det samme, men glæder sig på ens vejne og hjælper og støtter en hvis det skulle gå galt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.