Mit barn har angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.016 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

2børn2

Er jeg den eneste herinde med et barn med angst??

Angst for at være andre steder end i nærheden af hjemmet, det vil sige angst når han skal i skole, angst og vil ikke lege med andre hjemme ved dem, vil ikke sove med andre osv...

Vi skal til psykolog for første gang på torsdag men ville lige høre om jeg er den eneste der oplever det?? For det er frustrerende og ikke til at forstå.

Han er en glad dreng på 9 år der går i 2. klasse og der er ikke noget at mærke på ham i skolen eller socialt, udover han ikke vil hjem til nogen eller sove med nogen...

Mig, der håber det hele snart går i orden igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Leneur

2børn2 skriver:

Er jeg den eneste herinde med et barn med angst??

Angst for at være andre steder end i nærheden af hjemmet, det vil sige angst når han skal i skole, angst og vil ikke lege med andre hjemme ved dem, vil ikke sove med andre osv...

Vi skal til psykolog for første gang på torsdag men ville lige høre om jeg er den eneste der oplever det?? For det er frustrerende og ikke til at forstå.

Han er en glad dreng på 9 år der går i 2. klasse og der er ikke noget at mærke på ham i skolen eller socialt, udover han ikke vil hjem til nogen eller sove med nogen...

Mig, der håber det hele snart går i orden igen

Kan han fortælle om han har oplevet noget der gør ham bange. Eller er der sket noget i skolen der gør han ikke vil derhen?? Hvordan reagerer han på det han er angst for?
Jeg har ikke nogen gode råd og aner ikke hvad man gør med børn med angst men synes det er godt i skal til psykolog med ham. Håber han ikke er så hårdt ramt.

Anmeld

19. juni 2012

Sildefisk

vil ikke gå forbi uden.

Min søn er kun 3, men har altid været meget speciel. Hans intelligens ligger over gennemsnittet, tilgengæld kæmper han med følelserne, der ikke kan følge med hovedet.

Det er aldrig sjovt når ens børn har det svært, håber I kan få god og kvalificeret hjælp.

Har han altid haft denne angst?

Anmeld

19. juni 2012

2børn2

Leneur skriver:

Kan han fortælle om han har oplevet noget der gør ham bange. Eller er der sket noget i skolen der gør han ikke vil derhen?? Hvordan reagerer han på det han er angst for?
Jeg har ikke nogen gode råd og aner ikke hvad man gør med børn med angst men synes det er godt i skal til psykolog med ham. Håber han ikke er så hårdt ramt.

Han kan ikke sige hvorfor..

Jeg ved ikke af at der er sket noget, og det er ikke kun skolen.
Det er generelt.. han skal ikke være langt væk fra mig...
Og går i spåner hvis en kammerat spørger om han ikke vil med ham hjem, hvis nogen spørger om de skal sove sammen osv...

Han reagerer med hjertebanken, kvalme, ondt i maven og gråd..

Jeg håber det her hjælper ham for nu har det været sådan siden februar.

Anmeld

19. juni 2012

2børn2

myr81 skriver:

vil ikke gå forbi uden.

Min søn er kun 3, men har altid været meget speciel. Hans intelligens ligger over gennemsnittet, tilgengæld kæmper han med følelserne, der ikke kan følge med hovedet.

Det er aldrig sjovt når ens børn har det svært, håber I kan få god og kvalificeret hjælp.

Har han altid haft denne angst?

Jeg har også en fornemmelse af at min dreng er særlig sensitiv og prøver at tage højde for det.

Vendepunktet kom da han sidste dag gav udtryk for at han ikke rigtig ville på camping med os for så var vi langt væk hjemmefra... så indså jeg at der måtte professionel hjælp til...

Og nej han har ikke altid haft denne angst, kom første gang i vinterferien og siden har det eskaleret med angst for flere ting...

Måske det er det man kalder seperationsangst...

Anmeld

19. juni 2012

Sildefisk

2børn2 skriver:

Jeg har også en fornemmelse af at min dreng er særlig sensitiv og prøver at tage højde for det.

Vendepunktet kom da han sidste dag gav udtryk for at han ikke rigtig ville på camping med os for så var vi langt væk hjemmefra... så indså jeg at der måtte professionel hjælp til...

Og nej han har ikke altid haft denne angst, kom første gang i vinterferien og siden har det eskaleret med angst for flere ting...

Måske det er det man kalder seperationsangst...

Ja det lyder sådan. Den angst er min søn begyndt at udvise, når jeg ikke er hjemme og han skal passes af mine forældre, som han ellers forguder. (hans far er officer og meget væk, hvilke nok forstærker angsten) men jeg kan godt genkende mønstret, tror du har ret i det særlige sensitive.

Giv endelig en update, håber det bedste for jer !

Anmeld

19. juni 2012

2børn2

myr81 skriver:

Ja det lyder sådan. Den angst er min søn begyndt at udvise, når jeg ikke er hjemme og han skal passes af mine forældre, som han ellers forguder. (hans far er officer og meget væk, hvilke nok forstærker angsten) men jeg kan godt genkende mønstret, tror du har ret i det særlige sensitive.

Giv endelig en update, håber det bedste for jer !

Ja og det sammenholdt med at han "lider" af Night terror så tror jeg det er rigtigt..

Men det er bare så svært og jeg prøver at være positiv og "ikke gøre noget væsen ud af det"..

Her til morgen ringede en kammerat og spurgte om han ikke kom hjem til ham, kunne bare se på min søn at der var "rædsel/frygt" i øjnene og han endte med at sige fra..

Og det er da synd for ham når det er hans bedste kammerat...

Så ja jeg håber det virker og jeg skal nok give en opdatering...

Anmeld

19. juni 2012

2børn2

Er der slet ikke nogen der er i samme situation eller har været??

Anmeld

21. juli 2012

Tullepigen90

Jeg har ikke selv børn, så jeg kan ikke svare på det... Men jeg har selv haft svær angst lige siden jeg kan huske og det samme kan mine forældre berette om. Udover min angst har jeg også altid været et meget sensitiv barn - desværre var der ikke for 10-20 år siden særlig meget fokus på børn med angst og særligt sensitive børn. Jeg synes det lyder rigtig godt med psykolog og jeg ville gøre det sanme selv hvis det var mit barn. Udover det ville jeg nok prøve at kontakte HSP-foreningen, samt google en masse om særligt sensitive børn. For mig lyder det ihvertfald om at din søn har HSP og det er vigtigt at alle som jeres søn har kontakt med i dagligdagen ved hvordan jeres søn skal tackles - både med angsten og at være særlig sensitiv, da forståelse og hjælp fra omverden betyder meget! 

Jeg håber snart han får det bedre og kan nyde sin barndom fuldt ud - uden at slås med angsten! 

Anmeld

27. juli 2012

MorAnna.

Har selv en dreng som lider af angst, han er godt nok 17 år nu, men vi har jo været det hele igennem. Du er velkommen til at skrive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.