Hvordan går det med vægten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

piadas

Ja, jeg er lige spørge-Jørgen for tiden!

Jeg har indtil videre taget 5 kg. på - mit bmi er i forvejen alt for højt, så jeg skal jo helst ikke tage alt for meget på.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det er for meget eller ok, da det jo først er nu her til sidst baby begynder at tage meget på, og det jo så nok medfører højere vægtstigning hos moderen.

Hvad har I taget på? Og er I normalvægtige eller..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Chili

piadas skriver:

Ja, jeg er lige spørge-Jørgen for tiden!

Jeg har indtil videre taget 5 kg. på - mit bmi er i forvejen alt for højt, så jeg skal jo helst ikke tage alt for meget på.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det er for meget eller ok, da det jo først er nu her til sidst baby begynder at tage meget på, og det jo så nok medfører højere vægtstigning hos moderen.

Hvad har I taget på? Og er I normalvægtige eller..?

Jeg er normal vægtig og førstegangs gravid, har taget omkring 4,5 på inddtil videre. Og er 22+3

Tror da det er fint nok ? Jeg vil helst ikke over 15 kilo ! Så jeg prøver virkelig at holde mig fra alt med sukker  

Anmeld

21. juni 2012

christina92

Jeg har taget 2,7 kg. på og er 24+5  jeg var normalvægtig inden graviditeten vejer normalt lige omkring 54 kg. Vejede 57 da jeg opdagede jeg var gravid 5+?, men tabte så ca. 7 kilo de første 15 uger og er jo så først for nylig begyndt at tage på

Anmeld

21. juni 2012

Amanda2

Buha.. jeg er vidst topscore har taget 8 kg på. Gik rigtigt fint indtil uge 20 hvor jeg kun have taget 4 kg på, men har så taget 1 kg på i uge siden. Er i uge 24 nu.

Er meget sulten hele tiden og får det dårligt når der går forlænge imellem måltiderne. Oven i det har jeg meget lyst til alt usundt Arbejder meget, og det betyder der nemt ryger noget knap så sundt ind

Er nået til den konklusion at det ikke betyder så meget for mig, tabte mig rimelig hurtigt sidste gang. Der holdte jeg med at veje mig efter de 15 kg og 6 uger igen.

Når jeg har født, er trangen til mad og usundt  normalt igen. Har normalt et BMI på 25, dvs. mellem buttet  

Synes det er meget flot i ikke har taget mere på, kender kun piger der har taget 15-20 kg på og derover.

Anmeld

21. juni 2012

piadas

Chili skriver:

Jeg er normal vægtig og førstegangs gravid, har taget omkring 4,5 på inddtil videre. Og er 22+3

Tror da det er fint nok ? Jeg vil helst ikke over 15 kilo ! Så jeg prøver virkelig at holde mig fra alt med sukker  

Det er da fint!

Du er sej, du i det mindste forsøger at holde dig fra sukker - det kan jeg vist ikke helt overholde!

Anmeld

21. juni 2012

piadas

christina92 skriver:

Jeg har taget 2,7 kg. på og er 24+5  jeg var normalvægtig inden graviditeten vejer normalt lige omkring 54 kg. Vejede 57 da jeg opdagede jeg var gravid 5+?, men tabte så ca. 7 kilo de første 15 uger og er jo så først for nylig begyndt at tage på

Wow, det er flot! Især når du ikke vejede mere, inden du blev gravid! Men selvfølgelig skal man huske, at du tabte dig i starten - var du så helt nede at veje 50 kg.?

Anmeld

21. juni 2012

piadas

Amanda2 skriver:

Buha.. jeg er vidst topscore har taget 8 kg på. Gik rigtigt fint indtil uge 20 hvor jeg kun have taget 4 kg på, men har så taget 1 kg på i uge siden. Er i uge 24 nu.

Er meget sulten hele tiden og får det dårligt når der går forlænge imellem måltiderne. Oven i det har jeg meget lyst til alt usundt Arbejder meget, og det betyder der nemt ryger noget knap så sundt ind

Er nået til den konklusion at det ikke betyder så meget for mig, tabte mig rimelig hurtigt sidste gang. Der holdte jeg med at veje mig efter de 15 kg og 6 uger igen.

Når jeg har født, er trangen til mad og usundt  normalt igen. Har normalt et BMI på 25, dvs. mellem buttet  

Synes det er meget flot i ikke har taget mere på, kender kun piger der har taget 15-20 kg på og derover.

Ha, jamen jeg er godt på vej! Jeg vejer mig hver morgen og bare i løbet af de sidste par dage har jeg nærmest taget ½ kg. på om dagen!!

Jeg håber ikke, det fortsætter, for så kan de da ikke finde lillebror ved fødslen, fordi jeg fylder det hele!

De tre andre gange har jeg taget 12, 14 og 19 kg. på, så det vil jeg bare så gerne undgå igen, så jeg håber, jeg kan holde den derunder - men det kræver jo, at jeg stopper med at spise alt det usunde...og der har jeg det lidt svært lige som dig!

Anmeld

21. juni 2012

Chili

piadas skriver:

Det er da fint!

Du er sej, du i det mindste forsøger at holde dig fra sukker - det kan jeg vist ikke helt overholde!

Man kan sige jeg er "heldig" jeg får kvalme hvis jeg spiser sukker så har ikke lyst til at prøve

Til gengæld spiser jeg mange popcorn

Anmeld

22. juni 2012

christina92

piadas skriver:

Wow, det er flot! Især når du ikke vejede mere, inden du blev gravid! Men selvfølgelig skal man huske, at du tabte dig i starten - var du så helt nede at veje 50 kg.?

Jeps, og et blodtryk der var så lavt at lægen hver gang måtte tage det 3 gange for selv at tro på det

Nu, synes jeg det er meget dejligt at jeg ikke har taget hurtigere på, fordi jeg ikke er i tvivl om at lillepigen vokser, men indtil MD scanning var det meget svært psykisk at vægten ikke gik op.

Anmeld

25. juni 2012

Rannvaen

Amanda2 skriver:

You are not alone - Har også taget 8 kg på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.