Min datter er blevet 5 uger idag, og igår fik hun konstateret hun lider af Refluks, og skal de næste 8 uger være på medicin .. Stakkel..
Hun gylpet i forvejen meget (men tog stadigvæk utrolig godt på, 1800 gram på i løbet af en måned) men efter hun er kommet på medicin er det blevet endnu værre ..

og nu frygter jeg lidt hun gylper alt maden op, og hun virker sulten konstant, medmindre hun sover

Vi fik nogle hjælpe råd på sygehuset, som hun skal sove med hovedet oppe, hun skal bøvse godt efter hvert måltid, og hun skal holde pause i et måltid, for at mærke efter om hun er mæt..
Men efter sygehus besøget er hun blevet rigtig mor syg, hun vil hænge ved mig i døgn drift også om natten, hun vågner når hun kommer over og ligge for sig selv, og på den måde kan hun jo ikke ligge med hovedet oppe
Hvordan kan jeg få hende til at ligge selv, og evt få hende til at falde i søvn uden at falde i søvn i mine arme?
Til jer med noget erfaring, er det normalt de gylper mere af medicinen?

og bliver det bedre?
Lidt baggrunds historie:
Vi har de sidste 2 dage været indlagt på Skejby Sygehus, fordi vores datter nogle gange skifter farve, ved mund, hænder, ben og fødder (til blå) når hun ligger på ryggen på puslebordet. Førstlå vi på den almindelige børne afdeling derefter et lille døgn på hjerteafdelig til observation, fordi de så et 'anfald' hvor hun blev blå, meget blå og utrolig hysterisk .. Hendes blod ilte og puls - tal gik fuldstændig amok!!! (blod ilte-tal fra 100 faldt til 75, puls steg til 225)
De fortalte de havde mistanke om 3 ting, men der var noget der talte for og imod de ting..
1. Refluks
2. Noget med hjertet
3. At hun kunne blive så gal/ hysterisk at hun ville gå i kramper - men her havde hun alderen i mod sig (hun var for ung) , men hvis hendes temperament ikke ændre sig, kan det ske når hun bliver ældre.

:ø
Heldigvis var der ikke noget med hjertet, udover en forstørring mellem hjerte og hjertekammer. (hul i hjertet) Som meget gerne skulle gå i sig selv inden min datter bliver 6 måneder, hvor vi skal til kontrol..
Men hold op den lille stakkel har været MEGET igennem, de har taget en fandens masse blodprøver, urin prøver (med nål ned igennem maven for at få frisk urin) hun har lagt med det ene apperat tilsluttet efter det andet ..
Farmand måtte ikke overnatte sammen med os, så jeg stod meget af tiden med lille Alma alene ..
Jeg ville være stærk når der var folk og særligt for min lille skats skyld, så har ikke rigtig tilladt mig selv at græde endnu.
Men da hun endelig fik et anfald, og blev så hysterisk , og der pludselig væltede ind med sygeplejesker, læge og hjerteligt, blev det næsten for meget, men jeg fik samlet mig inden jeg begyndte at hyle, for nu ville jeg virkelig være der for min datter..
Men da min datter og jeg endelig var alene på stuen i hjerteafdelingen, blev det for meget, samtidig med jeg skulle se alt det udstyr på min lille pige, der brød jeg sammen, og bare tanken gør mig ked af det .

Men vi er endelig hjemme, om heldigvis var det 'kun' Refluks, så føler lidt det er forkert at være så ked af det endnu (nogle er jo meget værre ting igennem

) men jeg har vidst ikke været god til at tillade mig selv at være rigtig ked af det .. Men det har været hårdt, rigtig hårdt ..
Tak fordi du læste med .. Håber du har en god opmuntring om Refluks og gode råd til hvordan vi kan hjælpe vores datter bedst muligt ..

(undskyld fejl, skriver fra mobilen..... )