MorDk skriver:
Ja men prøv generelt at spise en masse frugt, grønt, drikke vand mm. Så du undgår at tage unødige kilo på. Nu tog jeg udgangspunkt i din vægt før graviditet (som du skrev) og så er det jo omkring 6 kg. Men 8 kg. er altså heller ikke meget i uge 24. Husk vi kvinder er forskellige. Man siger at det er normalt at tage mellem 10-15 kg. på! Jeg tog 23 kg. på og jeg er også ret lille 158cm. Jeg tabte næsten det hele igen på nør 5 kg. Men det kunne jeg leve med.
Men jeg kan godt sætte mig ind i de følelser du har omkring det med vægten. MEN prøv at lade være med at fokuserer så meget på det. Selvfølgelig skal man tænke sig lidt om. MEN der vokser et liv inde i dig. Det er fantastisk og det er et mirakel. SÅ må du tage "kampen" bagefter med de extra kg. Jeg er sikker på du er rigtig flot gravid. MEN du ser det bare ikke som andre gør. (sådan har jeg haft det ihvertfald)
HUSK magnesia....kan have modsatte effekt hvis ikke du drikker nok. Magnesia er kun god HVIS du drikker rigelige med væske.
Jeg må bare prøve at drikke rigeligt vand i løbet af dagen og spise en masse frugt, grønsager er ikke lige mit bedste men jeg må prøve at få salat ned, da det er det eneste jeg rigtigt kan lide af grønsager og kartofler:-p
Jeg må prøve at tag nogle lange ture hver dag og håbe på at HVIS vægten stiger meget, AT det kun er væske og det nok skal komme af mig efter fødslen og foehåbentligt en dejlige kæmpe baby :-p
Jeg tror bare jeg i forvejen havde taget på da jeg mødte min mand, vejede normalt 50 kg og et år senere vejede jeg godt 68 kg og kom med på 63 og så røg den op igen.
Her i familien er det meget normalt for os kvinder vi døjer meget med forstoppelse, og det så forfærdeligt engang imellem at vi bløder til sidst, min mor døjede så meget af det, at hun lå på gulvet og græd pga hendes mave gjorde ondt, og hun måtte tag til vagtlægen. Så det ligger i familien allerede at have hård mave! Men jeg må prøve at drikke rigeligt væske og forhåbentlig i aften eller imorgen føler jeg mig bedre tilpas i min krop!
Anmeld