Is...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
23 svar
0 synes godt om
30. april 2009

Fam. Madsen

Hej...

jeg er nysgerri efter og høre hvor gammel jeres børn var da de første gang fik lov til og smage is...??

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Monica

Gustav var vel 1½ år tror jeg... Og har fået det et par gange siden, men han vil ikke have det, tror at han synes at det er for koldt...

Monica med Gustav fra juli 07

Anmeld

30. april 2009

Sweet1978

Fam. Madsen skriver:

Hej...

jeg er nysgerri efter og høre hvor gammel jeres børn var da de første gang fik lov til og smage is...??

De har ikke været ret meget mere end 7-8 månder, da de var begyndt at få fast føde fik de lov til at smage stort set alt hvad der havde den rette konsistens. På billeder er hun dog noget ældre, det er taget her i foråret.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. april 2009

DK

Kirstine fik fast føde fra hun var en 6 md. Hun fik vel is første gang da hun har været en ja... 6-7 mdr. Det var sommer og SUUUUPER varmt. Vi havde alle lyst til at blive kølet med en is, og jeg gav hende derfor noget økologisk sorbet. Det var uden chokolade og uden alt for meget sukker, og jeg havde slet ikke dårlig samvittighed over det. Hun var jo også ved at omkomme af varme. Hun fik i forvejen frugtmos og den slags, og jeg tænkte at sorbet jo næsten er frossen frugtmos, så det gik nok. Hvis det fx. havde været vinter, og hun havde været de 6 mdr. havde hun ikke fået noget, men nu var det altså sommer, og hun kogte ligesom os andre.
Knus.

Anmeld

30. april 2009

DK

hmm dobbelt indlæg...

Anmeld

30. april 2009

Sara.

Lærke var 5 mdr... en filur is... sad med begge hænder rundt om den... jeg fik helt kuldegysninger... ja og så var den "lægeordineret"..... hun fik falsk strubehoste aftenen til hendes dåb. Så vi sad oppe hele natten...

Anmeld

30. april 2009

A.

10 mdr

Anmeld

30. april 2009

Pia

Lærke var 7 måneder.. Vi var på ferie i Italien og der var så varmt..
Så vi spiste is flere gange om dagen og hun fik lov og smage lidt her gang...

Anmeld

30. april 2009

Bastian

William, vores første, var omkring 1 1/2 år, mens det var noget sværere at holde det fra lillesøster når storebror sad og labbede is i sig! Hun fik lov at smage ved 5-6 mdrs. alderen.

Anmeld

30. april 2009

Lise

Simon var vist 8 mdr. Og is - det ku han godt lide. Måske er det det han bedst kan lide i hele verden.

Når vi har gæster og serverer noget dessert med is, så sidder han og skaber sig for at få mer, mer, mer - så man må taget isen ud...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.