Anonym skriver:
Ja, piger.. det er mig igen som engang stod bag alle de ano indlæg med graviditet ovs og kommunen! og for lidt siden, valgte en abort for at sikre min datters trivsel hos mig - og smide alle kræfterne på hende da et barn var hvad jeg kunne klarer - på dette tidspunkt.
jeg har her i dag været til et opfølgningsmøde på kommunen. Og omkring min datter, og det går egentlig ik helt godt. I sin tid, da min datter var 8 mdr, blev der lavet et marto meo, hvor de filmede små episoder med mig og min datter, som skulle bruges til at vudere hvilken støtte/hjælp sku der være , ja de fag folk der lavede den ser at min datter har svært ved at fastholde en leg, og er meget skærpet på omgivelserne men af frygt, og samtidig ikke var alderssvarende dengang da hun var 8 mdr - men var mere 5-6 mdr af svarende. De ser på videon at hun er en pige, der skal have meget hjælp - inden det for sent, og at det er kræver særlig hjælp. Ja, de skønner at de ser lidt det samme i mig, som i hende - og hun ikke har det godt..
- jeg blir rigtig ked, hvad så nu? fjerner i hende? det kan der ikke svares på.. det hele virker uoverskueligt, og træls.. jeg har gået igennem en abort, for at være der for hende , og alligevel er det ikke godt nok
, mine forældre sagde , at meningen med marto meo var for at finde de gode ting, for at se 'hvad kan vi gøre bedre' ja, vi kan nærmest intet gøre bedre, da vi virkelig gør alt hvad vi kan - og de peger på min barndom , hvilket jeg ikke kan lave om på
jeg er skuffet, men også ked, af at der nok noget her jeg ikke længere kan give hende.. Men altså
hun er 11 mdr nu og der kan jo være sket meget siden, hun er i Dp - og er glad for at være der og vil de andre børn... men fag folkene ser bare ikke lige helt en glad mere som vi gør... jeg ved ikke hvad jeg skal gøre... jeg føler alt ramler sammen hele tiden.....
Puha, sikke en omgang du går igennem.. Det eneste jeg lige tænker er om de ikke "undersøger" hende igen.. Om hun har udviklet sig på de måneder.. For de har jo ikke noget at sammenligne med..
Jeg har også fået Marte Mao terapi med min fortidlig fødte søn.. For at lære at se hans signaler, som som regel er anderledes end babyer født til tiden.. Og vi har fået det fra et tilbud sundhedsplejerskerne har i min kommune til familier der har haft en anderledes eller svær graviditet, fødsel eller start på livet..
Formålet er jo lige nøjagtigt at se hvilke ting der er godt.. Og hvad man kan gøre for at hjælpe, eller forstå barnet/baby..
Du kan ikke ændre på din barndom.. Men du kan lære at give din datter en god barndom.. Og det skal de hjælpe dig med, før de fjerne hende..
Nu kender jeg jo ikke hverken dig eller din datter.. Men sørg for at engaserer (staves) dig i alt med hende.. Spørg hvis du er i tvivl om hvad de mener.. Og gør hvad de "forlanger" + lidt ekstra.. Så de virkelig kan se at du mener det

Og HUSKE, at alle børn ikke er ens.. Nogle udvikler sig langsomt i starten.. og så kommer det hele bare i en flyvende fart.. Andre følger nærmest en manual..

Og Go "arbejdslyst"