Hyacinth skriver:
Hej alle herinde på Baby!
Da jeg har termin med vores lille dreng til oktober d. 21., vil jeg hære, om I ved, hvad vi skal anskaffe os af overtøj og i hvilke(n) str.?
Har overvejet fleecedragt, dynefutter og nogle vanter, samt hue, men er det ok til vinteren også eller skal jeg have noget varmere?
Da min datter er fra maj 2011, havde vi ikke de "problematikker", så jeg er lidt på bar bund. Pt. er han skønnet til at være lidt større end gennemsnittet og min datter var også ret stor i forhold til terminsdato(født 38+4 med vægt og længde på 3660/50)
Hun kom ud og brugte 56 i tøj, men rykkede efter 1 mdr. op i 62, hvor hun lå i 2-3 mdr. og rykkede derfra til en 68.
Så jeg overvejer at købe 68 i dragten(hvis en fleecedragt er nok?)
Hvad siger I?
Tak for hjælpen!
Hej med dig!
Jeg synes, die overvejelser giver mening!
Kan godt følge din str 68 tanke..
Overveje at købe en bunke uldbodyer, han kan have på inderst. - Det er den der problematik med kulde, tyk lag tøj, dyne - og hvad så med åndbarhed. - Så jeg ville helt sikkert gå efter uld - og bomuld. Ikke alverdens syntetisk halløj.
Joha laver ulddragter, som er en slags køredragter... Men ellers så kig godt på materialerne. Vi har oplevet et fleecesæt, som var umuligt at ånde i, - vores datter var gennemblødt og dårlig efter lur, - godt hun havde en alder, hvor hun selv kunne sige fra, - det havde været noget rigtig skidt til en yngre ven.