Forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

Mom2

Tilmeldt skriver:

Spiser du jern?

Prøv at få tjekket din blodprocent.. Hvis den er fin, behøver du ikke spise jern. Det fik jeg at vide af JM, da jeg selv døjede med det!

Jeg har fået modsatte at vide... Jeg har fået at vide at det er vigtigt fordi man bløder meget efter graviditet og man derfor har brug for at ens depoter er fyldt op, så har man nemlig mindre risiko for fødselsdepression...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Mom2

Anonym skriver:

Hvad kan man gøre mod forstoppelse i graviditeten?

Du kan spise de der "Husk" frø, de sætter maven i gang og det er helt naturligt, så der er ingen chance for at skade bebsen.. De fås på Apoteket..

Har også læst at rosiner i store mængder kan sætte gang i maven. Var i sådan en bog jeg lånte på biblioteket om graviditet og kost, der stod en masse gode råd til hvad man kunne spise, for at holde maven i gang så man ikke fik forstoppelse..

Men hvis det er din jern som gør det, så kan jeg varmt anbefale Amino jern. De er milde mod maven

Anmeld

15. juni 2012

Christina9870 skriver:

Jeg har fået modsatte at vide... Jeg har fået at vide at det er vigtigt fordi man bløder meget efter graviditet og man derfor har brug for at ens depoter er fyldt op, så har man nemlig mindre risiko for fødselsdepression...

Ja, det sagde hun også..Det med fødselsdeperation. Og så sagde hun at jeg evt kunne spise noget 14 dage før termin, og efter..   Altså, alt dette hvis blodprocenten var ok.

Anmeld

15. juni 2012

Mom2

Tilmeldt skriver:

Ja, det sagde hun også..Det med fødselsdeperation. Og så sagde hun at jeg evt kunne spise noget 14 dage før termin, og efter..   Altså, alt dette hvis blodprocenten var ok.

Jeg har fået at vide at det ikke hjælper at starte så kort tid før, og det er derfor man skal tage det hele graviditeten.. men ja, der er jo mange meninger om det

Anmeld

16. juni 2012

Christina9870 skriver:

Jeg har fået at vide at det ikke hjælper at starte så kort tid før, og det er derfor man skal tage det hele graviditeten.. men ja, der er jo mange meninger om det

JA, og det er egentligt lidt skørt. Gid man bare kunne forholde sig til een ting, istedet for så mange forskellige forklaringer!

Anmeld

16. juni 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Hvad kan man gøre mod forstoppelse i graviditeten?

Jeg ville ikke stoppe med at tage jern, hvis jeg var dig. Det er pga. ekstra blodmængde der øges i kroppen og pga ekstra depot, når du har født. Men du kan skifte til et andet præparat, som er lavet til netop at undgå forstoppelse. Derudover lider jeg også af forstoppelse under graviditet og jeg starter altid med det naturlige som sveskejuice, husk, hørfrøolie osv. Når dette så ikke har haft effekt, tager jeg Magnesia, men kun efter samråd fra lægen. Altså de er ikke farlige, men man skal jo altid have god for medicin, vitaminer osv.

Håber det var til hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.