23+1 hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.244 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Ønskebarnet12

Jeg er 23+1 i dag, og siden jeg har været meget aktiv igår hvor jeg var ude først da jeg stod op og bagefter hos min mor og så ude igen, var jeg virkelig træt og mine fødder var smadret, men jeg mærker sjældent meget liv imens jeg går. Skal siges jeg havde nogle ventejeans på som er blevet stramme og jeg har en foranliggende moderkage, jeg har mærket til min søn en eller 2 dage i træk hvor han  var meget aktiv, men imorges slet ingen puff !! Jeg er skide bekymret, hvad skal jeg gøre?

Frresten når jeg trykker en finger lidt ved siden så mærker jeg noget som en puls men det gør jeg nærmest over alt på maven 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

pemiro

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg er 23+1 i dag, og siden jeg har været meget aktiv igår hvor jeg var ude først da jeg stod op og bagefter hos min mor og så ude igen, var jeg virkelig træt og mine fødder var smadret, men jeg mærker sjældent meget liv imens jeg går. Skal siges jeg havde nogle ventejeans på som er blevet stramme og jeg har en foranliggende moderkage, jeg har mærket til min søn en eller 2 dage i træk hvor han  var meget aktiv, men imorges slet ingen puff !! Jeg er skide bekymret, hvad skal jeg gøre?

Frresten når jeg trykker en finger lidt ved siden så mærker jeg noget som en puls men det gør jeg nærmest over alt på maven 

Det med pulsen, det er fordi der løber så meget blod til livmoderen. Min mave kunne man direkte se slagene hvis jeg lå på sofaen..

Mht at mærke liv, prøv evt at ligge dig ned og slap af, samtidig med du drikker en masse MEGET koldt vand. Hos mig hjalp det at drikke en kold cola, så det er også en mulighed.

Er sikker på du nok skal mærke liv

Anmeld

19. juni 2012

Ønskebarnet12

pemiro skriver:

Det med pulsen, det er fordi der løber så meget blod til livmoderen. Min mave kunne man direkte se slagene hvis jeg lå på sofaen..

Mht at mærke liv, prøv evt at ligge dig ned og slap af, samtidig med du drikker en masse MEGET koldt vand. Hos mig hjalp det at drikke en kold cola, så det er også en mulighed.

Er sikker på du nok skal mærke liv

Nåh oki jeg ligger ellers ned men kan stadigvæk ikke mærker noget har da prøvet at ligge anderledes men intet kunne jeg mærker . Jeg spiser lidt mad og så drikker jeg noget koldt :-)

Anmeld

19. juni 2012

pemiro

Ønskebarnet12 skriver:

Nåh oki jeg ligger ellers ned men kan stadigvæk ikke mærker noget har da prøvet at ligge anderledes men intet kunne jeg mærker . Jeg spiser lidt mad og så drikker jeg noget koldt :-)

Ja gør det... Og ellers så husk også, at baby måske kan have vendt sig så den ligger og sparker ind i ryggen fx, det kan man ikke rigtig mærke nemlig..
Hvis du slet ikke mærker noget i løbet af dagen, så gi sygehuset et kald så du får ro på

Anmeld

19. juni 2012

lilledittemor

Ønskebarnet12 skriver:

Bare rolig
Min datter var også meget stille hvis jeg var meget aktiv - hun blev jo vugget i søvn
Og de små puf der engang imellem så kom, dem lagde jeg ikke rigtig mærke til.

Men tag et glas rigtig koldt vand og vent en times tid
Eller puf godt til mavsen.

Husk at han kan også have "sløve" dage

Ellers hvis du er bekymret - så ring til JM og tag en snak med hende.

Anmeld

19. juni 2012

Ønskebarnet12

pemiro skriver:

Ja gør det... Og ellers så husk også, at baby måske kan have vendt sig så den ligger og sparker ind i ryggen fx, det kan man ikke rigtig mærke nemlig..
Hvis du slet ikke mærker noget i løbet af dagen, så gi sygehuset et kald så du får ro på

Ja, jeg prøvede at drikke noget koldt, men der skete intet. Og har også spist en is, men næh nej den bevæger sig ikk :-( mdn så ringede jeg til jm og hun er der kun om onsdagen, så har lagt en besked, og så har jeg ringet hospitalet og deres jm siger det normalt at man ikke mærker liv hver dag i uge 23+1 så der kunne gå flere dage før jeg kunne mærke noget.  

Anmeld

19. juni 2012

Ønskebarnet12

Ditte_Marie skriver:

Bare rolig
Min datter var også meget stille hvis jeg var meget aktiv - hun blev jo vugget i søvn
Og de små puf der engang imellem så kom, dem lagde jeg ikke rigtig mærke til.

Men tag et glas rigtig koldt vand og vent en times tid
Eller puf godt til mavsen.

Husk at han kan også have "sløve" dage

Ellers hvis du er bekymret - så ring til JM og tag en snak med hende.

Ja han er godt nok blevet vugget igår, for jeg satte på skam på gulvet i h&m imens min mor kiggede på tøj :-p så ondt havde jeg i fødderne, men har ringet til fødegangen og hun mener at jeg ikke skal mærke liv hver dag når jeg kun er 23+1 og at der kan gå flere dage før jeg mærker noget, men håber sku min dreng har det godt!:-)

Anmeld

19. juni 2012

pemiro

Ønskebarnet12 skriver:

Ja, jeg prøvede at drikke noget koldt, men der skete intet. Og har også spist en is, men næh nej den bevæger sig ikk :-( mdn så ringede jeg til jm og hun er der kun om onsdagen, så har lagt en besked, og så har jeg ringet hospitalet og deres jm siger det normalt at man ikke mærker liv hver dag i uge 23+1 så der kunne gå flere dage før jeg kunne mærke noget.  

Jeg er sikker på der ikke er noget galt og at du vil mærke liv når du mindst venter det.. Det kan jo være bebs bare sover og har en slap af dag det oplevede jeg tit, hvor jeg så faktisk først mærkede liv når jeg gik i seng om aftenen.
Men du behøver heller ikke mærke liv hver dag, før du er 25+ eller deromkring mener jeg.
Så ta det helt roligt og få slappet af...

Anmeld

19. juni 2012

Ønskebarnet12

pemiro skriver:

Jeg er sikker på der ikke er noget galt og at du vil mærke liv når du mindst venter det.. Det kan jo være bebs bare sover og har en slap af dag det oplevede jeg tit, hvor jeg så faktisk først mærkede liv når jeg gik i seng om aftenen.
Men du behøver heller ikke mærke liv hver dag, før du er 25+ eller deromkring mener jeg.
Så ta det helt roligt og få slappet af...

Tak søde! Jeg prøver at slappe af, og tænke positivt!:-) 

Anmeld

19. juni 2012

Team Putte

Ønskebarnet12 skriver:

Her gik lillefisen AMOK i maven hvis jeg lagde pres på den omkring de uger.. F.eks. ved at ligge mig på siden og twiste hoften så jeg kom til at ligge lidt på maven

Bebs kan oz bare være enormt træt fordi du var så aktiv i går Du skal ihvertfald ik være bange for dine ventebukser har mast bebs og gjort skade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.