Graviditetssymptomer eller indbildning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.785 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

btina

Hej alle.

Jeg er nødt til lige at spørge lidt til råds herinde. Jeg plejer normalt at få ømme brystervorter 12 dage før jeg får min menstruation - jeg ved ikke, om det er fordi der har været ægløsning, eller hvad årsagen er, men den er sikker hver gang. Det fortsætter normalt i en lille uges tid, hvor det aftager mere og mere, og jeg får så min menstruation. Min cyklus har været meget lang (svinger typisk fra 45-53 dage) og lidt uregelmæssig siden jeg stoppede med p-piller for et år siden. Denne måned er der så sket det, at jeg allerede på dag 20. (tidligt i forhold til, hvad jeg normalt oplever), får ømme brystvorter. To dage før har min kæreste og jeg haft sex. De ømme brystvorter fortsætter lidt længere end normalt, men er nu helt væk - istedet er det nu hele brystet der er ømt, specielt i siderne. Dette har jeg ikke oplevet før! Ud fra "reglen" om mens 12 dage fra brystvorterne bliver ømme, skulle jeg have menstruation i går, men der er ikke sket noget. Jeg er dog lidt øm i lænden og har tendens til en anelse murren i underlivet. Tror I det er mens, der er på vej, eller kan jeg være gravid?

Det skal lige siges, at jeg testede for to dage siden, fordi jeg har haft mistanke om graviditet, men den var negativ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Nettemor

Jeg har det samme 'problem' med de ømme bryster. Men jeg synes også det er svært at sige om det bare har ændret rytme eller du faktisk kan være blevet gravid. Hvis jeg var dig ville jeg vente et par dage og så teste igen Ved du om du havde ægløsning omkring den tid hvor I havde sex?

Anmeld

22. juni 2012

btina

Jeg ved desværre ikke, om jeg havde ægløsning. Jeg ved kun, at jeg hver eneste måned får ømme brystvorter præcis 12 dage før mens, og jeg ved nogen siger, at mange netop oplever dette efter en ægløsning... Men ømheden i hele brystet har jeg ikke oplevet før. Men som du siger, kan det også sagtens skyldes, at eyrmeb far ændret sig. Jeg må nok væbne mig med tålmodighed

Anmeld

23. juni 2012

Miss-86

Hej alle.

Jeg er nødt til lige at spørge lidt til råds herinde. Jeg plejer normalt at få ømme brystervorter 12 dage før jeg får min menstruation - jeg ved ikke, om det er fordi der har været ægløsning, eller hvad årsagen er, men den er sikker hver gang. Det fortsætter normalt i en lille uges tid, hvor det aftager mere og mere, og jeg får så min menstruation. Min cyklus har været meget lang (svinger typisk fra 45-53 dage) og lidt uregelmæssig siden jeg stoppede med p-piller for et år siden. Denne måned er der så sket det, at jeg allerede på dag 20. (tidligt i forhold til, hvad jeg normalt oplever), får ømme brystvorter. To dage før har min kæreste og jeg haft sex. De ømme brystvorter fortsætter lidt længere end normalt, men er nu helt væk - istedet er det nu hele brystet der er ømt, specielt i siderne. Dette har jeg ikke oplevet før! Ud fra "reglen" om mens 12 dage fra brystvorterne bliver ømme, skulle jeg have menstruation i går, men der er ikke sket noget. Jeg er dog lidt øm i lænden og har tendens til en anelse murren i underlivet. Tror I det er mens, der er på vej, eller kan jeg være gravid?

Det skal lige siges, at jeg testede for to dage siden, fordi jeg har haft mistanke om graviditet, men den var negativ...

Jeg har haft det lidt på samme måde, murren i underlivet, ømme bryster og udeladt mens.. Men, altså jeg har testet 2 gange hjemme og en gang hos lægen som var negativ.

Jeg tror ihvert fald for mit vedkommende, at jeg har tænkt alt for meget på om jeg var gravid og min mens ikke er kommet. Jeg er nu ca. 10 dage over tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.