Hvem må/kan passe jeres barn/børn ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.885 visninger
24 svar
0 synes godt om
10. marts 2008

Pia.

Syntes tit vi har problemer hvis vi skal noget sammen... hvor børnene ikke er inviteret med ...
Her tænker jeg på hvis vi skal til noget familiefest - så som konfirmation eller noget andet.

Er det kun os der ikke har en kæmpe familie som kan passe vores børn? og er det kun os som ikke vælter os i barnepiger...

for det meste er børnene med, men der er jo også tider hvor vi bliver inviteret sammen uden børn.

I sidst mdr. måtte vi desværre takke nej til en fest (vores venners kobberbryllup) da vi ingen havde til at passe børnene min mor havde arbjedsweekend og min søster skulle noget andet.

til min mors 50 års fødselsdag i lørdags kunne jeg virkelig godt havde tænkt mig at der ingen børn var med - men vi havde ingen anden mulighed og selvfølgelig var det også okay, men vi måtte jo gå tidligere end de andre og vi var faktisk lidt kede af at misse det sidste...

nu her hvor jeg bliver 30 år så har jeg fået vores genbos store pige på 15 år til at passe Mads. Mikkel og Mille skal sove hos en fra Mikkels klasse, det er jeg nu ret tryk ved da vi kender dem rigtig godt.
Og så håber jeg bare det også kommer til at gå med Mads - han forguder hende, så det er jeg nu ret sikker på...

til April er vi inviteret til konfirmation hos mit gudbarn (min kusines datter) der har vi fået lov at tage børn med som de eneste - da min familie også skal med til denne her fest.... Det er da bare sødt af dem, men sådan skal det sgu da ikke være !!! hmmm,,,,

Vores genbo har tilbudt flere gange at hjælpe os, men jeg er bare ikke så tryk ved de skal passe dem alle tre på en gang... og det har ikke noget personligt med dem at gøre - for jeg stoler meget på dem... men jeg ved jeg ikke ville slappe af og nyde det - eller det tror jeg ikke jeg vil....
Jim mener jeg bare skal prøve det og sige til mig selv det nok skal gå....meeeen.... mine børn er aldrig blevet passet af andre end mormor og moster....

nå sikke en masse rodet noget... skulle jo bare høre om i væltede jer i barnepiger...

(H) - fra Pia, hvis børn har en sød og god faster, men hvorfor er jeg ikke tryk ved det ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2008

Kloster

Hej PiaR.

Det lyder næsten som os...
Vi har mormor og morfar, som passer vores 3 drenge mest... I vinter halvåret. De har nemlig en båd, som de sejler i hele sommeren og hver weekend ligeså snart vejret er til det.

Farmor og farfar arbejder meget. Farmor arb med handicappede og har mange døgnvagter og på de mest mærkelige tidspunkter :)

Men nu er min mands søster lige flyttet til norden. Hun har boet på Fyn i 7 år. Hun er enlig med en datter på 6 år.
Men hun nyder at have alle 4 børn og virker til at have overskud til det :-o

Hvis jeg var jer, ville jeg da benytte mig af en ung pige ell genboen, når det kniber.
I er jo til at få fat i hurtigt og kan jo nemt ved disse "lidt kneben" lejligheder lade være med at drikke. Så kunne I jo nemt få opbygget et par barnepiger mere...

I april skal vi også til konfirmation ved min kusine. Drengene er ikke inviteret med. Og ærligt, så nyder jeg det.
Vi skal ikke drikke ell noget, men bare det, at være os to alene til en fest sammen med familien, som vi så sjældent ser det hele af.
Det bliver holdt om dagen og farfar skal have drengene der, så vi henter dem om aftenen igen.

Vi har næsten altid vores børn med til alt, men vi nyder også at være alene engang imellem og kan sidde stille og roligt og snakke med alle uden at tage hensyn til 3 børn.
Det giver god afslapning og vi ved at drengene nyder at være passet ved dem de kender i stedet for at skulle med til en konfirmation med 3 retter mad, taler og sange.

Så der har jeg overhovedet ingen skrupler.

Mit råd: Tag imod barnepigen og genboens tilbud og lad evt børnene blive passet kort tid i starten :)

(H) Kloster

Anmeld

10. marts 2008

Heidi B

Hej Pia.

Måske er du ikke tryg, fordi de ikke har prøvet det før. Men måske skulle du prøve det et par timer en dag, hvor i bare går ud og spiser, og er til at få fat i.:D
Vi har en super veninde, en mormor, farmor og så et vennepar, der lige er kommet på banen. Jeg er helt tryg, men har nogen gange ondt af den der passer, fordi jeg ved det er hårdt. Nu er mine børn jo små, og jeg synes da det lyder som en kanon ide at få de store passet hos en legkammerat, og så lade en give mindste mand 100% opmærksomhed. Det kan jo også vare svært at lave aktiviteter der matcher alle børns behov.
Ved ikke om jeg overhovedet fik svaret??? (?)

Heidi

Anmeld

10. marts 2008

Honningblomst

Uha, det er jo store børn du har, så jeg synes altså du skal prøve ;) at slappe af og give lidt slip og så stole på at dine børn nok skal melde ud hvis ikke de kan lide personen eller ikke vil være hos dem.

Når det så er sagt, så er det kun bedsteforældrene eller min søs der passer vores børn, fordi de jo selvfølgelig elsker dem højt og det samme den anden vej...de har altid haft tid, når vi har brug for det, så har heldigvis aldrig stået i det dilemma I har gjort og jeg kan SAGTENS forstå I har brug for og behov for at komme ud lidt alene.:)

Jeg har et par barnepiger fra mit semi, som er helt vilde for at passe hvis det er, synes bare ikke jeg kan lide at bede andre om det, selvom de selv har sagt jeg bare skal gøre det...og mon ikke pæd. studerende både har lyst men også en fornemmelse af hvad de går ind til..;)

Men prøv at få en fast barnepige som feks genboen og så har I jo altid hvis der er noget...tror faktisk det er nemmere at have alle tre end kun den lille...da den lille jo er mere tryg når de store er der, men også har et talerør i de store...

Knus...(H)

Anmeld

10. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Pia :)

Vi har to barnepiger. Den ene er hans farmor og den anden er hans grandkusine, så vi har også lidt problemer hvis vi skal til famile tamtam uden børn. Men igen.....vi har familens eneste barn, så han er altid velkommen :P

Kh Jeanne

Anmeld

10. marts 2008

Charlotte_82

Her er det min mor hvis vi skal ha alle 3 passet på en gang. Svigerforældrene vil ikke passe den mindste??!? forstår det ikke lige helt selv ;)

Men ellers kan mine søstre og kærestens lillebror også sagtens lokkes til at passe dem hvis vi skal noget. Vi har endnu ikke løbet ind i problemer med pasning :)

Mine er 5, 3 og 9 måneder

Anmeld

10. marts 2008

MUTT3

Vi bruger oftest mine forældre, jeg er fuldt ud tryg ved at de har alle 3 på en gang, det er ikke der problemet er med dem, problemet er deriomod at de ikke kan holde til det, jeg vil helst ikke byde dem det, det er svært nok for mig at byde dem at have de 2 store samtidig, men ind i mellem er der jo noget man bare super gerne vil, og/eller hvor det betyder meget for værterne at man kommer.

Er det bare et par timer, bruger vi en genbo (dog kun de 2 store) er den helt gal spørger vi en forælder fra børnehaven (der er det også kun de 2 store) Kun de 2 store, fordi deres børn hhv har og går i BH med mine, og de fungere godt sammen. Den bette er endnu så lille at det kun er mennesker MEGET tæt på hende der får lov, hvilket faktisk kun efterlader et vennepar og mine forældre, der er bare det problem at jeg ammer, og jeg kan ikke stole på at mor lader være med at give en flaske (det fik den ældste en gang og så var amningen skedt det skal ikke afprøves igen) venneparet vil jeg ikke byde at side med en lille kop, eller en engangs sprøjte for at få mad i Josefina, så de er faktisk heller ikke nogen mulighed lige nu, der til er vores kolegaer, dvs de fleste gange hvor vi gerne vil et eller andet skal de også... dem tør jeg ellers godt overlade alle 3 unger til på en gang, bare en skam at de gerne er af sted der hvor vi søger pasning.

Vi bor i en lille landsby, med en del unge mennesker (i forhold til størrelsen af byen altså) problemet med dem er at den ene der gider passe børn, kan man ikke stole på, skal hun fx hente et barn fra BH´en til et bestemt tidspunkt, hvor forælldrene først er hjemme flere timer efter BH´ens lukning, henter hun ikke til tidspunktet, men til lukketid, så hende skal jeg edder hakme IKKE have til at passe.

I stedet deler vi os, såre simbelt, ved de ting hvor vi bække gerne vil, skiftes vi (dog her mens jeg var gravid tog han mest af sted så nu er der en periode hvor jeg har 1. ret) er det familien der kalder uden unger, så tager han med hvis det er hans familie og jeg hvis det er min, det fungere ganske glimrende, og vi er i det store hele tilfredsse med. Der er naturligvis også ting vi ikke kan være med til selv om at vi gerne vil, fx vil jeg super gerne med som 1. hjælper til Nibe-festivallen, men for at det er noget ved skal bdet helst være mindst 3 dage, og jeg kan altså ikke bare tage hjemmefra 3 dage i træk, for det vil betyde at gemalen ikke kan passe hans job, han kan så tage ferie, men hans ferier skal han ikke holde fordi jeg vil et eller andet, men for at tilbringe kvalitetstid med HELE familien (min holdning) så der er altså lige nogle år her hvor der er nogle ting vi må afskrive.

Anmeld

10. marts 2008

Nadi

Hej Pia!
Min svigerinde står i nøjagtig det samme dilemma som dig, vi har heldivis ikke selv været i det endnu. Men her til juni skal vi til bryllup på min kærestes side, og min svigerindes mands far er i USA og hans mor vil ikke passe deres den lille pige som er 1½ til den tid. Så hun har spurgt dagplejemoren, hende ved hun at Cecilie er tryg ved og kender. Men hvis man nu ikke lige har dén mulighed, så synes jeg da at naboens tilbud lyder godt. Og som der er blevet foreslået før så prøv og lade dem/Mads blive passet derover et par timer nogle dage.
Med hensyn til om vi vælter i babysittere, så tror jeg at vi er rigtige heldige. Min kærestes søstre vil hellere end gerne passe Oliver. Og de kan som regl altid. Mine forældre har også kunnet de gange vi har haft brug for det. Og jeg nyder at få lov til at savne ham, og jeg kan slappe helt af når vi er ude. Jeg har en masse veninder der har tilbudt at passe ham, men det er godt nok meget meget få af dem jeg ville lade passe ham.
Du skal gøre som du har det bedst med, og siger din mavefornemmelse dig at det er helt forkert, så er det dét også. Men ellers så kast dig ud i det.
Held og lukke :)

-Nadia

Anmeld

11. marts 2008

Pia.

Tak for alle jeres svar, der er vist ikke andet at gøre end bare at springe ud i det...
Det er jo folk jeg stoler rigtig meget på alle sammen, men det er så svært for mig at andre skal passe mine børn...Når det er mine forældre eller søster, så er det ikke på samme måde - de passer dem ikke, de nyder at have dem (hvis I forstår)... når det er andre så tænker jeg nok at det er en stor opgave at passe dem alle tre... *S*

Jeg må hellere til at lære at give lidt mere slip... :$

tak for hjælpen med alle jeres gode svar..:)

(H) - fra Pia.

Anmeld

11. marts 2008

Pia.

- skriver:

Den var også svær her...

Så vi har søgt en babysitter og lige fået en...

Så vi håber det kommer til at fungere rigtig godt...

Vi har masser af bedsteforældre osv, men ikke noget vi kan forvente at bruge...

(længere forklaring) vi er dog ikke uvenner med nogen eller noget.

Søgt en babysitter ???er det en fremmede ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.