Hvorfor er det "AV" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

MorDk

Maja_4000 skriver:

Hun har altid sagt sådan .. I hvert fald siden barnet var 1 år - Der mødte jeg det første gang Nu er det 3 , og hun siger stadig sådan .. Men JEG synes bare det er forkert .. Altså det gør jo f.eks. ikke ondt på fingrene at røre ved fjernsynet eller sådan noget

Hun skulle istedet sige AVAV mors pengepung! *LOL*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Maja_4000

MorDk skriver:

Hun skulle istedet sige AVAV mors pengepung! *LOL*

Haha

Anmeld

14. juni 2012

DitteFisk

MorDk skriver:

Det fede er sgu da da min dreng (20mdr) svarede sin moster igen da hun sagde seeee...... en dyyyt dyyyyt. Knægten vender sig og kigger på hende og siger... NEJ Taxa. Og det Var en Taxa!

Min søn siger se pip pip pip når der er en fugl. Han kan ikke sige fugl. MEN jeg siger fx. JA skat det er en fugl. Gentager med det rigtig ord!

Det lyder jo så godt som det kan være Sådan var det også her (men han er jo efterhånden en stor dreng på 4).

Anmeld

14. juni 2012

morbibi

MorDk skriver:

Jeg har tit undret mig over hvorfor nogle siger "AV Av" til deres børn, hvis der er noget de ikke må?

"Av" ? Er det ikke noget man siger hvis noget gør ondt?

Herhjemme bruger vi kun ordet "Av" i forbindelse med noget der gør ondt. fx. komfuret, el-koger, et bål i naturen, branednælder mm.

Ellers bruger vi ordet "NEJ" eller "det vil jeg ikke have..."

Hvad gør I? Og er det noget I tænker over?

Jeg siger helst ikke av eller nej. Jeg mener, at man afleder barnets opmæksomhed eller f.eks. siger; ja, det er mors kop og der er varm kaffe i.......

Anmeld

14. juni 2012

Clisolka

MorDk skriver:

Jeg har tit undret mig over hvorfor nogle siger "AV Av" til deres børn, hvis der er noget de ikke må?

"Av" ? Er det ikke noget man siger hvis noget gør ondt?

Herhjemme bruger vi kun ordet "Av" i forbindelse med noget der gør ondt. fx. komfuret, el-koger, et bål i naturen, branednælder mm.

Ellers bruger vi ordet "NEJ" eller "det vil jeg ikke have..."

Hvad gør I? Og er det noget I tænker over?

Haha den samme samtale har jeg haft med kæresten herhjemme... Han siger av eller avav til Isabella. Jeg selv bruger ikke ordet, medmindre jeg spørger hende om det gør av. Jeg bruger i stedet nej eller jeg vil ikke have.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.