Jeg bliver lige nød til at fortælle om en episode fra vores vuggestue..
Episoden omhandler Phillipa som er 2 år og 7 måneder.
I går da jeg kommer og henter Mine piger kan jeg ikke finde Phillipa. Lederen af institutionen hjælper mig, og Frederikke fortæller at Phillipa lige har været med hende inde på Frederikke´s stue for at tage en tår vand.
Jeg går sammen med lederen ind på stuen, og der er Phillipa. Hun står men ryggen til mig, helt sammenkrummet, men en karklud i sin hånd, og tørrer vand af en skabslåge, og gulvet. På bordet bag Phillipa sidder en pædagog med armene over kors, og da hun ser mig, siger hun. " Ja det er jo den evige diskution jeg har med Phillipa. " At hun går her ind når hun skal have noget drikke, og det her er jo overhovedet ikke hendes stue, og nu har hun været inde og tage vand igen, og så har hun spildt over det hele og ned af sig selv. Og nu kan det være nok, nu må hun lære at gøre rent efter sig selv!!!!!
Jeg aner ikke hvad jeg skal sige eller gøre, vælger dog at ignorere pædagogen. Jeg bukker mig ned og siger " Hej min skat til Phillipa. Phillipa vil slet ikke kigge på mig, og står med tåre i øjnene.
Jeg fik det så skidt, jeg fik en stor klump i maven og halsen, for det gjorde meget ondt på mig at se min lille pige blive straffet på den måde.
Jeg ved godt at hvis børn laver noget "lort" så skal de tage straffen. Men hun var jo bare tørstig, og hun havde gået ind sammen med Frederikke som også skulle have vand, men Frederikke var bare gået ud igen da hun var færdig.
Phillipa er jo ikke så gammel, og hun kan ikke lige huske hvor hun skal gå hen hvis hun er tørstig, så hun følger jo med sin søster.
Hele episoden er blevet gentaget på min nethinde flere gange, og jeg har bedt om et møde med lederen i morgen..
Jeg ved ikke hvorfor det har ramt mig så hårdt.
Kh Heidi
Anmeld