det har sat mit pis i kog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. april 2009

trine1989

Jeg er heldig at jeg lige har fået en lille nevø super dejlig dreng.
min anden bror og hans kone har så termin d. 14. maj og de har altid kaldt barnet Bastian Hanibal.

nu har min svigerinde (der lige har fået barn) sagt at deres barn altså skal hedde Bastian, og at det har de altså også vendet sig til da de altid har kaldt barne det.
Gu er det røv rigtigt de har kaldt deres barn olle bolle.

synes bare det er så ondt at tage et navn fra andre som har snakket om det i meget lang tid.
Hende der har termin til maj har bare sagt at så må der jo være 2 der hedder det meen det vil de jo heller ikke og så må de lave navnet om...

synes i ikke at det er at pisse lidt på sin familie???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

3rollinger

Jo, jeg synes faktisk ikke de kan vaere det bekendte. Hvis de altid havde snakket om at den allerede foedte skulle hedde Bastian var det nok kommet frem lidt foer.

Jeg ville selv vaere skuffet hvis min bror saadan "tog navnet fra mig" selvom man ikke har eneret paa noget navn. Men det er bare lidt respektloest.

Og tillykke med alle nevoerne

Anmeld

30. april 2009

Sweet1978

Det kan man ikke være bekendt, kunne jeg aldrig personligt finde på. Og hvis ingen af jer nogen sinde har hørt dem kalde den ufødte det, er det jo det pure opspind.

Anmeld

30. april 2009

Honningblomst

Jeg synes måske det er ret mærkeligt at de ikke er mere opfindsomme og at de gider bruge det de andre skal bruge.
Men det er jo bare et navn og børnene er jo ikke brødre, så jeg havde altså holdt ved det navn jeg først havde valgt...og så var den ikke længere....og det er vel også din bror der går med til det og ike bare svigerinden??
Knus Eva

Anmeld

30. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Aih, det synes jeg godt nok heller ikke de kan være bekendt
Jeg ville ghodt nok blive sur og ked af det hvis det var mig. Håber da godt nok de når at ombestemme sig...

Anmeld

30. april 2009

saxa

Kender det kun aaalt for godt.. Vi har altid snakket om at fik vi en dreng var det Silas. Også før vi vidste kønnet da jeg var gravid. Og det hedder vores lille nevø som kom 10mdr efter Yasmin. Selvom de aldrig havde nævnt det navn. Men havde nævnt nogle helt andre navne.. Så det blev vi også begge lidt skuffede over..
Men det er vi ovre igen.. Nu er vores navne til de næste bebser i fremtiden, top hemmelige...

Anmeld

30. april 2009

Heidi.

trine1989 skriver:

Jeg er heldig at jeg lige har fået en lille nevø super dejlig dreng.
min anden bror og hans kone har så termin d. 14. maj og de har altid kaldt barnet Bastian Hanibal.

nu har min svigerinde (der lige har fået barn) sagt at deres barn altså skal hedde Bastian, og at det har de altså også vendet sig til da de altid har kaldt barne det.
Gu er det røv rigtigt de har kaldt deres barn olle bolle.

synes bare det er så ondt at tage et navn fra andre som har snakket om det i meget lang tid.
Hende der har termin til maj har bare sagt at så må der jo være 2 der hedder det meen det vil de jo heller ikke og så må de lave navnet om...

synes i ikke at det er at pisse lidt på sin familie???

Jo, det er tarveligt.. Jeg var blevet pisse sur.

Anmeld

1. maj 2009

trine1989

set er bare så unfair over for dem...

sådan har det været hele vejen igennem at når min ene bror og svigerinde gerne vil have deres barn døbt ville de andre også og da de så sagde at de nok ikke vill, ville de heller ikke,
det samme med en Odder barnevogn der ville de også lige pludselig have sådan en og købte den før dem, hvor min anden bror og svigerinde bare købte en anden.

Eva
min svigerinde hende der vil alt hvad de andre gør styre min bror helt vildt han har ikke så meget at skulle have sagt... vi har jo også sagt til ham at det er lidt ligesom at pisse på sin bror.
de synes jo bare navnet er så sødt....

men jo der er jo flere 1000 andre navne så hvorfor være sådan på tværs!!!
er heller ikke i tvivl om at det er løgn for vi har aldrig hørt dem kalde barnet andet end olle bolle, knud og viggo (og det var bare for at drille)... men aldrig Bastian...

Hun er bare sådan en K...... undskyld min frustration men gør mig virkelig sur især fordi det ikke er første gang hun er sådan..

Anmeld

1. maj 2009

finkedinke

Hvorfor kan begge børn ikke bare få navnet?
Det er vel ikke forbudt at få lidt inspiration fra andre. Jeg kunne da godt forestille mig at jeg selv hørte andre fortælle deres favorit navn og at jeg så også blev glad for netop det navn.

Hvad hvis man så får et barn med et andet køn, kan man så reservere navnet i flere år til den næste med rette køn ankommer?
Med hensyn til barnevogn mm syntes jeg helt ærligt at det er så evigt ligegyldig og hvorfor irriterer det dig? det er jo din bror de "hugger" ideerne fra?

Berith

Anmeld

1. maj 2009

Plysbjørnen

Ja hvorfor kan begge børn ikke hedde det...
Jeg har da selv en kusine der hedder det samme som mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.