24 uger og vægten:-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg er 24 uger henne og min starts vægt var på 66-67 og så tabte jeg mig til omkring 65 i starten men efter uge 16-17 der begyndte jeg at spise igen og wupti så er vægten bare stiget der ud af, vejer i dag 73,4 og døjer med forstoppelse, jeg har prøvet at tag mine Jern piller med appelsin juice, men det hjælper ikke. Har spist en til to gange Magnesia 3 stk hver gang, og synes ikke det hele komme ordentligt ud!! Jeg besøger toilettet hvert 3-4 dag engang imellem kan der gå længere. 

Men overall er det meget jeg har taget på? Vil bare ikke højere op end 80 kg til fødslen, og kan det skyldes fordi jeg døjer med forstoppelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

MorDk

Du har jo ikke taget mere en godt 6 kg. på! Det er da fint... og normalt?

Jeg har indtil videre taget 11-12 kg. på tror jeg... og jeg er i uge 28

I min sidste graviditet tog jeg hele 23 kg. på. BARE husk at meget af det er væske... og så er der selvfølglig Baby, blod, fostervand mm.

Er du forstoppet... ja så kan det også ses på vægten....

Sørg for at drikke rigeligt med væske... (helst vand)

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

MorDk skriver:

I min sidste graviditet tog jeg hele 23 kg. på. BARE husk at meget af det er væske... og så er der selvfølglig Baby, blod, fostervand mm.

Og undgå at spise for meget salt i maden (det binder væsken)

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Hvis vi tæller fra 65 til 73 så det godt 8 kg jeg har taget på, og jeg er kun 162 i højde, plus jeg i forvejen havde taget en del vægt på før jeg blev gravid, er bare bange for jeg ender med st tag så meget på og i sidste ende taber jeg intet af det, jeg prøver at drikke en masse vand i dag, og så må jeg nøjes med magnesia igen igen og igen :-( 

Føler mig bare så fed, synes ikke jeg ser gravid ud men mere fed!

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Og undgå at spise for meget salt i maden (det binder væsken)

Åh, det er det værste, fordi jeg skal til en fedt i dag og de laver meget fedtet mad og meget saltet. Jeg må prøve fra imorgen af så. 

Anmeld

22. juni 2012

LilleChelle

Jeg er i 23. uge. Og jeg har taget knapt 3 kg. på. 

- Det er MEGET lidt siger Jordemoderen, men at jeg ikke skal bekymre mig om det. 

Og du har taget 8 kg. på, hvis man regner det fra det du tabte dig i starten af graviditeten, og det er ganske normalt Så det skal du slet ikke være bange for

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

Ja men prøv generelt at spise en masse frugt, grønt, drikke vand mm. Så du undgår at tage unødige kilo på. Nu tog jeg udgangspunkt i din vægt før graviditet (som du skrev) og så er det jo omkring 6 kg. Men 8 kg. er altså heller ikke meget i uge 24. Husk vi kvinder er forskellige. Man siger at det er normalt at tage mellem 10-15 kg. på! Jeg tog 23 kg. på og jeg er også ret lille 158cm. Jeg tabte næsten det hele igen på nør 5 kg. Men det kunne jeg leve med.

Men jeg kan godt sætte mig ind i de følelser du har omkring det med vægten. MEN prøv at lade være med at fokuserer så meget på det. Selvfølgelig skal man tænke sig lidt om. MEN der vokser et liv inde i dig. Det er fantastisk og det er et mirakel. SÅ må du tage "kampen" bagefter med de extra kg. Jeg er sikker på du er rigtig flot gravid. MEN du ser det bare ikke som andre gør. (sådan har jeg haft det ihvertfald)

HUSK magnesia....kan have modsatte effekt hvis ikke du drikker nok. Magnesia er kun god HVIS du drikker rigelige med væske.

Anmeld

22. juni 2012

Jibbe

Det er bare så forskelligt hvad folk tager på! Jeg vejede alt for meget i første graviditet - men 3 mdr efter fødslen vejede jeg mindre end før jeg var gravid - så du kan sagtens tabe det igen! Denne gang har jeg taget 16 kg på og frygter ikke jeg ikke taber det igen. Det kræver lidt vilje og at man får rørt sig! Men det er det værd - din baby har jo brug for næringen og det er jo kroppen der opbygger fedtdepoter som den tærer på ved amningen. 8 kg er altså helt fint! Og lige om lidt buler maven rigtigt så du virkelig føler dig gravid og ikke bare tyk!

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

- Det er MEGET lidt siger Jordemoderen, men at jeg ikke skal bekymre mig om det. 

Og du har taget 8 kg. på, hvis man regner det fra det du tabte dig i starten af graviditeten, og det er ganske normalt Så det skal du slet ikke være bange for

Skulle 3 kg. være meget? Ej nu må hun altså lige spænde hjelmen.

Det kommer helt helt an på hvordan DU er. Er du overvægtig og har en meget høj BMI ja... så er det måske meget at tage på ... men er normaltvægtig SÅ nej! Fis i en hornlygte!

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Åhh jeg fik bare at vide at jeg skulle tag på mellem 10-15 kg i alt, håber bare ikke jeg ender med at veje 100 kg, generalt kvinder i min familie som har taget på under sin graviditet har haft svært med at komme af med alt den vægt bagefter, så som min kusine som i forvejen havde taget på som mig og tabte sig i alt 5 kg efter barnet var født, og min mor har hellere aldrig nået ned i sin normale vægt, jeg har bare i forvejen så dårligt selvtillid efter jeg har taget på, går kun i sort poset tøj, og jeg ved godt jeg skal tænke på mit barn, det gør jeg fuldt ud og elsker det højt men frygten om at ende med for mange kiloer sidder fast i hovedet :-p 

Håber ikke jeg gjorde dig rundtosset, det skulle bare ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.