24 uger og vægten:-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

AnnaK89

Jeg tror ikke at din vægtøgning direkte skyldes forstoppelse. Jeg døjede selv rigtig meget med det da jeg spiste jern. Jeg er 39+0 og jeg har kun taget 8,6 kg på, på trods af det.
Hvis ikke du drikker nok vand, så kan magnesia faktisk virke omvendt og forværre din forstoppelse.

Men det er bare meget forskelligt hvordan kroppen reagere på en graviditet. Nogen tager ikke så meget på og andre stiger vægten bare helt vildt hurtigt.

Så gælder det bare om spise sund og varieret kost. Og det er jo i øvrigt også det bedste for maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

LilleChelle

MorDk skriver:

Skulle 3 kg. være meget? Ej nu må hun altså lige spænde hjelmen.

Det kommer helt helt an på hvordan DU er. Er du overvægtig og har en meget høj BMI ja... så er det måske meget at tage på ... men er normaltvægtig SÅ nej! Fis i en hornlygte!

hehe :p Rolig Læs lige hvad der står  

Jeg har skrevet MEGET lidt ..  

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ja men prøv generelt at spise en masse frugt, grønt, drikke vand mm. Så du undgår at tage unødige kilo på. Nu tog jeg udgangspunkt i din vægt før graviditet (som du skrev) og så er det jo omkring 6 kg. Men 8 kg. er altså heller ikke meget i uge 24. Husk vi kvinder er forskellige. Man siger at det er normalt at tage mellem 10-15 kg. på! Jeg tog 23 kg. på og jeg er også ret lille 158cm. Jeg tabte næsten det hele igen på nør 5 kg. Men det kunne jeg leve med.

Men jeg kan godt sætte mig ind i de følelser du har omkring det med vægten. MEN prøv at lade være med at fokuserer så meget på det. Selvfølgelig skal man tænke sig lidt om. MEN der vokser et liv inde i dig. Det er fantastisk og det er et mirakel. SÅ må du tage "kampen" bagefter med de extra kg. Jeg er sikker på du er rigtig flot gravid. MEN du ser det bare ikke som andre gør. (sådan har jeg haft det ihvertfald)

HUSK magnesia....kan have modsatte effekt hvis ikke du drikker nok. Magnesia er kun god HVIS du drikker rigelige med væske.

Jeg må bare prøve at drikke rigeligt vand i løbet af dagen og spise en masse frugt, grønsager er ikke lige mit bedste men jeg må prøve at få salat ned, da det er det eneste jeg rigtigt kan lide af grønsager og kartofler:-p 

Jeg må prøve at tag nogle lange ture hver dag og håbe på at HVIS vægten stiger meget, AT det kun er væske og det nok skal komme af mig efter fødslen og foehåbentligt en dejlige kæmpe baby :-p 

Jeg tror bare jeg i forvejen havde taget på da jeg mødte min mand, vejede normalt 50 kg og et år senere vejede jeg godt 68 kg og kom med på 63 og så røg den op igen. 

Her i familien er det meget normalt for os kvinder vi døjer meget med forstoppelse, og det så forfærdeligt engang imellem at vi bløder til sidst, min mor døjede så meget af det, at hun lå på gulvet og græd pga hendes mave gjorde ondt, og hun måtte tag til vagtlægen. Så det ligger i familien allerede at have hård mave! Men jeg må prøve at drikke rigeligt væske og forhåbentlig i aften eller imorgen føler jeg mig bedre tilpas i min krop!

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

LilleChelle skriver:

hehe :p Rolig Læs lige hvad der står  

Jeg har skrevet MEGET lidt ..  

Ejjj sorry  Havde samtidig liiiige gang i en Jordbærkage... så læste med et ½ øje Fniiiis! Men der er nogle JM der er ret "sippet"

Nå, men gudskelov!!!

Så er jeg mere rolig hihi

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Jeg må bare prøve at drikke rigeligt vand i løbet af dagen og spise en masse frugt, grønsager er ikke lige mit bedste men jeg må prøve at få salat ned, da det er det eneste jeg rigtigt kan lide af grønsager og kartofler:-p 

Jeg må prøve at tag nogle lange ture hver dag og håbe på at HVIS vægten stiger meget, AT det kun er væske og det nok skal komme af mig efter fødslen og foehåbentligt en dejlige kæmpe baby :-p 

Jeg tror bare jeg i forvejen havde taget på da jeg mødte min mand, vejede normalt 50 kg og et år senere vejede jeg godt 68 kg og kom med på 63 og så røg den op igen. 

Her i familien er det meget normalt for os kvinder vi døjer meget med forstoppelse, og det så forfærdeligt engang imellem at vi bløder til sidst, min mor døjede så meget af det, at hun lå på gulvet og græd pga hendes mave gjorde ondt, og hun måtte tag til vagtlægen. Så det ligger i familien allerede at have hård mave! Men jeg må prøve at drikke rigeligt væske og forhåbentlig i aften eller imorgen føler jeg mig bedre tilpas i min krop!

Håber det bliver bedre for dig ihvertfald...

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Jeg tror ikke at din vægtøgning direkte skyldes forstoppelse. Jeg døjede selv rigtig meget med det da jeg spiste jern. Jeg er 39+0 og jeg har kun taget 8,6 kg på, på trods af det.
Hvis ikke du drikker nok vand, så kan magnesia faktisk virke omvendt og forværre din forstoppelse.

Men det er bare meget forskelligt hvordan kroppen reagere på en graviditet. Nogen tager ikke så meget på og andre stiger vægten bare helt vildt hurtigt.

Så gælder det bare om spise sund og varieret kost. Og det er jo i øvrigt også det bedste for maven.

Jeg synes bare det vildt for i foregårs vejede jeg kun 71,5 og her tilmorges stod den på 73,4 så tænker meget på om det er fedt eller væske eller en kæmpe lort der sidder fast inde i mig :-p for tro mig når maven endelig fungere så er vægten også nede, men jeg tror bare det gælder om at jeg må drikke rigeligt vand, hvor meget egentlig? 

Er også begyndt at gå 2 timer om dagen altså ture, så forhåbentlig vil det holde mig nede på de 10-15 kg

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

Anonym skriver:

Jeg synes bare det vildt for i foregårs vejede jeg kun 71,5 og her tilmorges stod den på 73,4 så tænker meget på om det er fedt eller væske eller en kæmpe lort der sidder fast inde i mig :-p for tro mig når maven endelig fungere så er vægten også nede, men jeg tror bare det gælder om at jeg må drikke rigeligt vand, hvor meget egentlig? 

Er også begyndt at gå 2 timer om dagen altså ture, så forhåbentlig vil det holde mig nede på de 10-15 kg

Det kan altså sagtens være en blandning af forstoppelse og væskeophobninger...

Normalt vejer man jo mindre om morgenen grundet "dehydrering"

Vejer du dig inden toiletbesøg eller efter? Urin vejer også lidt jo... *S*

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Det er bare så forskelligt hvad folk tager på! Jeg vejede alt for meget i første graviditet - men 3 mdr efter fødslen vejede jeg mindre end før jeg var gravid - så du kan sagtens tabe det igen! Denne gang har jeg taget 16 kg på og frygter ikke jeg ikke taber det igen. Det kræver lidt vilje og at man får rørt sig! Men det er det værd - din baby har jo brug for næringen og det er jo kroppen der opbygger fedtdepoter som den tærer på ved amningen. 8 kg er altså helt fint! Og lige om lidt buler maven rigtigt så du virkelig føler dig gravid og ikke bare tyk!

Ja, jeg må prøve at nyde min graviditet lidt mere end at bekymre mig for vægt stigningen, forhåbentlig ryger kiloerne når babyen suger alt mælken ud sf mig :-D

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Det kan altså sagtens være en blandning af forstoppelse og væskeophobninger...

Normalt vejer man jo mindre om morgenen grundet "dehydrering"

Vejer du dig inden toiletbesøg eller efter? Urin vejer også lidt jo... *S*

Efter toiletbesøg det skal siges at jeg tisser en del i løbet af dagen og natten

Anmeld

22. juni 2012

AnnaK89

Anonym skriver:

Det kan jo sagtens være væske. Væsken i kroppen øges jo i graviditeten.

Du skal gerne drikke omkring 2-3 liter om dagen. Ved det er meget, men hellere det end forstoppelse.

Men man skal generelt passe på vægten i en graviditet. Ellers kan den altså løbe løbsk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.