JulieWH skriver:
Vi putter Isabel alt mellem 20 og 22.30. Hvis hun bliver puttet mellem 20-21 får hun en drømme flaske når vi går i seng. Hun vågner først mellem 7 og 9 næste morgen, hun får ikke mad om natten mere. Nogle gange skal hun måske have sutten en enkelt gang, men ellers hører vi ikke noget til hende.
Jeg tror det er vigtigt at putte når barnet er træt i stedet for at trække den. Søvn er så vigtig, speciel for så små børn. Vi har hele tiden praktiseret at Isabel selv styrede tidspunkter for at sove - dvs ingen faste tider og ingen vækning. Og hun har faktisk selv fået en nogenlunde rytme så (kun afbrudt af tigerspring og tænder).

Helt enig! Det vigtigste må vel være, at barnet får lov at sove når barnet har brug for det, i stedet for man trækker den og gøre barnet træt for selv at slippe for at stå op mere end én gang om natten.. Jeg forstår godt det er hårdt, for de første mange måneder var jeg oppe hver 2-3. time, men synes man må leve med det og lade barnet sove, når barnet har brug for det.. Synes også 3 vågne aftentimer er meget for en på lidt over 5 måneder.
Rose bliver puttet et sted mellem 19-22. Det er meget forskelligt, alt efter hvornår hun sover sidste lur, hun får selv lov at styre det

Men vil sige, at hvis hun kommer i seng kl. 19, så vågner hun efter 1½ time og er pivfrisk, så synes de dage hun tager en lur fra 16-18 er rare, for så kommer hun først i seng ved 20/21-tiden, og så vågner hun ikke
Anmeld