Køredragt/fleecedragt - gode råd søges:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

ano14316

Hyacinth skriver:

Hej alle herinde på Baby!

Da jeg har termin med vores lille dreng til oktober d. 21., vil jeg hære, om I ved, hvad vi skal anskaffe os af overtøj og i hvilke(n) str.?

Har overvejet fleecedragt, dynefutter og nogle vanter, samt hue, men er det ok til vinteren også eller skal jeg have noget varmere? 

Da min datter er fra maj 2011, havde vi ikke de "problematikker", så jeg er lidt på bar bund. Pt. er han skønnet til at være lidt større end gennemsnittet og min datter var også ret stor i forhold til terminsdato(født 38+4 med vægt og længde på 3660/50)

Hun kom ud og brugte 56 i tøj, men rykkede efter 1 mdr. op i 62, hvor hun lå i 2-3 mdr. og rykkede derfra til en 68.

Så jeg overvejer at købe 68 i dragten(hvis en fleecedragt er nok?)

Hvad siger I?

Tak for hjælpen!

hvad skal i transportere jeres søn i?

Vi havde denne nemlig, og noget af det der var super rart, var af han bare kunne have alm. tøj + hue og vanter, og så dyne på. og var det rigtig koldt, lagde vi en lille uldtæppe i bunden.

http://netbutik.fdm.dk/romer-baby-safe-sleeper.htm l

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Hyacinth

ano14316 skriver:

hvad skal i transportere jeres søn i?

Vi havde denne nemlig, og noget af det der var super rart, var af han bare kunne have alm. tøj + hue og vanter, og så dyne på. og var det rigtig koldt, lagde vi en lille uldtæppe i bunden.

http://netbutik.fdm.dk/romer-baby-safe-sleeper.htm l

Altså det bliver en kombivogn på gåture med lift og så har vi en voksi, hvis det går helt galt med vejret

Har bestilt en heldragt i uld til den kolde vinter og til det varmere efterår, en fleece/køredragt

Ellers har vi en alm. autostol til bil, når vi skal ud og køre.

Anmeld

25. juni 2012

Hyacinth

Månsson skriver:

Det var så lidt, håber du bliver glad for det

Jo tror størrelsen passer helt fint også er det jo super med to dragter så kan man skifte lidt efter vejret

Netop

Tak 

Anmeld

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

Hyacinth skriver:

Da jeg har termin med vores lille dreng til oktober d. 21., vil jeg hære, om I ved, hvad vi skal anskaffe os af overtøj og i hvilke(n) str.?

Har overvejet fleecedragt, dynefutter og nogle vanter, samt hue, men er det ok til vinteren også eller skal jeg have noget varmere? 

Da min datter er fra maj 2011, havde vi ikke de "problematikker", så jeg er lidt på bar bund. Pt. er han skønnet til at være lidt større end gennemsnittet og min datter var også ret stor i forhold til terminsdato(født 38+4 med vægt og længde på 3660/50)

Hun kom ud og brugte 56 i tøj, men rykkede efter 1 mdr. op i 62, hvor hun lå i 2-3 mdr. og rykkede derfra til en 68.

Hvad siger I?

Tak for hjælpen!

Hej med dig!

Jeg synes, die overvejelser giver mening!

Kan godt følge din str 68 tanke..  

Overveje at købe en bunke uldbodyer, han kan have på inderst. - Det er den der problematik med kulde, tyk lag tøj, dyne - og hvad så med åndbarhed. - Så jeg ville helt sikkert gå efter uld - og bomuld. Ikke alverdens syntetisk halløj.

Joha laver ulddragter, som er en slags køredragter... Men ellers så kig godt på materialerne. Vi har oplevet et fleecesæt, som var umuligt at ånde i, - vores datter var gennemblødt og dårlig efter lur, - godt hun havde en alder, hvor hun selv kunne sige fra, - det havde været noget rigtig skidt til en yngre ven.

Anmeld

25. juni 2012

ano14316

Hyacinth skriver:

Altså det bliver en kombivogn på gåture med lift og så har vi en voksi, hvis det går helt galt med vejret

Har bestilt en heldragt i uld til den kolde vinter og til det varmere efterår, en fleece/køredragt

Ellers har vi en alm. autostol til bil, når vi skal ud og køre.

Så må jeg sige, så tror jeg i er rimelig godt dækket ind.

Og så kan jeg varmt anbefale Johas uld elefanthuer, men bomuld inden i.. De er super gode!

Anmeld

25. juni 2012

ano14316

Hej med dig!

Overveje at købe en bunke uldbodyer, han kan have på inderst. - Det er den der problematik med kulde, tyk lag tøj, dyne - og hvad så med åndbarhed. - Så jeg ville helt sikkert gå efter uld - og bomuld. Ikke alverdens syntetisk halløj.

Joha laver ulddragter, som er en slags køredragter... Men ellers så kig godt på materialerne. Vi har oplevet et fleecesæt, som var umuligt at ånde i, - vores datter var gennemblødt og dårlig efter lur, - godt hun havde en alder, hvor hun selv kunne sige fra, - det havde været noget rigtig skidt til en yngre ven.

En uld natdragt ( er ofte på tilbud i føtex og elelrs er normal prisen vist lige omkring 100 kr) og uld hue og vanter og så i en voksi, så skal det altså være MEGET koldt før det ikke er nok.

Og anbefaler jeg elefanthuer, fordi de dækker hansen og lidt af brystet.

Anmeld

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

ano14316 skriver:

En uld natdragt ( er ofte på tilbud i føtex og elelrs er normal prisen vist lige omkring 100 kr) og uld hue og vanter og så i en voksi, så skal det altså være MEGET koldt før det ikke er nok.

Og anbefaler jeg elefanthuer, fordi de dækker hansen og lidt af brystet.

Hørt 

Anmeld

25. juni 2012

Hyacinth

Frk. Himmelblå skriver:

Hej med dig!

Tak for hjælpen

Vi har bestilt en Joha heldragt i merinould, en elefanthue i merinould fra Joha, et par luffer og futter i uld og en Småfolk fleecedragt(er ikke så godt bekendt med deres dragter eller tøj, så håber det er ok til efteråret)

Og så har vi voksi posen fra min datter, som jo kan bruges igen. Ville nok ikke give ham så forgærdeligt meget tøj på i Voksien. Vi har uldbodyer fra min datter som også kam bruges igen

Anmeld

25. juni 2012

MissTas

Hyacinth skriver:

Hvad siger I?

Tak for hjælpen!

jeg fødte i februar og vi havde anskaffet en fleecedragt fra Molo i 56, vanter, hue og futter.. det var hvad Annastacia brugte.. var det ekstra koldt havde vi et par bodystockings i uld det var rigeligt til hende

Anmeld

25. juni 2012

Hyacinth

ano14316 skriver:

Så må jeg sige, så tror jeg i er rimelig godt dækket ind.

Og så kan jeg varmt anbefale Johas uld elefanthuer, men bomuld inden i.. De er super gode!

Super

Vi har købt en elefanthue i merinould fra Joha, som jeg håber er ok. Den skulle i hvert fald være godt ift. temperaturregulering.

Ydermere har vi købt luffer og futter i uld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.