Hvorfor er det "AV" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

morethanperfect

MorDk skriver:

Hmm... jeg vil ikke sige det er forkert... jeg undre mig bare...

For et eller andet sted er det jo ret misvisende når man som forældre siger noget der ikke passer? (set i mine øjne)

Vi har heller ikke misbrugt ordet NEJ... og heldigvis for det for hvis vi siger NEJ nu med en bestemt tone... så forstår han godt hvad vi mener!

at han så griner af os nogle gange... det er hvad det er ... men han ved godt hvad et NEJ betyder!

Jeg syns det er underligt at bruge ordet AV om noget der slet ik gør ondt .. 

Heheh ja .. Vi  brugte også ordet nej dahan var yngre men han grinede af os , og det vi gør nu , virker bestemt bedre ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

MorDk

Gigl skriver:

Men så er det vel egentlig heller ikke værre børnene er jo nok ligeglade, de stopper ikke op og tænker 'det var dog en mærkelig betegelse for noget jeg ikke må'. Det er jo måden det bliver sagt på, der er væsentlig.

Det kan du have ret i. I min verden taler man ikke babysprog med sine børn (altså fut-tog, muh-ko og miav-kat og pip-fug, vov-hund osv.)

Herhjemme har vi sagt det som det er og som det skal siges. Kan ikke se nogen grund til at starte ud med babysprog når de alligevel skal lærer at sige det rigtige. Børn er jo ikke dumme *S*

Men det er jo smag og behag og det handler også om hvordan man selv er belevt opdraget tror jeg. Jeg siger ikke der er noget forkert i at gøre og sige det på den måde. Jeg benytter det bare ikke da jeg ikke kan se nogen grund til det + at jeg ikke selv kan holde ud at snakke sådan.

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

morethanperfect skriver:

Jeg syns det er underligt at bruge ordet AV om noget der slet ik gør ondt .. 

Heheh ja .. Vi  brugte også ordet nej dahan var yngre men han grinede af os , og det vi gør nu , virker bestemt bedre ..

Noget du vil dele? For jeg er ved at "sprænges" indvendig når han griner mig liiige op i hovedet....

Anmeld

14. juni 2012

morethanperfect

MorDk skriver:

Noget du vil dele? For jeg er ved at "sprænges" indvendig når han griner mig liiige op i hovedet....

Jeg siger som sagt IKKE nej .. Slet ikke . 

I stedet siger jeg , Hvis han f.eks er ved at hælde vand på gulvet : Oscar det gør du ikke ! .. Og så sætte han koppen tilbage på bordet ..

Anmeld

14. juni 2012

Maja_4000

Vi siger også kun av hvis det er noget som rent faktisk KAN gøre ondt
Kender en som siger "av fingrene" til ALT hvad barnet ikke må røre .. Det har jeg aldrig forstået

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

morethanperfect skriver:

Jeg siger som sagt IKKE nej .. Slet ikke . 

I stedet siger jeg , Hvis han f.eks er ved at hælde vand på gulvet : Oscar det gør du ikke ! .. Og så sætte han koppen tilbage på bordet ..

Ok... hmm... ja?! Fedt det virker!

Anmeld

14. juni 2012

DitteFisk

MorDk skriver:

Det kan du have ret i. I min verden taler man ikke babysprog med sine børn (altså fut-tog, muh-ko og miav-kat og pip-fug, vov-hund osv.)

Herhjemme har vi sagt det som det er og som det skal siges. Kan ikke se nogen grund til at starte ud med babysprog når de alligevel skal lærer at sige det rigtige. Børn er jo ikke dumme *S*

Men det er jo smag og behag og det handler også om hvordan man selv er belevt opdraget tror jeg. Jeg siger ikke der er noget forkert i at gøre og sige det på den måde. Jeg benytter det bare ikke da jeg ikke kan se nogen grund til det + at jeg ikke selv kan holde ud at snakke sådan.

Jamen helt enig, jeg bruger det heller ikke selv jeg er pædagog og det er noget så upædagogisk at sige mæh-får og fut-tog nu om dage

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Maja_4000 skriver:

Vi siger også kun av hvis det er noget som rent faktisk KAN gøre ondt
Kender en som siger "av fingrene" til ALT hvad barnet ikke må røre .. Det har jeg aldrig forstået

Ejjj det forstår jeg godt nok heller ikke. MEN hvis det virker for dem så er det fint. MEN det har bare slet ikke nogen sammenhæng i min verden.... "av fingrene" ??

Anmeld

14. juni 2012

Maja_4000

MorDk skriver:

Ejjj det forstår jeg godt nok heller ikke. MEN hvis det virker for dem så er det fint. MEN det har bare slet ikke nogen sammenhæng i min verden.... "av fingrene" ??

Hun har altid sagt sådan .. I hvert fald siden barnet var 1 år - Der mødte jeg det første gang Nu er det 3 , og hun siger stadig sådan .. Men JEG synes bare det er forkert .. Altså det gør jo f.eks. ikke ondt på fingrene at røre ved fjernsynet eller sådan noget

Anmeld

14. juni 2012

MorDk

Gigl skriver:

Jamen helt enig, jeg bruger det heller ikke selv jeg er pædagog og det er noget så upædagogisk at sige mæh-får og fut-tog nu om dage

Det fede er sgu da da min dreng (20mdr) svarede sin moster igen da hun sagde seeee...... en dyyyt dyyyyt. Knægten vender sig og kigger på hende og siger... NEJ Taxa. Og det Var en Taxa!

Min søn siger se pip pip pip når der er en fugl. Han kan ikke sige fugl. MEN jeg siger fx. JA skat det er en fugl. Gentager med det rigtig ord!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.