sengetider og søvn for 2,5årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

prettybutterfly

Min datter er også 2½ og vågner også næsten HVER ENESTE nat. Nogle gange op til 8 gange, andre(sjældent hvis vi er heldige kun 1 som sidste nat, der var hun så vågen 1 time fra 00-01). 

Hun har altid sovet mindre end andre børn på hendes alder. Kommer i seng ca 19.30 -20 og står oftest op ved 5 tiden, selvom vi ALDRIG vækker hende, og først afleverer hende i børnehave ved 8 tiden. Men ja, det er pisse hårdt når man hver nat bliver vækket rigtig mange gange. Håber også på det snart vender, det har jeg gjort siden hun blev født. 

Hun har ik sovet til middag siden januar(hun blev to i december). I børnehaven sover hun ca 1 time.

Hun kan altså klare sig med ca 9 timers søvn i døgnet, det syntes jeg jo ikke er ret meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Brams

Er der nogle der vil dele det? 

Min datter på 2,5år har aldrig sovet igennem og nu kan jeg snart ikke tage det mere. 2,5år med afbrudt søvn gør altså én skør i længden.

Lærke er 2 år og 8 mdr. og har altid været god til at sove, sov igennem fra hun var ca. 3-4 mdr.

Hun sover 2-3 timer i den lur hun får hos DP og så kommer hun i seng mellem 19 og 19:30 og vågner ca. kl. 6. Hos os går vi meget op i at der ikke er forskel på hverdage og weekend, så tiderne er de samme, selv om vi har fri (selvfølgelig med enkelte undtagelser).

Når vi putter hende, ligger hun ca. 1 times tid og hygger sig inden hun falder i søvn af sig selv.

Kan godt forstå at du er ved at blive skør, der er heller ikke noget værre end at mangle sin søvn

Anmeld

18. juni 2012

Mor til L&S

enligmorkbh skriver:

Min datter på 2,5år har aldrig sovet igennem og nu kan jeg snart ikke tage det mere. 2,5år med afbrudt søvn gør altså én skør i længden.

Liva sover igennem (der kan selvfølgelig godt være nætter hvor vi lige skal ind til hende.. F.eks give hende vand eller sutten)

Hun kommer i seng 19.15-19.30 til hverdag og vågner ved 6 tiden..

I weekenden kommer hun lidt senere i seng og vågner omtrent ved samme tid som til hverdag.

Middagsluren er på 1 1/2 - 3 timer

Anmeld

18. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter bliver 3 år i september.

Hun kommer i seng 19.15, hvor vi synger og siger godnat. Kl 19.30 ca går jeg ud, og så sover hun inden kl 20.00.

Hun sover til om morgenen mellem kl 07 og 08 - nogle gange endda længere.

Det er samme tidspunkter om det er hverdag eller weekend.

Hun sover derudover mellem 30 min og 1.5 timer til middag de fleste dage.

Jeg kan udemærket forstå, det er hårdt, din datter endnu ikke sover igennem.
Jeg har desværre ikke nogle gode råd udover ikke at begynde at tale/lege med hende om natten.

Knus til dig

Anmeld

18. juni 2012

Krussedulle

enligmorkbh skriver:

Min dreng kom, på det tidspunkt, i seng mellem 18.30-19.00.. Og han sov gerne til jeg vækkede ham 06.30 næste morgen, i weekenden som han til 08.00

Anmeld

19. juni 2012

mor2100kbh

MariaJ skriver:

Hvordan er det, når hun er vågen? Er hun vågen længe og sammenhængende? Skal hun spise/drikke/på toilet/skiftes eller bare hygge? Er hun svær at få til at sove igen?

Vores datter har også altid sovet meget uroligt, og i det hele taget aldrig været særlig glad for at sove, og jeg har lagt mærke til at hun vågner mange gange om natten, hvor hun falder i søvn igen af sig selv, hvis man bare lader hende ligge og mumle lidt. Hun er 2 år og 2 måneder og sover fra ca 20.30- ca kl 6-7. Hun vågner altid rigtigt op på et tidspunkt i løbet af natten, hvor hun kommer over i vores seng. Det kan være alt fra kl 3 til kl 6. Som regel sover hun dog ret hurtigt igen, når hun er kommet over til os. Men før det kan hun altså have været halvvågen indtil flere gange. Hun sover mellem 1 og 2 timer til middag.

Det er lidt forskelligt.

Før i tiden tog jeg hende ind i min seng og så sov hun videre der men det vil hun ikke mere.

Nu vågner hun fordi hun vil skiftes, have noget at drikke, vil puttes igen, har mareridt (tror jeg).

Hun er ofte nem nok at få til at sove igen. Prøver bare at gå ind, ordne det hun vil, sige godnat og gå ud igen. Det virker 9 ud af 10 gange.

Men man bliver jo stadig vækket af sin egen søvn og skal stå op. Og når det så oftest sker 2 gange hver nat er det lidt træls.

Anmeld

19. juni 2012

mor2100kbh

Brams skriver:

Lærke er 2 år og 8 mdr. og har altid været god til at sove, sov igennem fra hun var ca. 3-4 mdr.

Hun sover 2-3 timer i den lur hun får hos DP og så kommer hun i seng mellem 19 og 19:30 og vågner ca. kl. 6. Hos os går vi meget op i at der ikke er forskel på hverdage og weekend, så tiderne er de samme, selv om vi har fri (selvfølgelig med enkelte undtagelser).

Når vi putter hende, ligger hun ca. 1 times tid og hygger sig inden hun falder i søvn af sig selv.

Kan godt forstå at du er ved at blive skør, der er heller ikke noget værre end at mangle sin søvn

Her er der heller ikke den store forskel på weekend og hverdag. 

Men der kan være forskel på om det er mig eller hendes far der har haft hende. Ihvertifald på hvad tid hun kommer i seng. Hun bliver oftere puttet senere når han har haft hende.

Skal lige siges at det er mig hun sover hos hver nat. Han aflevere hende hos mig ved 19:30 tiden

Anmeld

19. juni 2012

MariaJ

enligmorkbh skriver:

Det er lidt forskelligt.

Før i tiden tog jeg hende ind i min seng og så sov hun videre der men det vil hun ikke mere.

Nu vågner hun fordi hun vil skiftes, have noget at drikke, vil puttes igen, har mareridt (tror jeg).

Hun er ofte nem nok at få til at sove igen. Prøver bare at gå ind, ordne det hun vil, sige godnat og gå ud igen. Det virker 9 ud af 10 gange.

Men man bliver jo stadig vækket af sin egen søvn og skal stå op. Og når det så oftest sker 2 gange hver nat er det lidt træls.

Kan du øve med hende, at hun skal falde i søvn igen selv? Det er vel i virkeligheden det der er det største problem, at du er nødt til at stå op og gå ind til hende. Som sagt vågner min datter også mange gange i løbet af natten, men det der er forskellen fra tidligere er at hun de fleste gange selv falder i søvn igen.

Anmeld

19. juni 2012

mor2100kbh

MariaJ skriver:

Kan du øve med hende, at hun skal falde i søvn igen selv? Det er vel i virkeligheden det der er det største problem, at du er nødt til at stå op og gå ind til hende. Som sagt vågner min datter også mange gange i løbet af natten, men det der er forskellen fra tidligere er at hun de fleste gange selv falder i søvn igen.

Jeg ved det ikke...måske...jeg styrter jo ikke ind til hende bare hun siger et kvæk 

Venter altid lige lidt for at høre hvad det er, men ofte kalder hun på mig og så syntes jeg det er svært ikke at gå derind. Man ved jo ikke hvad det er så.

Anmeld

19. juni 2012

MariaJ

enligmorkbh skriver:

Jeg ved det ikke...måske...jeg styrter jo ikke ind til hende bare hun siger et kvæk 

Venter altid lige lidt for at høre hvad det er, men ofte kalder hun på mig og så syntes jeg det er svært ikke at gå derind. Man ved jo ikke hvad det er så.

Jeg ved at man kan få nogle babycalls, hvor man kan snakke "begge veje". Altså at man også kan snakke i forældredelen. Måske det kunne være en løsning? Det kan jo være, at det er nok (eller at hun kan lære at vænne sig til at det er nok) at hun kan høre, at du er der?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.