Fugleinfluenza?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. maj 2009

Rasmine

Jeg irriterer mig mere og mere over at der ikke kommer nogle oplysninger frem, hverken på tekst tv eller nettet, om hvordan de folk som har fået det, bliver behandlet for det.
FINDES der overhovedet en behandling?
Jeg har faktisk overvejet at hvis det skulle komme til Danmark, så ville jeg tage ungerne ud af bh/vs nogle dage.
Folk kan så synes man overreagerer, men jeg har lidt på fornemmelsen, og synes jeg kan læse mig til at det faktisk ER ret alvorligt.
Men det er ligesom om det ikke bliver taget alvorligt.
Vi venter på myndighedernes udspil, og vi kan vel heller ikke gøre andet.
Synes bare det er enormt sparsomt med oplysninger vi får.

Andre som har tænkt over det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2009

Mie A

fugleinfluenza... Jeg troede det var svineinfluenza...

Anmeld

1. maj 2009

Rasmine

Haha, god morgen Mie.
Du har ret.
Jeg så det lige da jeg havde trykket opret.
Fugleinflu - svineinflu...
Same same, but different????

Anmeld

1. maj 2009

Plysbjørnen

Altså det hele er sandsynligvis startet i Mexico... ved at et svin har fået menneskeinfluenza og det har blandet sig med en alm. svineinfluenza som kan hoppe på mennesker...

Derfor er det i første omgang de mennesker der har været ude og rejse de bekymre sig for...

Anmeld

1. maj 2009

Rasmine

Trold skriver:

Altså det hele er sandsynligvis startet i Mexico... ved at et svin har fået menneskeinfluenza og det har blandet sig med en alm. svineinfluenza som kan hoppe på mennesker...

Derfor er det i første omgang de mennesker der har været ude og rejse de bekymre sig for...

Ja, sådan var det for en lille uge siden, at det var de folk som havde været i Mexico.
Men flere og flere bliver smittet nu.
Var lige inde på Statens Seruminstituts web, hvor jeg så en oversigt over lande som nu er ramt.
Da jeg klikkede igen, kunne jeg ikke komme på, deres web var nede.

Sorry tøser, det er altså ikke for at lave en dårlig stemning, men jeg synes altså det er noget vi skal tage alvorligt og forholde os til.

Anmeld

1. maj 2009

Anja

Måske er det naivt, men jeg stoler altså på, at vi lever i et land, hvor myndighederne skrider til værks, hvis det virkeligt er nødvendigt.

Jeg er sådan set ligeglad med om vi alm mennesker er på need to know basis, måske er det i virkeligheden bedst sådan, ellers ville der måske komme vilde overreaktioner hos befolkningen.

Jeg er ikke bekymret, hvis man sætter det lidt i perspektiv, så længe der stadig er større sandsynlighed for at blive kørt over af en bil end få svineinfluenza, så bekymre jeg mig ikke.

Anmeld

1. maj 2009

ivfmarie

Jeg vælger også at stole på mit lands evne til at skride ind hvis det er nødvendigt.
Desuden har vi et fornuftigt sundhedssystem, der er i stand til at skride ind overfor sygdommen - det er det der er problemet i de lande hvor folk er døde af det.

Jeg går ikke i panik - ikke før der er noget konkret at panikke over!

Anmeld

1. maj 2009

Rasmine

Jamen, har I ikke fuldt med i dagspressen?
Sygdommen muterer jo for fa'en.
Jeg tror ikke Danmark ved hvad de skal gøre, udover ikke at sige noget.

Og nej, IVF, der er ikke noget konkret at panikke over, ingen i Dk er jo døde, endnu!

Anmeld

1. maj 2009

Nadi

Alle vi får meldt på afdelingen der har symptomer på (svine)influenza bliver sendt direkte til Skejby og der kommer man jo så i isolation og bliver behandlet. Men lige hvilket behandling de får aner jeg ikke.

Kan du bruge det her til noget https://www.sundhed.dk/Artikel.aspx?id=62640.1 ??

Anmeld

1. maj 2009

Astrid P

De sagde i nyhederne forleden, at Tamiflu, som er det man gav imod fugleinfluenza, også virker mod denne her svineinfluenza. Og DK købte store mængder af Tamiflu for et par år siden, så man skulle ikke være så bekymret.

Jeg ved det sgu ikke, men jeg synes også det er nederen at medierne får pisket en stemning op. Forleden var spisesedlen på en af formiddagsaviserne: ET NYS ER NOK - 15.000 danskere kan DØ!

Så synes jeg måske liiiiige at man går en tand over stregen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.