Erfaring med marsvin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.746 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. april 2009

Stumpen

Vi...nej, må hellere skrive jeg... Jeg overvejer at købe et marsvin eller to til stumpen.. Har nogen af jer erfaring med dem??
Lugter de helt vild eller hvordan? Larmer de, så de ikke kan stå på hendes værelse om natten??

Vi har jo en kat, hvis nu hun lukker dem ud en dag æder den dem så?? De er jo store....

Kender selv kun til hamstere og de er jo mega små, så dem ville hun nok mase ihjel og katten ville jo helt sikkert æde dem, hvis hun lukkede dem ud..

Anja -der synes I alle skal søge orlov, for der er godt nok stille herinde om dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

3rollinger

Hej Anja

Om katten aeder dem af haenger jo nok mest af katten .

Jeg har ikke den store erfaring, kun at min barndomsveninde havde hamster eller marsvin. Og selvfoelgelig lugtede de lidt, men jeg husker ikke at det var en meget ubehagelig lugt. Jeg kan dog huske at de godt kunne larme lidt om morgenen, men saa kunne man vist ligge noget klaede over buret saa de troede det var nat laengere tid.

Jeg har ogsaa praesenteret ideen for min mand den andne dag, men han var ikke vild med tanken om at faa husdyr

Knus

Anmeld

30. april 2009

Munder

Jeg har ikke rigtig nogle erfaringer, men må indrømme, at jeg synes de lugter.

Det er jo op til jer, om I har lyst til et marsvin..... Andrea får nok bare ikke et

Anmeld

30. april 2009

Heidi.

Stumpen skriver:

Vi...nej, må hellere skrive jeg... Jeg overvejer at købe et marsvin eller to til stumpen.. Har nogen af jer erfaring med dem??
Lugter de helt vild eller hvordan? Larmer de, så de ikke kan stå på hendes værelse om natten??

Vi har jo en kat, hvis nu hun lukker dem ud en dag æder den dem så?? De er jo store....

Kender selv kun til hamstere og de er jo mega små, så dem ville hun nok mase ihjel og katten ville jo helt sikkert æde dem, hvis hun lukkede dem ud..

Anja -der synes I alle skal søge orlov, for der er godt nok stille herinde om dagen

Vi har 2 Marsvin... De lugter ikke hvis man renser deres bur tit, og når der er 2 så skal det renses 2,3 gange om ugen. De bider ikke, og de løber ikke forvildet rundt når de er ude. De er faktisk rigtig søde.. Vores "snakker" rigtig meget. Hver gang vi åbner køleskabet, så "snakker de løs.. Det er jo = med grønt.

Jeg kan godt anbefale det

Anmeld

30. april 2009

Heidi.

Heidi-Godsk skriver:

Vi har 2 Marsvin... De lugter ikke hvis man renser deres bur tit, og når der er 2 så skal det renses 2,3 gange om ugen. De bider ikke, og de løber ikke forvildet rundt når de er ude. De er faktisk rigtig søde.. Vores "snakker" rigtig meget. Hver gang vi åbner køleskabet, så "snakker de løs.. Det er jo = med grønt.

Jeg kan godt anbefale det

Her er de..

Benny og Bølle
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. april 2009

Stumpen

Heidi-Godsk skriver:

Her er de..

Benny og Bølle

Får jo endnu mere lyst til at købe nogle til hende nu Karsten har set to på nettet på et år med bir til 100 kr -og det til trods for at han IKKE skal have marsvin Hvis de nu ikke er tamme, er det så for sent at opdrage på dem, ved du det??

Anmeld

30. april 2009

Heidi.

Stumpen skriver:

Får jo endnu mere lyst til at købe nogle til hende nu Karsten har set to på nettet på et år med bir til 100 kr -og det til trods for at han IKKE skal have marsvin Hvis de nu ikke er tamme, er det så for sent at opdrage på dem, ved du det??

Jeg ville ikke købe nogle på et år, for hvis de ikke er tamme bliver de det heller ikke.
Vi købte vores da de var 2½ måned. De kostede godt nok 225.- pr stk, og faktisk købte vi 3, men den ene måtte vi af med da den var meget dominerende.
Buret fandt vi på www.dba.dk til 100.- helt nyt. Husk når man har 2 skal buret minimum være 1mx½m.

Anmeld

30. april 2009

Stumpen

Heidi-Godsk skriver:

Jeg ville ikke købe nogle på et år, for hvis de ikke er tamme bliver de det heller ikke.
Vi købte vores da de var 2½ måned. De kostede godt nok 225.- pr stk, og faktisk købte vi 3, men den ene måtte vi af med da den var meget dominerende.
Buret fandt vi på www.dba.dk til 100.- helt nyt. Husk når man har 2 skal buret minimum være 1mx½m.

Min svigerinde har to marsvin og så stor er deres bur i hvert fald ikke.. Jeg vil skyde på 40*60 eller noget i den stil...

Men prøv at kigge linket her, hvis du gider

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annoncei d=59653362

Anmeld

30. april 2009

Heidi.

Stumpen skriver:

Min svigerinde har to marsvin og så stor er deres bur i hvert fald ikke.. Jeg vil skyde på 40*60 eller noget i den stil...

Men prøv at kigge linket her, hvis du gider

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annoncei d=59653362

Grunden til at buret skal være så stort er at de kan få stress..

Men de ser søde ud. Det man kan gøre er jo at tage ud og se på dem, og se om de er tamme,

Anmeld

30. april 2009

Stumpen

Heidi-Godsk skriver:

Grunden til at buret skal være så stort er at de kan få stress..

Men de ser søde ud. Det man kan gøre er jo at tage ud og se på dem, og se om de er tamme,

Kunne jeg godt forestille mig.. For må da også erkende t jeg synes deres bur er for lille (altså marsvinene ude hos min svigerinde)

Marsvin er tamme når de sidder stille eller er der forskel på hvordan de vimser rundt når de er tamme > < vilde? Som du kan høre har jeg intet erfaring what so ever

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.