Sove i sengen fra start?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

HeXeri

Babyklar skriver:

Godafteeen  

Så er fingerne igang med at skrive igen hihi   

Hvor gammel var jeres barn da i bare ku ligge h*n ind i sengen , sige godnat og så gå? 

Hvordan gjorde i, for at undgå græderi og ulykkelige stunder? For det kan mit hjerte ikk bære..  

Storm er på lørdag 14 mdr.. Og jeg ligger med ham i vores seng indtil haan sover, og det kan tag op til en time + før han sover.. 

Her har drengen sovet i sin lift fra han blev født, da vi ikke kunne stoppe ham i liften mere kom han over i sin egen seng. Og da han var færdig med sit natmad, rykkede vi ham ind på hans eget værelse. Han er 2
Du kommer ikke igennem det her uden gråd, emn du skal se på gråden som et kommunikationsmiddel og ikke en dreng der er ked af det, gråden er istedet for ord "Mor det her er altså ret træls når jeg nu lige havde en god plads". Han græder fordi det er det der virker, mor kommer. Og det er bare rigtigt godt at han reagerer sådan, det gør alle børn. Men udenom det kommer du ikke.
Vi tog den med tålmodighed, det kan vare alt fra 2 dage til 1 uge, men længere end det har vores aldrig holdt. Han er stædig. Hans rutine er bad, godnat til den anden og godnathistorie. Vi har som regel en lille samtale om løst og fast inden han kommer i sin egen seng, han bliver kysset, får sine bamser og vi siger godnat.
Græder han når han bliver puttet, hjælper det her at nusse ham i håret, holde en hånd på maven og hviske. Jeg hvisker "Mariehønen evigglad" og far pludrer bare. Når han er faldet til ro, det kan du fornemme indeni, hvisker vi godnat og går ud af rummet. Denne gang går vi helt ud af rummet også selvom han græder. Første gang går der vel ikke mere end 30 sekunder før vi er hos ham igen og vi gentager, falde til ro og godnat. Mellem hver gang putter vi mere tid ind imellem vi er gået og kommer igen.
Den virkede her, han sover fast igennem og har gjort det siden han kom ind på sit værelse da han var de der 10 måneders tid. Med de gyldne undtagelser naturligvist

Det blev langt, håber det hjælper. Der er ikke noget værre end en lille mand der ikke vil sove

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.