Min erfaring og råd til jer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

E.J.mor.

hej med jer allesammen.

jeg er uddannet Ernæringsassistent og har en masse kurser bag mig og jeg er selv igang med livsstilsændring selv,da det er mit behov,pga min vægt.

jeg har min egen kostekspert og personlig træner,og hun er virkelig min klippe.

jeg har på 8 uger tabt 9.3 kg og 105 cm

Jeg vil gerne give jer nogle råd til hvordan jeres mad-dag kan være i følge min.

i skal spise 6 gange om dagen det holder forbrændningen igang.

morgenmad- havregryn m skummet mælk eller cheasy yoghurt

mellem måltid- knækbrød m cheasy ost og peberfrugt

frokost- to stk rugbrød m mager pålæg m grønt

mellem måltid en banan og 10 gr mandler

aftensmaden-mager kød/fisk/kylling-med brune ris eller fuldkorns pasta eller kartofler

sen mellem måltid-knækbrød m pålæg eller cheasy ost.

i skal helst holde jer til vand,hvis i går sukker kolde efter saftevand så max 1 liter om dagen så spar på den, i må også gerne drikke skummet mælk.

husk det skal være fuldkorn i køber af ris og pasta.

kødet skal være meget magret jeg selv bruger kun 3-7%

frugt max tre stykker om dagen.

der er IKKE noget der hedder smør eller flydende margarine mere.

det er en god dyr vegetabilsk olie.

krydderier må i bruge alt det i har lyst til,MEN MEN salt skal i sparer på, da salt binder væske i kroppen.

hvis der er noget i er i tvivl om skriver i bare,jeg vil meget gerne hjælpe.

hilsen charlotte

me

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

E.J.mor.

i må gerne spise knor sovser bare kun lave den med skummet mælk,det smager godt alligevel.

og masser af grønsager til aftensmaden.

Anmeld

20. juni 2012

SS82

TUSIND TAK . Det er virkelig noget jeg kan bruge. Hvor meget motionere du og hvilke former?

Anmeld

20. juni 2012

E.J.mor.

Slott skriver:

TUSIND TAK . Det er virkelig noget jeg kan bruge. Hvor meget motionere du og hvilke former?

jeg træner i motions center

4 gange om ugen træner jeg kardio/puls træning

og 3 dage om ugen styrke træning

jeg kører os mig selv hårdt.

i morgen skal min træner,lægge mit program om fordi nu begynder min fedtforbrændning virkelig, kan hun se, så er det med at sætte mere hastighed på og sæt tempoet op.

for hvis nu man går en tur og tænker jeg holder et raskt tempo og det er fint nok og så bare derud af,,,så er det ikke godt nok.

ens puls skal op og ned heletiden for at man forbrænder,og jo mere man sveder jo bedre tegn er det.

jeg håber i kan bruge mine råd,og ikke i tænker hold dog kæ..

smiler.....

Anmeld

20. juni 2012

SS82

E.J.mor. skriver:

jeg træner i motions center

4 gange om ugen træner jeg kardio/puls træning

og 3 dage om ugen styrke træning

jeg kører os mig selv hårdt.

i morgen skal min træner,lægge mit program om fordi nu begynder min fedtforbrændning virkelig, kan hun se, så er det med at sætte mere hastighed på og sæt tempoet op.

for hvis nu man går en tur og tænker jeg holder et raskt tempo og det er fint nok og så bare derud af,,,så er det ikke godt nok.

ens puls skal op og ned heletiden for at man forbrænder,og jo mere man sveder jo bedre tegn er det.

jeg håber i kan bruge mine råd,og ikke i tænker hold dog kæ..

smiler.....

Jeg kan virkelig godt bruge dine råd  Synes det er skønt

Anmeld

20. juni 2012

SS82

Må man egentlig drikke kaffe?

Anmeld

20. juni 2012

Savannah

Super fedt. Hvor meget havregryn spiser du til morgen og må man bruge minimælk? Tak for råd. Mvh Caroline.

Anmeld

21. juni 2012

Kloster

Hej.

Tak for rådene.

Jeg synes, det lyder af meget lidt mad, men måske jeg har fejle ell forkert oplyst.

Hvad med det sunde fedt som avokado? Og hvad med proteiner som æg ell kød (fra aftenen før) til frokost sammen med grøntsager/salat til frokost?

Jeg spiser:

Morgen - 1 dl havregryn med 150 ml minimælk.

Formiddag - 1 wasa rågi knækbrød/1 grovtoast med 1 avokado/1 sk ost/Brie/hamburgryg + 1 æble.

Frokost - grøntsager/salat + 1 kyll. lår/2 laksefrikadeller/1 rugbrød med kipers i olie ell andet.

Eftermiddag - 1 grovtoast/wasa rågi knækbrød med ost/hamburgryg.

Aftensmad - grøntsager/salat + 2 kartofler + kød. Spiser meget varieret, men spiser kylling, fisk osv, som jeg laver på en sund måde. Bruger ikke ret meget fedtstof, men lader kødet stege i eget fedtstof. Er det kød, der er fed ell stegt i meget fedtstof, tager jeg det ikke ell kun et lille stykke.

Aftenskaffe - Hér går det galt... Ville gerne kunne sige: 1 frugt. Men det bliver til kiks, saltstænger, is osv. Kan være ekstrem sulten til aftenskaffe og nogle gange ender det med 2 grovtoast med ost ell hanburgryg.

Jeg elsker grøntsager, salat, avokado, brie og kartofler, lasagne. Og jeg er bare ikke vild med pasta og kan sagtens undvære både ris og pasta. Jeg drikker kun vand, men drikker også kaffe og te. Men jeg har det svært med at være sulten. Min svaghed er bestemt nybagt brød (hjemmelavet) og godt mad til aftensmad.

Jeg løber 3 x ugen og prøver på at cykle og gå på mange af de andre dage.

Kan du mon tolke og nanlysere mig og mit behov ud fra alt det her jeg har skrevet??

Anmeld

21. juni 2012

E.J.mor.

Slott skriver:

Må man egentlig drikke kaffe?

kaffe må du godt.

Anmeld

21. juni 2012

Mor1012

E.J.mor. skriver:

hej med jer allesammen.

jeg er uddannet Ernæringsassistent og har en masse kurser bag mig og jeg er selv igang med livsstilsændring selv,da det er mit behov,pga min vægt.

jeg har min egen kostekspert og personlig træner,og hun er virkelig min klippe.

jeg har på 8 uger tabt 9.3 kg og 105 cm

Jeg vil gerne give jer nogle råd til hvordan jeres mad-dag kan være i følge min.

i skal spise 6 gange om dagen det holder forbrændningen igang.

morgenmad- havregryn m skummet mælk eller cheasy yoghurt

mellem måltid- knækbrød m cheasy ost og peberfrugt

frokost- to stk rugbrød m mager pålæg m grønt

mellem måltid en banan og 10 gr mandler

aftensmaden-mager kød/fisk/kylling-med brune ris eller fuldkorns pasta eller kartofler

sen mellem måltid-knækbrød m pålæg eller cheasy ost.

i skal helst holde jer til vand,hvis i går sukker kolde efter saftevand så max 1 liter om dagen så spar på den, i må også gerne drikke skummet mælk.

husk det skal være fuldkorn i køber af ris og pasta.

kødet skal være meget magret jeg selv bruger kun 3-7%

frugt max tre stykker om dagen.

der er IKKE noget der hedder smør eller flydende margarine mere.

det er en god dyr vegetabilsk olie.

krydderier må i bruge alt det i har lyst til,MEN MEN salt skal i sparer på, da salt binder væske i kroppen.

hvis der er noget i er i tvivl om skriver i bare,jeg vil meget gerne hjælpe.

hilsen charlotte

me

hej super du lige lavede sådan et indlæg

hvad siger du til nupo produkterne ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.