Sove i sengen fra start?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Moar2011

vitapigen skriver:

Tror min datter var ca. 4-5 mdr. da vi bare kunne ligge hende i sengen og så sov hun enten med det samme, eller lå og snakkede lidt med sig selv og derefter faldt i søvn.

Inden da, har jeg ammet hende i søvn.

Vores rytme nu hvor hun er 11 mdr lyder således:

Spiser aftensmad sammen, kommer i bad (dette gør hun hver 2. dag), får nattøj på, børstet tænder, for lov at lege på gulvet hvor vi hygger sammen eller hun sidder med legetøj i sofaen sammen med os. Kommer i seng mellem 19.30-20. Får lidt vand og bliver puttet i hendes tremmeseng. Vi siger godnat til hende og trækker hendes yndlings spillebamse op som hun ligger og putter med og så går vi. Og det er sjælent at hun er svær at putte

Ihh hvor lyder det nemt .. Storm har ikk været van til at blive putte i hans egen seng ..  

Så når jeg prøver opgiver jeg hurtig fordi han bliver ret ked af det og rejser sig op i sengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

lhn89

Babyklar skriver:

Det ville feks sige .. Kl 19 får tør mås, hygger lidt på puslebordet, nattøj på, børste tænder, en tår vand.. Sige gidnat til den der ikk putter ham og evt læse en lille bog og så ligge ham i hans seng, kysse ham sige godnat og gå ud.. Og når han så græder så trøster man ham og ligger ham ned i sengen igen eller!?

Ja lige præcis 

Det kan godt være lidt svært i starten. Jeg havde svært ved, ikke at tage hende op, når hun blev ked af det. Men tror bare at det er vigtigt, at vise man stadig kommer der ind og ikke bare "forlader" hende, men samtidig lægger hende ned igen og siger godnat 

Til sidst finder de ud af, at der ikke sker noget ved, at sove i sin egen seng 

Anmeld

14. juni 2012

vitapigen

Babyklar skriver:

Ihh hvor lyder det nemt .. Storm har ikk været van til at blive putte i hans egen seng ..  

Så når jeg prøver opgiver jeg hurtig fordi han bliver ret ked af det og rejser sig op i sengen

Tror bare det er vigtigt at i bliver ved med at ligge ham ned og holde fast i at det er der han skal sove. Gå derefter ud af værelset og bliv ude selvom han græder. Gå ind og trøst ham igen og læg ham ned. på et tidspunkt forstår han det men ja det bliver sikkert hårdt en uges tid

Anmeld

14. juni 2012

MariaJ

Næsten to år. Vi har kun kunnet gøre sådan de sidste par måneder, og hun blev to i slutningen af april.

Anmeld

14. juni 2012

Bellas Mor

Det handler om, først og fremmet: at være enige og stå sammen, "nu gør vi det".

Da Isabella var 3 uger, fik hun kolik, og den eneste måde, hun kunne falde i søvn, var ved mor. Det endte selvfølgelig med at jeg måtte ligge med hende, i vores seng.

Da hendes kolik stoppede, var hun ca. 3½ måned - så kom hun i sin egen seng, men hun ville stadig falde i søvn, i mine arme. Så jeg måtte sidde eller gå med hende, til hun faldt i søvn, hvorefter jeg kunne ligge hende i egen seng.

Som næsten 1½ årig fik jeg nok - jeg skulle bruge ½-1 time HVER aften, for at putte hende. Så vi besluttede at NU var det NOK!

Så vi læste og spurgte venner og familie til råds. Det endte med at min kæreste sad ved siden af hendes seng i 10 min, holdte hende i hånden, hvor jeg så tog de næste 10 min.

Da mine 10 min var gået - så sov hun! Sådan fortsatte vi i 3 dage, derefter kunne vi bare ligge hende uden problemer  

Den bedste beslutning vi nogensinde har taget!

Det skal nok lykkeds, hvis bare man holder fast

Held og lykke herfra

Anmeld

14. juni 2012

Mumto3

Vores datter ar 1 1/2 år, fra den ene dag til den anden gik vi fra at liggemed hende i timevis til bare at lægge hende og gå! Jeg troede overhovedet ikke på det den første dag, men da jeg efter 2 min kiggede ind til hende, og forventede at finde et ulykkeligt barn, så sov hun bare! Og sådan har det været siden!

Anmeld

14. juni 2012

marloutti

Vi har bare haft det så nemt med Magne. Han sov igennem fra han var otte uger i sin egen seng/lift. Nu hvor han er knap 14 mdr får han børstet tænder, ren ble, nattøj på og en godnatflaske lidt i kl 19. Når flasken er tømt, er han dødtræt og sover nærmest inden han bliver puttet med sin yndlingsbamse. Vi skal måske nok til at vænne ham fra flasken, men det kører bare så godt, og jeg kunne godt frygte lidt sove-problemer, hvis han ikke får den. Men altså vi har aldrig haft problemer med at putte ham. Han er altid blevet puttet hos sig selv, vi har ikke ligget med ham, når han skulle sove, for så tror han bare vi skal lege.  Men børn er jo bare så forskellige og det der virker hos nogle, virker måske ikke hos andre. Men faste rutiner er nok en god ting...

Anmeld

15. juni 2012

Moar2011

lhn89 skriver:

Ja lige præcis 

Det kan godt være lidt svært i starten. Jeg havde svært ved, ikke at tage hende op, når hun blev ked af det. Men tror bare at det er vigtigt, at vise man stadig kommer der ind og ikke bare "forlader" hende, men samtidig lægger hende ned igen og siger godnat 

Til sidst finder de ud af, at der ikke sker noget ved, at sove i sin egen seng 

Ja lige præcis . Han ska ikk få følelsen af at jeg forlader ham..

Anmeld

15. juni 2012

Moar2011

Bellas Mor skriver:

Det handler om, først og fremmet: at være enige og stå sammen, "nu gør vi det".

Da Isabella var 3 uger, fik hun kolik, og den eneste måde, hun kunne falde i søvn, var ved mor. Det endte selvfølgelig med at jeg måtte ligge med hende, i vores seng.

Da hendes kolik stoppede, var hun ca. 3½ måned - så kom hun i sin egen seng, men hun ville stadig falde i søvn, i mine arme. Så jeg måtte sidde eller gå med hende, til hun faldt i søvn, hvorefter jeg kunne ligge hende i egen seng.

Som næsten 1½ årig fik jeg nok - jeg skulle bruge ½-1 time HVER aften, for at putte hende. Så vi besluttede at NU var det NOK!

Så vi læste og spurgte venner og familie til råds. Det endte med at min kæreste sad ved siden af hendes seng i 10 min, holdte hende i hånden, hvor jeg så tog de næste 10 min.

Da mine 10 min var gået - så sov hun! Sådan fortsatte vi i 3 dage, derefter kunne vi bare ligge hende uden problemer  

Den bedste beslutning vi nogensinde har taget!

Det skal nok lykkeds, hvis bare man holder fast

Held og lykke herfra

har prøvet at ligge storm i hans seng, stå og lae ham, men ligeså snart jeg går, så rejser han sig og græder .. :s

så det var da en mulighed ..

Anmeld

15. juni 2012

Moar2011

marloutti skriver:

Vi har bare haft det så nemt med Magne. Han sov igennem fra han var otte uger i sin egen seng/lift. Nu hvor han er knap 14 mdr får han børstet tænder, ren ble, nattøj på og en godnatflaske lidt i kl 19. Når flasken er tømt, er han dødtræt og sover nærmest inden han bliver puttet med sin yndlingsbamse. Vi skal måske nok til at vænne ham fra flasken, men det kører bare så godt, og jeg kunne godt frygte lidt sove-problemer, hvis han ikke får den. Men altså vi har aldrig haft problemer med at putte ham. Han er altid blevet puttet hos sig selv, vi har ikke ligget med ham, når han skulle sove, for så tror han bare vi skal lege.  Men børn er jo bare så forskellige og det der virker hos nogle, virker måske ikke hos andre. Men faste rutiner er nok en god ting...

vi har os en fast rutine, men den indbære jo at vi er i vores seng, den lille del skulle gerne laves om ..

da storm var på flaske. fik han den i armene på en af os, og så kunne vi os sagtens ligge ham ind i hans egen, for så halv sov han i forvejen, men nu får han ikk falske mere, så han er jo nu mere bevidst om hvor vi ligger ham ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.