Jordmor uge 38+2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ska til jordmor her sener i dag og er godt nok noget spændt! 

Vi ska snakke igangsættelse. Som det der ud lige nu ska jeg jo nok sættes igang med ballon kateter. Får højest lov til at gå til termin d 3/7, så håber lidt på at jeg selv når at gå i fødsel selv et par dage før!! Tænker bare om der er nogle ting jeg ska huske at spørge om??

Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

projekt-ønskebarn

Åhhh hvor spændende, bliver spændende hvad hun siger. Kan godt forstå at du håber på naturlig "igangsættelse" eller hvad man siger krydset for at hun er utålmodig og kommer inden d. 3  

Anmeld

21. juni 2012

StineW79

projekt-ønskebarn skriver:

Åhhh hvor spændende, bliver spændende hvad hun siger. Kan godt forstå at du håber på naturlig "igangsættelse" eller hvad man siger krydset for at hun er utålmodig og kommer inden d. 3  

Ja er noget spændt. Ved heller ik helt hva jeg ska forvente af jordmor i dag, altså ska man ha gyn undersøgelse osv?? Har i hvert fald mange spørgsmål i dag!! Vh stine

Anmeld

21. juni 2012

projekt-ønskebarn

Nej det syns jeg aldrig rigtig at man gør. Jeg har kun været til jordmoder to gange i hele graviditeten og sidst var d. 11.maj så jeg glæææder mig til at skulle derhen d. 29. Juni. Der er jeg også i 36+4. Synes der har været alt for længe imellem. 

Anmeld

21. juni 2012

StineW79

Nej det syns jeg aldrig rigtig at man gør. Jeg har kun været til jordmoder to gange i hele graviditeten og sidst var d. 11.maj så jeg glæææder mig til at skulle derhen d. 29. Juni. Der er jeg også i 36+4. Synes der har været alt for længe imellem. 

Det fik jeg heller ik med thea sidst og har heller ik fået det nogen af de 3 gange jeg har været afsted denne gang. 

Men syntes bare at jeg nu herinde har læst mange som så skrive at nu har de været til tjek ved jordmor, og at nu har de så og så meget livmorhals tilbage, blød livmorhals osv. Og så kom jeg bare til at tænke at det må de jo kun ku sige ud fra en gyn undersøgelse eller hva? Vh stine

Anmeld

21. juni 2012

projekt-ønskebarn

Jeg har været til ekstra scanning fordi min læge mente at jeg havde for kort livmoderhals og at min livmoder var blød og moden men scanningen viste at alt var fint så jeg tror ikke helt at de kan bedømme det blot ved at mærkE desværre. 

Anmeld

21. juni 2012

sarahjylland

StineW79 skriver:

Ska til jordmor her sener i dag og er godt nok noget spændt! 

Vi ska snakke igangsættelse. Som det der ud lige nu ska jeg jo nok sættes igang med ballon kateter. Får højest lov til at gå til termin d 3/7, så håber lidt på at jeg selv når at gå i fødsel selv et par dage før!! Tænker bare om der er nogle ting jeg ska huske at spørge om??

Vh stine

Du skal i hvert fald bede om at blive informeret tæt. Da vi blev "sat igang" sidst gik der 45 timer.... inden han var ude

Anmeld

21. juni 2012

StineW79

Jeg har været til ekstra scanning fordi min læge mente at jeg havde for kort livmoderhals og at min livmoder var blød og moden men scanningen viste at alt var fint så jeg tror ikke helt at de kan bedømme det blot ved at mærkE desværre. 

Arh så de scaner! Ja jeg trode jo de bare ligesom ku mærke efter! 

Men slap da både for scaning og gyn undersøgelse ( heldigvis ) vh stine

Anmeld

21. juni 2012

StineW79

sarahjylland skriver:

Du skal i hvert fald bede om at blive informeret tæt. Da vi blev "sat igang" sidst gik der 45 timer.... inden han var ude

Jeg ska ringe ind d 2/7, og få en tid til igangsættelse til d 3/7. Hvis altså ik der sker noget inden, hvilket jeg jo håber at der er! 

Hvorfor gik der så lang tid?? Var det fordi kroppen/ baby ik var klar?? Vh stine

Anmeld

21. juni 2012

sarahjylland

StineW79 skriver:

Jeg ska ringe ind d 2/7, og få en tid til igangsættelse til d 3/7. Hvis altså ik der sker noget inden, hvilket jeg jo håber at der er! 

Hvorfor gik der så lang tid?? Var det fordi kroppen/ baby ik var klar?? Vh stine

Jeg havde vandafgang 1 juli 3.15. Sivende. Og dengang for år siden skulle man lige gå 1 døgn og se om kroppen selv fandt veer inden de ville sætte igang. JEg fik dog lagt stikpiller senere på morgen. Jeg kunne sove imellem mine veer osv. Men d.2 juli kl. 8 blev jeg indlagt og sat igang kl 9. Og han var ude kl 00.13 d. 3 juli.

De lader dog ikke folk gå 1 døgn mere. For det første så kræver det indlæggelse 2 døgn efter for at sikre mod infektion og det vil spare på resurserne. For det andet har baby bedst af at komme ud når det er tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.