Ændring af liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Har i mærket nogen ændringer i liv? Altså, har jeres baby vendt sig?

Det har min nemlig - i løbet af natten! Fødderne har i lang tid vendt over mod min højre side og har mærket kraftige spark helt ud i højre side - nu pludselig mærker jeg små puf spark i venstre side? Jeg mærker stadig en del liv, men på en helt anden måde og ikke nær så kraftigt som jeg plejer? Skal lige siges at jeg har fået at vide at hovedet skulle stå fast, så må være ryggen der har skiftet side??

Har læst det skulle være normalt, men ville lige høre om i har oplevet det samme for nylig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hé Hé oprettede lige et lignende emne den anden dag. Havde sovet rigtig, rigtig dårligt en nat og da jeg så var oppe og tisse omkring kl 4, kom jeg til at kigge på min mave og den så helt mærkelig ud. Da jeg så mærkede efter, havde hin lagt sig fra højre side, over i venstre side. Sener den dag, føltes det som om hun lagde sig på tværs, sådan helt nede under navlen. Trode ik de ku rumstere så meget rundt når man var i uge 37. Dagen efter havde hun lagt sig over i højre side igen, men ku ik helt genneskue hvordan hun lige lå, så fik det tjekket da jeg alligevel sku til læge sener. Nu ligger hun i højre side som før, men maven er klart sunket! Vh stine

Anmeld

20. juni 2012

Ditte-3

tror ik ham den bette har rykked sig her sist jeg var ved læge fik jeg a vide at hoved var i øverst i venstre side og benene nederst i højer side og jeg mærker både liv forneden og for oven inu og han er meget livlig hele tiden og syntes ik han er bleved mindre aktiv med tiden tværtimod puha en nat jeg havde i nat men det dejlig at der gang i ham, min kærste siger også der godt nok gang i ham den bette for vær gang han likker sin hånd på maven skupper han rundt.

Anmeld

20. juni 2012

Blirnokaldrigfru

StineW79 skriver:

Hé Hé oprettede lige et lignende emne den anden dag. Havde sovet rigtig, rigtig dårligt en nat og da jeg så var oppe og tisse omkring kl 4, kom jeg til at kigge på min mave og den så helt mærkelig ud. Da jeg så mærkede efter, havde hin lagt sig fra højre side, over i venstre side. Sener den dag, føltes det som om hun lagde sig på tværs, sådan helt nede under navlen. Trode ik de ku rumstere så meget rundt når man var i uge 37. Dagen efter havde hun lagt sig over i højre side igen, men ku ik helt genneskue hvordan hun lige lå, så fik det tjekket da jeg alligevel sku til læge sener. Nu ligger hun i højre side som før, men maven er klart sunket! Vh stine

Hvor sjovt, for nu synes jeg også min lille pige har lagt sig tilbage på plads , og igår kunne jeg hverken finde hoved eller hale i hvordan hun lagde? synes jeg mærkede spark og hænder alle vejne

Sjovt ja, at de stadig kan rykke sig sådan men lidt betryggende at i andre også prøver det

Anmeld

20. juni 2012

StineW79

Frk P. skriver:

Hvor sjovt, for nu synes jeg også min lille pige har lagt sig tilbage på plads , og igår kunne jeg hverken finde hoved eller hale i hvordan hun lagde? synes jeg mærkede spark og hænder alle vejne

Sjovt ja, at de stadig kan rykke sig sådan men lidt betryggende at i andre også prøver det

Ka det er nemlig rart at vide at det vist er helt normalt. Det var i hvert fald også det lægen sagde. Men blev godt nok også noget forvirret og lidt bekymret over at det mærke som om hun lå på tværs. Det gjorde hun så heldigvis ik JAYY! Vh stine

Anmeld

20. juni 2012

Blirnokaldrigfru

StineW79 skriver:

Ka det er nemlig rart at vide at det vist er helt normalt. Det var i hvert fald også det lægen sagde. Men blev godt nok også noget forvirret og lidt bekymret over at det mærke som om hun lå på tværs. Det gjorde hun så heldigvis ik JAYY! Vh stine

Hvis først de har sat dem fast, så kan de vel ikke vikle hovedet op derfra igen - kan de?

Har du/i pakket sygehustasken?

Anmeld

20. juni 2012

StineW79

Frk P. skriver:

Hvis først de har sat dem fast, så kan de vel ikke vikle hovedet op derfra igen - kan de?

Har du/i pakket sygehustasken?

Da jeg var ved jordmor for 14 dage siden, havde hovedet ik sat sig fast og det vidste jeg endelig godt / havde fornemmelse af at det ik gjorde. 

Har de sidste par dage ku mærke at hun arbejder mere nede i understellet, så tror hun er ved at ha sat sig fast nu. Må vi se hva jordmor siger i morgen! Tror at når de først har sat sig fast, så sidder de fast!! 

Ang tasken så er jeg faktisk ved det lige nu, men det eneste der er kommet i er 2 poser chips, en pose dumle, en klik mix og en pose blandet stænger.

Tror du jeg får brug for andet???

Har du pakket taske??? Vh stine

Anmeld

20. juni 2012

Blirnokaldrigfru

StineW79 skriver:

Da jeg var ved jordmor for 14 dage siden, havde hovedet ik sat sig fast og det vidste jeg endelig godt / havde fornemmelse af at det ik gjorde. 

Har de sidste par dage ku mærke at hun arbejder mere nede i understellet, så tror hun er ved at ha sat sig fast nu. Må vi se hva jordmor siger i morgen! Tror at når de først har sat sig fast, så sidder de fast!! 

Ang tasken så er jeg faktisk ved det lige nu, men det eneste der er kommet i er 2 poser chips, en pose dumle, en klik mix og en pose blandet stænger.

Tror du jeg får brug for andet???

Har du pakket taske??? Vh stine

Åh, men er du ikke også 2. gangs fødende - eller husker jeg forkert? jeg var til jordemor for en uge siden, og der sad hovedet fast - altså 5-6 uger før termin

Nej, tror ikke du får brug for andet hehe..

jeg har ikke pakket endnu, regner med jeg vil til at igang her i weekenden har lige fået lavet en liste, som jeg har sat sammen ud fra forskellige hjemmesiders forslag, du kan lige se den (selvom - hvis du er 2. gangs, at du nok ved mere om det end mig )

-          Vandrejournal

-          Kopier af egne dåbsattester

-          Klipklapper

-          Tøj

• Blødt og behageligt tøj til ca. 3 dage
  • Undertøj

-          Baby

• Nattøj og dagstøj
  • Stofbleer
  • Tæppe
  • Sutteflasker
  • Sut
  • Modermælkserstatning
  • Autostol
  • Bamse
  • Bleer

-          Toiletsager

• Deo
  • Cremer
  • Shampoo + dusch
  • Make up
  • Evt. bind
  • Tandbørste + tandpasta
  • Børste + elastikker
  • Neglefil
  • Blødt toiletpapir?
  • Ammeindlægsprøver

-          Kamera + videokamera (husk lader)

-          Ugeblade, kryds&tværs o.l.

-          Sodavand, snacks o.l.

-          Mobil (husk lader)

-          Kontanter

-          Babykalenderen

Anmeld

20. juni 2012

Ditte-3

jeg har pakked det meste i min task der er vandresjonal-baby tøj-mit tøj-sut-en stofble og så kommer pung lidt mekop og sjambo kamaraet og mobilen og lader i lige enden. skal dog ha autostol og baby dyne med når vi skal hjem af også s

jeg tror ik jeg får brug for mere

Anmeld

20. juni 2012

StineW79

Frk P. skriver:

Åh, men er du ikke også 2. gangs fødende - eller husker jeg forkert? jeg var til jordemor for en uge siden, og der sad hovedet fast - altså 5-6 uger før termin

Nej, tror ikke du får brug for andet hehe..

jeg har ikke pakket endnu, regner med jeg vil til at igang her i weekenden har lige fået lavet en liste, som jeg har sat sammen ud fra forskellige hjemmesiders forslag, du kan lige se den (selvom - hvis du er 2. gangs, at du nok ved mere om det end mig )

-         Vandrejournal

-         Kopier af egne dåbsattester

-         Klipklapper

-         Tøj

• Blødt og behageligt tøj til ca. 3 dage
  • Undertøj

-         Baby

• Nattøj og dagstøj
  • Stofbleer
  • Tæppe
  • Sutteflasker
  • Sut
  • Modermælkserstatning
  • Autostol
  • Bamse
  • Bleer

-         Toiletsager

• Deo
  • Cremer
  • Shampoo + dusch
  • Make up
  • Evt. bind
  • Tandbørste + tandpasta
  • Børste + elastikker
  • Neglefil
  • Blødt toiletpapir?
  • Ammeindlægsprøver

-         Kamera + videokamera (husk lader)

-         Ugeblade, kryds&tværs o.l.

-         Sodavand, snacks o.l.

-         Mobil (husk lader)

-         Kontanter

-         Babykalenderen

Jo er anden gangs fødende, men fordi jeg fødte i uge 34 sidst, satte hovedet sig aldrig fast. 

Din liste ligner meget min!! Sidst der var det kærsten der pakkede for mig, da jeg blev indlagt i uge 32, og ka endelig ik rigtig huske hva jeg havde med.

Jeg har lige været i H&M og købe nye amme t-shirts, da jeg syntes det ku være rart med lidt nyt. De ska lige vaskes også ska de i tasken, sammen med en pakke amme indlæg. 

Husk masser af trusser og bind!! Syntes det var rarest at ha mine egene!!! Deres bind er så kæmpe store! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.