Ninjatrusselsbreve behøves virkelig NU!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stumpen skriver:

Hvis ikke du har været berettiget til su og har fået det, så skal det betales tilbage...

Hvor er det bare surt for dig, jeg føler virkelig med dig.. Jeg kender alt til det med et skridt frem og to tilbage hvad økonomi angår.. Håber virkelig at I finder en løsning som du kan acceptere..

Berettiget? Altså jeg fik forhåndsgodkendt mit ophold, men valgte jo så at ændre fag-sammensætningen... Jeg har bestået 30 ECTSpoints i min tid deroppe - bare ikke noget jeg kan få meritoverført...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Stumpen

Rosa skriver:

Berettiget? Altså jeg fik forhåndsgodkendt mit ophold, men valgte jo så at ændre fag-sammensætningen... Jeg har bestået 30 ECTSpoints i min tid deroppe - bare ikke noget jeg kan få meritoverført...

Problemet er jo som jeg forstår at de svenske studievejledere lovede dig noget og ikke holdte det og SU-styrelsen opdager så at du ikke har taget de fag som du fået forhåndsgodkendt og dermed er du jo ikke berettiget til su'en...

Jeg kan sagtens forstå dit frustration og ville selv være tudefærdig, hvis det var mig der fik sådan en besked fra su-styrelsen..

Men samtidig må jeg sige (da jeg jo ikke har følelser med i det) at jeg godt kan forstå, hvis du skal betale pengene tilbage, hvis du har taget fag som åbenbart ikke går ind under de fag der er berettiget til su..

Skriver det ikke for at være ond, men for at se objektivt på tingene, men kan også godt se at du har handlet i god tro, når nu de svenske studievejledere lovede det de gjorde.. Men som jeg ser det er det dem og ikke su-styrelsen (for en gang skyld!!) Der er bussemændene her..

Anmeld

30. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jamen du har fuldstændig ret - jeg kan jo sagtens selv sidde og mene at de fag jeg har taget virkelig bidrager med noget unikt til min uddannelse som ikke kan fås i Danmark - men det ændrer jo ikke på at hvis de ikke bliver godkendt så må jeg selv stå for dem...

Er bare træt af at de giver mig besked om én ting i Sverige som så ikke holder i realiteten... Og så er det da bare træls at skulle tage fagene om i Danmark, at skulle betale pengene tilbage når jeg ikke har dem og samtidig dække mig selv ind for 2 mdr's SU fordi der er en dum regel om at jeg skal have bestået x EXTSpoints på nuværende tidspunkt - når jeg alligevel når at blive færdig "til tiden" hvis de gav mig lov...

Men pyt nu med det - solen skinner og i morgen er det 1.maj og officielt sommer Jeg skal flytte i lækker lejlighed med Niklas om en måned og jeg kan forstå at det ER muligt at have råd til barn selvom man har gæld. Og om 6-7 år er jeg gældsfri og kan starte på en frisk

Anmeld

30. april 2009

Stumpen

Ja gu er det surt at de ikke samarbejder mere hvad det angår...
Og ja, du kan nemt have barn med gæld, det har vi og vi har snart to

Anmeld

30. april 2009

DK

EJ HVAR!!! Det kan da ikke passe - hvor er det vanvittigt!!! Ja så er min sag vist i minor league... Stakkels lille familie!!!

Hun bliver nødt til at starte med fag på kandidaten i Århus, og så kan hun efter hun er tilmeldt, skifte til København. Så har alle andre i København bare valgt fag, og hun bliver så nødt til at tage de fag der er "til overs". Det er hun ikke helt sikker på hun vil (fagene afgører jo hvad man skal lave når man er færdig uddannet), så derfor overvejer hun at læse det her halve år i Århus (efterårssemesteret) før hun flytter (tilbage) til Kbh. Hun har stadig en lejlighed hun er ved at sælge i Århus hun kan bo i, og så må hun tilmelde sit barn i dagpleje i Århus, og så flytte bagefter igen (til jul). Det værste er at hendes kæreste er soldat og skal til Irak til marts næste år, så det her efterår skulle de være sammen og lære hinanden at kende som familie inden han skal afsted. Det er SÅ synd for dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.