hej.
min historie er lang, men den viser at mor ALTID ved bedst
Da jeg fødte min datter vidste jeg at der var et eller andet galt, vi lå på NEO i en uge da hun ikke kunne spise eller tage på, jeg blev ved med at sige at jeg kunne mærke der var noget galt, jeg fik afvide at det bare var mig der var hysterisk, min datter stoppede med at trække vejret 2 gange mens vi var indlagt, dette fik jeg afvide var helt normalt.
5 dage efter vi var blevet udskrevet kontaktede jeg NEO da min datter blev ved med at stoppe med at trække vejret når hun spiste, fik igen afvide at det var mig der var hysterisk, og nu måtte jeg slappe af, alt var normalt
da min datter er 5 uger gammel skal hun til 5 ugers undersøgelse, vi kommer ind til en læge studerende, hun spørger hvordan det går, jeg siger at det går som det plejer, at hun stadig kaster al sin mad op (havde fortalt SP dette men hun sagde at det var normalt de gylpede) og stadig stoppede med at trække vejret, den stakkels unge læge dame kigger på mig meget måbende på mig og siger blot "jamen!" og så går det stærkt, pludselig står alle 3 læger fra lægehuset over min pige på puslepuden, jeg sidder stadig bare på stolen og tænker at det var da utroligt at de gik sådan amok, havde jo fået afvide at der ikke var noget, de vejer min datter hun har taget 35 gram på på 4 uger, dvs hun vejer stadig under sin fødselsvægt 5 uger gammel!
jeg får afvide at jeg straks skal tage på børneafdelingen, jeg får ringet efter hendes far som vil komme (vi bor ikke sammen)
vi venter 2 timer på børneafd hvor jeg bare sidder og tænker at de må tage fejl for jeg havde jo hele tiden fået afvide at alt var normalt.
vi var indlagt 3 dage hvor jeg får afvide af den ledende børnelæge at alt var normalt, hun havde jo taget 4 gram på de sidste 3 dage så det skulle nok gå, jeg protestere, men får afvide at jeg bare er ung og enlig, og måske keder mig lidt.
3 gang vi bliver akut indlagt på børne afd møder jeg vores første heltinde en polsk/dansk læge som sætter 500 undersøgelser igang. (vi var indlagt 3 gange på 10 dage.)
hun bliver tjekket for:
allergi
ellipepsi
4 gen fejl
blod sygdomme
hun bliver hjerne og hjerte scannet
intet af dette giver udfald, hun bliver derfor sat i medicinsk behandling som hun reagere godt på, vi skal komme 2 gange om ugen til vægt kontrol og tager hun under 50 gram på om ugen skal hun indlægges igen, samt at hun skal tilses af vores heltinde hver uge, hun nævner refluks for første gang
hun er på nuværende tidspunkt 6½ uge gammel stadig på stadie med en nyfødt og vi starter til fysioterapeut med hende.
pludselig efter 4 måneder reagere min datter ikke på medicinen mere, og lægen siger lige ud at nu kan hun ikke gøre mere for min datter og hun vil lade en tysk kollega overtage, vi skal møde med ham weekenden efter.
vi er til møde med ham som skal blive den læge der redder min datters liv.
han sender hende til nye prøver af det hele, røngten undersøgelse af tarmene, samt PH måling.
da min datter er 7 måneder gammel får jeg hendes diagnose, hun lider af meget svær refluks, hun bliver straks sat i ny medicinsk behandling med voksen dosis da hendes reflukstal er 6 gange for højt, desværre vil skæbene at hun ikke kan tåle kopi medicin så nu starter et økonomisk maridt for mig som mor da den nye medicin koster spidsen af en jetjager (2000 om måneden)
min datter er nu 2 år, hun har været igennem en gastroskopi på OUH, hvor de har fundet forandringer i spiserøret, samt ætsninger, arvæv der har skabt forsnævring. hun skal holde medicin pause fra midten af denne måned og hvis de næste 3 måneder går uden tilbagefald skal hun kun til kontrol hver 4 måned, hun er sendt videre til det 4 hospital.
det har virkelig taget hårdt på mig som mor, at blive fejet af hele tiden og måtte undertrykke mine moderlige instinkter, jeg har ikke særlig stor tiltro til vores sundhedsvæsen, min datter har været tæt på at dø så mange gange at jeg ikke aner det.
jeg har en skrøbelig pige den dag i dag, hendes immunforsvar er næsten ikke eksisterende, så vi har nu hvor hun er 2 år ialt 12 indlæggelser bag os, jeg prøvede at regne ud hvor længe vi har været indlagt ialt med stoppede med at tælle da jeg ramte 1 måned.
jeg har fået kopi af min datters journal og Reflux bliver skrevet i journalen første gang hun er indlagt.
jeg overvejer nu om jeg skal lave en klagesag ud af dette da vores rejse har været fyldt med fejl.
jeg har fået afvide af alle at min datter har haft livsmod der har været helt fantastisk hun har altid smilet og grint
hvis nogen af jer vil læse mere om min datters historie skal i være velkomne til at kigge forbi på www.mariesliv.dk