En episode fra vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. april 2009

Heidi.

Jeg bliver lige nød til at fortælle om en episode fra vores vuggestue..

Episoden omhandler Phillipa som er 2 år og 7 måneder.

I går da jeg kommer og henter Mine piger kan jeg ikke finde Phillipa. Lederen af institutionen hjælper mig, og Frederikke fortæller at Phillipa lige har været med hende inde på Frederikke´s stue for at tage en tår vand.

Jeg går sammen med lederen ind på stuen, og der er Phillipa. Hun står men ryggen til mig, helt sammenkrummet, men en karklud i sin hånd, og tørrer vand af en skabslåge, og gulvet. På bordet bag Phillipa sidder en pædagog med armene over kors, og da hun ser mig, siger hun. " Ja det er jo den evige diskution jeg har med Phillipa. " At hun går her ind når hun skal have noget drikke, og det her er jo overhovedet ikke hendes stue, og nu har hun været inde og tage vand igen, og så har hun spildt over det hele og ned af sig selv. Og nu kan det være nok, nu må hun lære at gøre rent efter sig selv!!!!!
Jeg aner ikke hvad jeg skal sige eller gøre, vælger dog at ignorere pædagogen. Jeg bukker mig ned og siger " Hej min skat til Phillipa. Phillipa vil slet ikke kigge på mig, og står med tåre i øjnene.
Jeg fik det så skidt, jeg fik en stor klump i maven og halsen, for det gjorde meget ondt på mig at se min lille pige blive straffet på den måde.

Jeg ved godt at hvis børn laver noget "lort" så skal de tage straffen. Men hun var jo bare tørstig, og hun havde gået ind sammen med Frederikke som også skulle have vand, men Frederikke var bare gået ud igen da hun var færdig.

Phillipa er jo ikke så gammel, og hun kan ikke lige huske hvor hun skal gå hen hvis hun er tørstig, så hun følger jo med sin søster.

Hele episoden er blevet gentaget på min nethinde flere gange, og jeg har bedt om et møde med lederen i morgen..

Jeg ved ikke hvorfor det har ramt mig så hårdt.

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

mortil(nichlasogmathias)

sådan havde jeg da også reageret, det er da en mærkelig måde at straffe hende på når hun ikke er ældre, og slet ikke når hun er gået med sin søster ind for at drikke noget vand... puha jeg ville også have et møde så det ikke gentog sig...

Anmeld

28. april 2009

Miamaja

smaa born kan ikke forstaa de ikke maa faa vand paa andre stuer synes ogsaa det er maerkeligt de ikke maa faa vand der hvis de nu alligevel er i naerheden maerkelige regler. men syns det er fint at sige der ikke skal leges med vand! ellers kan man jo blive ved i en undelig med at torre op og skifte toj. saa synes det er ok at sige fy til det!

vi modre er saa folsomme naar andre irettesaetter vores born

Anmeld

28. april 2009

KarinaIda

Sådan havde jeg bestemt også reageret.. Piger er jo ikke så gammel, så det da klart hun ikke kan finde ud af hvor hun må få noget og drikke henne, så selvfølgelig går hun da med søster når hun også skal have noget og drikke!! Og herre gud da, der var da kun vand, og ren vand, det skader jo ingen steder, og hvad skader det lige pigen går ind på en anden stue for og få noget og drikke?! den pædagog burde da ikke være der efter min mening, når hun straffer pigen på den måde, og bliver så sur over hun er gået ind for og få noget vand... Jeg havde godt nok skældt den pædagog godt og grundigt ud med det samme, og ja så tage en alvorlig santale med lederen... For jeg synes det er noget svineri og behandle små børn sådan.. Selvfølgelig skal de lære hvis de ikk må ting, men der er andre måder og straffe dem på...

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Det er bare IKKE ok..så må de sgu få en vand dims hvor børnene selv kan hente vand...øv hvor bliver jeg harm....få fat i børnehaven og fortæl at den måde skal dit bar i hvert fald ikke behandles på. Det er deres ansvar hun ikke tørster..Knus til dig..

Anmeld

28. april 2009

GryDia

Det gjorde helt ondt at læse. Kunne lige se det var min egen datter på samme alder.

Syns bestemt ikke at det var måden at det skulle gøres på og jeg var godt nok blevet sur.

Anmeld

28. april 2009

Sweet1978

Helt enig med alle indlæg, der blev gået over stregen der.
Krydser fingre for du får et godt resultat af dit møde.

Anmeld

29. april 2009

Hertzum77

Jeg kan godt forstå du vil have en snak med lederen. Det er simpelthen bare ikke ok at straffe et så lille barn på den måde. Hun forstår jo slet ikke hvad der sker, når det er så brysk. Så hellere sige til hende at nu må vi hellere tørrer op og så hjælpe hende med det. Det eneste hende pædagoen får ud af det er at din datter mister tilliden til en hun burde kunne komme til og stole på i hverdagen.

Jeg fik det helt skidt da jeg læste din episode, jeg havde heller ikke ladet det gå usagt hen hvis det havde været en af mine piger.

Camilla

Anmeld

29. april 2009

Janep

jeg sys heller ikke det ok!

Hun burde ha vidst din lille pige hvor hun skulle ha hentet vand, og hjælpe hendr med at tøre op..! Sys helt sikkert det var en forkert måde hun gjorde det på.
Håber de forstår din frustrasjon til mødet

Anmeld

29. april 2009

lonemus

GryDia skriver:

Det gjorde helt ondt at læse. Kunne lige se det var min egen datter på samme alder.

Syns bestemt ikke at det var måden at det skulle gøres på og jeg var godt nok blevet sur.

Samme her.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.