Der er sket RIGTIG mange ting med mig og mit liv her på det seneste lange stykke tid...
de af jer der måske ikke lige ved hvad jeg snakker om kan hvis de vil læse her
https://www.baby.dk/debat/162108pi1/angst-depression-o-l-/stress---.aspx
og her
https://www.baby.dk/debat/164877pi1/angst-depression-o-l-/lige-en-update-igen-paa-hele-mit-hurlumhej--.aspx
nå, der er jo sket en masse siden jeg opsagde mit job.. (som btw er den bedste beslutning udover ammestop som jeg har valgt at tage for mit eget bedste)
jeg blev kontaktet af jobcenteret pga min sygemelding. og jeg kom op og snakke med en rådgiver der, jeg forklarede hende min situation og hun syntes jo jeg skulle have noget hjælp.. jeg har jo en plan med min fremtid. så jeg stod ikke og var helt lost.
så jeg fik lov til at være så heldig at jeg kom med i noget der hedder plan og handling, hvor man kommer ind og tale med en psykolog eller andet som så finder et program der passer til den situation man er havnet i. jeg fik så muligheden for at komme med på to hold, det ene hold er et afspændingshold, hvor vi laver afspænding (VIRKELIG DEJLIGT) og det andet hold er så undervisning.. stress håndtering, mindfulness, og konstruktiv kommunikation.. og udover det har jeg fået bevilliget 9 psykologsamtaler hos den psykolog der har været om mig hele forløbet.. hvor vi så snakker om alt.. min mor bla osv.. så jeg håber det hjælper mig.
jeg har stadig mine off dage, de dage hvor jeg føler jeg ikke duer til en skid og de dage hvor jeg føler mig grim, ligegyldig og fulstendig latterlig dum at høre på..
jeg får grædt lidt, jeg får grint lidt, jeg får tænkt en masse.. og jeg får også slappet af. det er det jeg SKAL mht min stress..
det er normalt at blive stresset. der er jeg da kommet til.. så det er jeg ikke flov eller nervøs omkring... men jeg har mange issues som jeg nu skal arbejde på. og jeg føler virkelig at der sker noget. og jeg har flere gode dage end før..
jeg kan bruge rigtig mange ting af det vi får undervisning i, og jeg bruger det rigtig meget, både i forbindelse med mig selv og mit "kiggen indad" og så også i forbindelse med når jeg taler med andre der er i blinde i deres liv.. jeg kan jo godt lide at give råd. det har i jo også bemærket herinde formoder jeg
og jeg håber det virker for jer, eller hvertfald sætter nogle tanker igang..
jeg har oplevet at se ting fra helt andre vinkler, og det er sommetider en enormt skræmmende oplevelse.. der går længe inden jeg føler jeg kan håndtere alt det der med stresshåndtering, og mindfulness lyder i mine øre stadig som noget der ligger rigtig langt ude i fremtiden..
men jeg skal nok komme dertil... jeg arbejder på sagen og jeg regner med at jeg bliver min egen bedste ven om ikke så længe..
og så er jeg kommet ind på VUC.. så drømmen om en uddannelse bliver holdt ved ilden og forhåbentlig om 4-5 år, er jeg uddannet sygeplejerske. og om yderlige 5-6 år eller hvor længe. så er jeg så også uddannet sundhedsplejerske...
Der sker rigtig mange ting. og idag er der sket en rigtig god ting. men det skal i nok få at vide en anden dag.
tak fordi i læste med i mit rodehovede