? ang. dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

Nadia&Daniel

come2 skriver:

Du ahr fået så lidt fordi det kun er lidt af uge 22, 23 og 34 du har fået udbetalt for.

Det er bagud betalt. Men i dagpenge verdenen regner man ikke i måneder men i uger.

Dvs at du næste gang får for uge 25, 26, 27, 28, 29. Det er en 5 ugers udbetaling. Dem får du Udb den 1 Aug.

Det vil sige, at de dagpenge som er gået ind i dag, skal gå til regninger den 1. juli??

Tak for dine svare - er helt rundt på gulvet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

minbaby

Hej

En dagpengeperiode løber altid fra den anden sidste søndag i en måned til den anden sidste søndag måneden efter. Derefter er det lidt forskelligt hvornår a-kasserne vælger at udbetale dagpengene. Nogen gør det hver dag, andre samler op og udbetaler først til den 1.

Er du derfor blevet ledig midt i perioden (fx 1. juni) får du ikke udbetalt for en fuld periode denne gang.

Den næste dagpenge periode løber fra den 17.06.12 - 22.07.12.

Du vil derfor få dagpenge igen i uge 30. Dagpenge følger ikke en kalender måned.

Anmeld

20. juni 2012

Nadia&Daniel

minbaby skriver:

Hej

En dagpengeperiode løber altid fra den anden sidste søndag i en måned til den anden sidste søndag måneden efter. Derefter er det lidt forskelligt hvornår a-kasserne vælger at udbetale dagpengene. Nogen gør det hver dag, andre samler op og udbetaler først til den 1.

Er du derfor blevet ledig midt i perioden (fx 1. juni) får du ikke udbetalt for en fuld periode denne gang.

Du vil derfor få dagpenge igen i uge 30. Dagpenge følger ikke en kalender måned.

Årh okay - så skal de bare over på budget-kontoen med det samme, så der er penge til regningerne..

Anmeld

20. juni 2012

Nadia&Daniel

minbaby skriver:

Hej

Tak for svar

Anmeld

20. juni 2012

come2

Nadia&Daniel skriver:

Det vil sige, at de dagpenge som er gået ind i dag, skal gå til regninger den 1. juli??

Tak for dine svare - er helt rundt på gulvet..

Jep det er helt korrekt.

Anmeld

20. juni 2012

Muffin_girl

Nadia&Daniel skriver:

Der står dette på mithk.dk = Dagpengekort 28-05-2012 - 17-06-2012

Altså på mit hk stod der ikke 28-05 men 20-05.. Så forstår jeg da ikke helt .. Og jeg får altid mine tidligt på måneden.. Tit og ofte imellem 20-26 i måneden

Anmeld

20. juni 2012

Nadia&Daniel

AalborgPigen skriver:

Altså på mit hk stod der ikke 28-05 men 20-05.. Så forstår jeg da ikke helt .. Og jeg får altid mine tidligt på måneden.. Tit og ofte imellem 20-26 i måneden

Mit dagpengekort (HK) stod der den periode..

Anmeld

20. juni 2012

Muffin_girl

Nadia&Daniel skriver:

Mit dagpengekort (HK) stod der den periode..

Mærkeligt.. Men må have nogert at gøre med hvornår du blev ledig ? 

Jeg har også HK..

Anmeld

20. juni 2012

Nadia&Daniel

AalborgPigen skriver:

Mærkeligt.. Men må have nogert at gøre med hvornår du blev ledig ? 

Jeg har også HK..

Blev nemlig ledig den 1. juni 2012..

Anmeld

20. juni 2012

Valle81

Nadia&Daniel skriver:

SåSå

Blev nemlig ledig den 1. juni 2012..

Så er det derfor, så får du kun for den 1-17 juni næste gang er en 5 ugers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.