sengetider og søvn for 2,5årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

mor2100kbh

Er der nogle der vil dele det? 

Min datter på 2,5år har aldrig sovet igennem og nu kan jeg snart ikke tage det mere. 2,5år med afbrudt søvn gør altså én skør i længden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

B&J

daniel er 2år og 3mdr og han kommer i seng kl 19 og op kl 6.30

i weekenden er det 19.30 senest og op når han vågner det er alt mellem kl 7-8

og han sover uden for fra kl 12-12.30ca og der sover han alt i mellem 1-3 timer

Anmeld

18. juni 2012

mor2100kbh

B&J skriver:

daniel er 2år og 3mdr og han kommer i seng kl 19 og op kl 6.30

i weekenden er det 19.30 senest og op når han vågner det er alt mellem kl 7-8

og han sover uden for fra kl 12-12.30ca og der sover han alt i mellem 1-3 timer

Og sover han igennem?

Anmeld

18. juni 2012

Laulund87

Min datter kommer i seng mellem 18.30 og 19.00 i hverdagene og sover igennem til kl 06.00 hvor hun skal op. Nogle gange skal hun vækkes der.

I weekenderne kan den godt blive 20.00 før hun kommer i seng hvis vi f.eks spiser hos bedsterne eller sådan noget. Der sover hun også igennem og vågner fra alt mellem 05.00 og 09.00

Hun sover mellem 1 time-3 timer til middag.

Anmeld

18. juni 2012

MortilElias2010

Er der nogle der vil dele det? 

Min datter på 2,5år har aldrig sovet igennem og nu kan jeg snart ikke tage det mere. 2,5år med afbrudt søvn gør altså én skør i længden.

Elias bliver oftest puttet mellem 20-21 og sover igennem. Det har han gjort siden før han fyldte 2 år, mere præcist kan min mand og jeg ikke lige komme det. Han vågner mellem 7-8.20 om morgenen og kommer i dp senest 9. Han sover så oftest mellem 2-4.30 t. til middag. Alt efter om han er ved dp (hvor de jo bliver vækket på et bestemt tidspunkt) og så hjemme hvor han bare sover til han vågner. 

Kan godt forstå du er ved at blive skør, kan huske tiden før han sov igennem tydeligt. Hold da op hvor det trækker tænder ud i længden. Har du ringet til din sp? De står altid klar med deres viden, så kan man tage det de kommer med du kan bruge og lad resten ligge. Alt efter temperament og person. 

Hvordan er hun, tag en almindelig dag/aften/nat 

Anmeld

18. juni 2012

mor2100kbh

Kan godt høre min datter er lidt på et sidespor 

Hun bliver lagt ml. kl.  20-21 (oftest 20:30-20:45). Og tror vitterlig ikke jeg ville kunne få hende til at sove før.

Hun vågner så alt ml. kl. 5-7 (oftest kl 6).

Hun sover 1 time til middag da vuggestuen vurderede hun ikke ville kunne klare slet ikke at sove, og jeg ikke ville have hun sov længere da hun så bare kommer endnu senere i seng.

Hun vågner samtidig ml 1-4 gange hver nat (oftest 2 gange).

Er ved at være godt brugt og kan ikke forstå hvorfor hun ikke sover bedre.
Har selv overtaget hendes natlige soverutiner da jeg ellers er fuldstændig smadret og ikke særlig tålmodig under de natlige vågninger. Men syntes bare ikke det kan være rigtigt at jeg skal gå i seng ved 21 tiden samtidig som hende

Og ja sundhedsplejersken har ikke kunne give nogle gode råd. 

Anmeld

18. juni 2012

Koen.

FØLER MED DIG Her var Lærke 2 år før hun sov igennem og DET synes jeg var hårdt!!

Men pludselig fra en dag til en anden sov hun igennem(eller hun vågner nogen nætter en enkelt gang hvis sutten er væk) og har gjort det i 2 mdr nu, så det skal nok komme for jeres barn os

Her kommer Lærke i seng 19-19-30 ca og vågner så alt mellem 5-7 om morgen kommer os an på hverdag/weekend!

håber det snart vender, VED hvor hårdt det er

Anmeld

18. juni 2012

mor2100kbh

tanja. skriver:

FØLER MED DIG Her var Lærke 2 år før hun sov igennem og DET synes jeg var hårdt!!

Men pludselig fra en dag til en anden sov hun igennem(eller hun vågner nogen nætter en enkelt gang hvis sutten er væk) og har gjort det i 2 mdr nu, så det skal nok komme for jeres barn os

Her kommer Lærke i seng 19-19-30 ca og vågner så alt mellem 5-7 om morgen kommer os an på hverdag/weekend!

håber det snart vender, VED hvor hårdt det er

Tak 

Overvejer alternativt at prøve at droppe luren helt i sommerferien og se om det kan hjælpe.
Selvom de første par dage/nætter nok bliver ekstra hårde så 

Anmeld

18. juni 2012

B&J

enligmorkbh skriver:

Og sover han igennem?

Jaaa det gør han, han kan jo sagten hvor han er syg eller han drømmer osv... men han sover igennem...

Anmeld

18. juni 2012

MariaJ

enligmorkbh skriver:

Kan godt høre min datter er lidt på et sidespor 

Hun bliver lagt ml. kl.  20-21 (oftest 20:30-20:45). Og tror vitterlig ikke jeg ville kunne få hende til at sove før.

Hun vågner så alt ml. kl. 5-7 (oftest kl 6).

Hun sover 1 time til middag da vuggestuen vurderede hun ikke ville kunne klare slet ikke at sove, og jeg ikke ville have hun sov længere da hun så bare kommer endnu senere i seng.

Hun vågner samtidig ml 1-4 gange hver nat (oftest 2 gange).

Er ved at være godt brugt og kan ikke forstå hvorfor hun ikke sover bedre.
Har selv overtaget hendes natlige soverutiner da jeg ellers er fuldstændig smadret og ikke særlig tålmodig under de natlige vågninger. Men syntes bare ikke det kan være rigtigt at jeg skal gå i seng ved 21 tiden samtidig som hende

Og ja sundhedsplejersken har ikke kunne give nogle gode råd. 

Hvordan er det, når hun er vågen? Er hun vågen længe og sammenhængende? Skal hun spise/drikke/på toilet/skiftes eller bare hygge? Er hun svær at få til at sove igen?

Vores datter har også altid sovet meget uroligt, og i det hele taget aldrig været særlig glad for at sove, og jeg har lagt mærke til at hun vågner mange gange om natten, hvor hun falder i søvn igen af sig selv, hvis man bare lader hende ligge og mumle lidt. Hun er 2 år og 2 måneder og sover fra ca 20.30- ca kl 6-7. Hun vågner altid rigtigt op på et tidspunkt i løbet af natten, hvor hun kommer over i vores seng. Det kan være alt fra kl 3 til kl 6. Som regel sover hun dog ret hurtigt igen, når hun er kommet over til os. Men før det kan hun altså have været halvvågen indtil flere gange. Hun sover mellem 1 og 2 timer til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.