Anonym skriver:
Hej alle
Jeg har i ca. 7 år taget p-piller, og har nu skiftet til minipiller af alle mulige årsager.
Jeg har nogle spørgsmål til jer, der også har skiftet:
1) Jeg har læst mig frem til, at man får ægløsning på minipiller (Mini-Pe) - gjorde I det? Og kunne I mærke det som når man har ægløsning uden piller?
2) Jeg tog temmelig meget på (i forhold til min "udgangsvægt") på p-piller - sikkert pga. øget appetit. Ændrede det sig på mini-pillerne? Jeg har ikke taget dem ret længe endnu, men synes at jeg er meget mindre sulten (fx. ville jeg på nuværende tidspunkt - kl. 10.50 - være ved at dø af sult hvis jeg havde spist morgenmad kl. 7.30. I dag spiste jeg morgenmad kl. 6.30 og jeg er stadig ikke sulten)
3) Det der med at man skal tage dem på samme tid: altså, er der større risiko ved at overskride grænsen på 3 timer ved minipiller end grænsen på 12 timer ved p-piller? Jeg har ganske få gange glemt en p-pille uden at der er sket nogetved det. Men tænker, at risikoen vil være lidt større på minipiller fordi de ikke hindrer ægløsning? Ergo skal jeg nok passe super meget på...
Håber, at der er nogen kloge damer, som har prøvet noget af ovenstående:-)
Hejsa.
Jeg har taget mini-piller i 1 år nu, og jeg er ganske tilfreds udover, hvis jeg glemmer en piller, og tager den senere end de 3 timer, begynder en menstration hos mig. Dette er sket 3-4 gange på et år, og det ender med der går kludder i det hele hos mig.
Jeg kan tydeligt mærke min ægløsning, som tog jeg ikke pillerne.
Jeg har ikke taget på, tvært i mod, tabt mig en del, men jeg er også i gang med en livsstilændring, og har tabt mig 29 kg.
De gange jeg har glemt min pille, er der heller ikke sket noget graviditets mæssigt, og du kan jo blive gravid i en hel uge efter du har glemt pillen, og det skal lige siges vi tit leger "pudekamp" herhjemme.
Håber mine svar kunne hjælpe dig lidt.
Anmeld