Min erfaring og råd til jer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Holbæktrunten

E.J.mor. skriver:

hej med jer allesammen.

jeg er uddannet Ernæringsassistent og har en masse kurser bag mig og jeg er selv igang med livsstilsændring selv,da det er mit behov,pga min vægt.

jeg har min egen kostekspert og personlig træner,og hun er virkelig min klippe.

jeg har på 8 uger tabt 9.3 kg og 105 cm

Jeg vil gerne give jer nogle råd til hvordan jeres mad-dag kan være i følge min.

i skal spise 6 gange om dagen det holder forbrændningen igang.

morgenmad- havregryn m skummet mælk eller cheasy yoghurt

mellem måltid- knækbrød m cheasy ost og peberfrugt

frokost- to stk rugbrød m mager pålæg m grønt

mellem måltid en banan og 10 gr mandler

aftensmaden-mager kød/fisk/kylling-med brune ris eller fuldkorns pasta eller kartofler

sen mellem måltid-knækbrød m pålæg eller cheasy ost.

i skal helst holde jer til vand,hvis i går sukker kolde efter saftevand så max 1 liter om dagen så spar på den, i må også gerne drikke skummet mælk.

husk det skal være fuldkorn i køber af ris og pasta.

kødet skal være meget magret jeg selv bruger kun 3-7%

frugt max tre stykker om dagen.

der er IKKE noget der hedder smør eller flydende margarine mere.

det er en god dyr vegetabilsk olie.

krydderier må i bruge alt det i har lyst til,MEN MEN salt skal i sparer på, da salt binder væske i kroppen.

hvis der er noget i er i tvivl om skriver i bare,jeg vil meget gerne hjælpe.

hilsen charlotte

me

Dejligt indlæg - godt tip med knorr sovs 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

E.J.mor.

Sally-Slingshot skriver:

Super fedt. Hvor meget havregryn spiser du til morgen og må man bruge minimælk? Tak for råd. Mvh Caroline.

ja minimælk og skummetmælk er fint.

Anmeld

21. juni 2012

frkanonym

E.J.mor. skriver:

hej med jer allesammen.

jeg er uddannet Ernæringsassistent og har en masse kurser bag mig og jeg er selv igang med livsstilsændring selv,da det er mit behov,pga min vægt.

Jeg vil gerne give jer nogle råd til hvordan jeres mad-dag kan være i følge min.

aftensmaden-mager kød/fisk/kylling-med brune ris eller fuldkorns pasta eller kartofler

i skal helst holde jer til vand,hvis i går sukker kolde efter saftevand så max 1 liter om dagen så spar på den, i må også gerne drikke skummet mælk.

krydderier må i bruge alt det i har lyst til,MEN MEN salt skal i sparer på, da salt binder væske i kroppen.

hilsen charlotte

me

må jeg skrive en pb til dig?

Anmeld

21. juni 2012

E.J.mor.

Kloster skriver:

Hej.

Tak for rådene.

Jeg synes, det lyder af meget lidt mad, men måske jeg har fejle ell forkert oplyst.

Hvad med det sunde fedt som avokado? Og hvad med proteiner som æg ell kød (fra aftenen før) til frokost sammen med grøntsager/salat til frokost?

Jeg spiser:

Morgen - 1 dl havregryn med 150 ml minimælk.

Formiddag - 1 wasa rågi knækbrød/1 grovtoast med 1 avokado/1 sk ost/Brie/hamburgryg + 1 æble.

Frokost - grøntsager/salat + 1 kyll. lår/2 laksefrikadeller/1 rugbrød med kipers i olie ell andet.

Eftermiddag - 1 grovtoast/wasa rågi knækbrød med ost/hamburgryg.

Aftensmad - grøntsager/salat + 2 kartofler + kød. Spiser meget varieret, men spiser kylling, fisk osv, som jeg laver på en sund måde. Bruger ikke ret meget fedtstof, men lader kødet stege i eget fedtstof. Er det kød, der er fed ell stegt i meget fedtstof, tager jeg det ikke ell kun et lille stykke.

Aftenskaffe - Hér går det galt... Ville gerne kunne sige: 1 frugt. Men det bliver til kiks, saltstænger, is osv. Kan være ekstrem sulten til aftenskaffe og nogle gange ender det med 2 grovtoast med ost ell hanburgryg.

Jeg elsker grøntsager, salat, avokado, brie og kartofler, lasagne. Og jeg er bare ikke vild med pasta og kan sagtens undvære både ris og pasta. Jeg drikker kun vand, men drikker også kaffe og te. Men jeg har det svært med at være sulten. Min svaghed er bestemt nybagt brød (hjemmelavet) og godt mad til aftensmad.

Jeg løber 3 x ugen og prøver på at cykle og gå på mange af de andre dage.

Kan du mon tolke og nanlysere mig og mit behov ud fra alt det her jeg har skrevet??

Du skal ikke,eller skal og skal sådan ska det heller ikke lyde,men mit råd.

når man starter op med en kur hvis i vil kalder det,det,så er der bare ting man skal holde sig fra et godt stykke tid.

du spiser brød og det er ikke godt,og os selvom det er fuldkorn.

brieost det er ikke godt det feder alt for meget.

æg ja,men det skal man ikke starte op med at spise,vent nogle måneder,man må kun spise hviden,æggeblommen det er ikke godt.

din aftens kaffe- glem brødet,og din is og saltstænger.

jeg skriver lige hva i kan spise om aftenen.

nej det er ikke meget jeg må spise,men alligevel er det faktisk det maximale hun har sat mig til her i starten,,,så jo det blir meget meget mindre jeg får.

Anmeld

21. juni 2012

E.J.mor.

til aftenhygge-

Jeg laver min egen hjemmelavet jordbærgrød og den blir sødet med strø sukker fra mærket isis,det fryser jeg så ned i mini portioner.

der skal jeg enten have kvark,og ja det er meget tykt,jeg blander det så op med en lille smule vand.

så jeg tager kvark i bunden og smørre min jordbærgrød ovenpå,og det smager virkelig godt.

en anden lækker sag er-

kvarken og blander lidt kakaopulver i og putter noget strø sukker i,og tro mig piger det smager himmelsk af chokolade mousse,prøv det og i giver mig ret.

men spar på kakaopulveret da det indeholder en del fedt,men det er tillade med et par skefulde.

Anmeld

22. juni 2012

Kloster

E.J.mor. skriver:

hej med jer allesammen.

hilsen charlotte

me

Hej igen :-) Jeg prøvede, det jeg kunne, at følge din plan i går, men der var alligevel noget, jeg lige skulle spørge om. 2 stk rugbrød til frokost er det ikke meget? Er det 2 hele skiver ell kun 2 halve skiver? Jeg spiste nemlig 2 hele skiver + grøntsager. Hold op jeg var mæt lige der.

Anmeld

22. juni 2012

B&J

den er super god din ``KUR`` hvis man kan kalde den det for det er jo endelig bare alm mad hvor man passer lidt på med nogle forskellige ting... jeg bruger den selv også selv om Jeg har fået en gastric bypass... det er en alm leve stil...

Anmeld

25. juni 2012

Vidunderligeunger

jeg kan ikke lad være at hæfte mig ved at der er pasta, ris og brød mere end en gang om dagen?
Det er jo stivelse som virkelig ikke er særlig godt for tarmen, hvis man er igang med at tabe sig?

Det aller bedste ville være IKKE at spise stivelse overhovedet, så skal tarmen ikke bære rundt på "tapetklister" og man får en ren tarm...

Men en gang om dagen tænker jeg er mest hensigtsmæssig??? eller hwa? 

Anmeld

25. juni 2012

Dustmuz

E.J.mor. skriver:

hej med jer allesammen.

hilsen charlotte

me

nu sidder jeg her som en fuldvoksen mand og tænker..
Alt det du spiser på een dag, det er hvad jeg konsumere til min morgen mad, og middagsmad hehe..

jeg ville skam gerne selv tabe mig, men er desværre "hæmmet" af at jeg ikke kan motionere på andre måder end at svømme og kortere gåture. tager gerne indkøb til fods, hvis mine ankler tillader det. Har en ankel skade.

men får tit og vide at jeg spiser for 2
har en kanon god appetit og ved at hvis jeg skulle leve med at jeg gik og var sulten, så ville jeg ikke være til at være i nærheden af, da jeg desværre har tendens til at blive godt gnaven for at sige det pænt, når jeg er sulten

Men min typiske dag starter gerne med en god potion havregrød/havregryn om morgenen, her snakker vi ca 2½dl havregryn.

Middag: 4-6 skiver rugbrød med pålæg, og når vi forkæler os selv engang om ugen, så er der flæskesteg på en af skiverne.

Aften: ja det er lige hvad man finder på, nu er det mig som er kokken i hytten, men det kan være alt lige fra en risret, til det helt store måltid, med det hele til..
gerne en gang om måneden forkæler vi os selv med en god steg, det er forskelligt hvilken steg vi får, men det er med SOVS, kartofler, chips, og divs andre ting til

ellers går jeg og små spiser i løbet af hele dagen, det kan være en skive brød eller lidt frugt..
men alt i alt, omsætter jeg nok for ca 3500 kalorier på en dag, og min vægt står stille (gudskelov for det)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.