morgenmad til 9mdrs baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.045 visninger
30 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Trine89

jah nu er vi der igen.

Caia er begyndt at afvise morgenmaden igen, i lang tid gik godt med hjemmelavet grovboller. Men det gider damen ikke mere. i dag prøvede jeg med havregrød (for 20. gang) og hun vil stadig ikke spise det.. grød generelt vil hun ikke mere.. men nu er jeg ved løbe tør for ideer til hva hun så kan få at spis..

så nu er jeg jagt efter inspiration igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

MorDk

Har du prøvet øllebrød?

Vores søn var vild med det... Øllebrød med æblemos fx.

Ellers A38 med frugtmos?

Anmeld

13. juni 2012

Trine89

MorDk skriver:

Har du prøvet øllebrød?

Vores søn var vild med det... Øllebrød med æblemos fx.

Ellers A38 med frugtmos?

jeghar et meget anstrengt forhold til øllebrød. det var det eneste min mor kunne spise inden hun døde, så bare lugten af det giver mig kuldegysninger. hvis jeg virkelig ikke kan finde andet tl hende må jeg jo prøve at ligge det hen for hende..

og hun får yoghurt om eftermiddagen så ved ikke om det er smart hun får "det samme" to gange om dagen?

Anmeld

13. juni 2012

MorDk

Trine89 skriver:

jeghar et meget anstrengt forhold til øllebrød. det var det eneste min mor kunne spise inden hun døde, så bare lugten af det giver mig kuldegysninger. hvis jeg virkelig ikke kan finde andet tl hende må jeg jo prøve at ligge det hen for hende..

og hun får yoghurt om eftermiddagen så ved ikke om det er smart hun får "det samme" to gange om dagen?

Mnnarhhh... men hvad så med hirsegrød? Mannagrød med frugt evt.?

Øllenbrød er ellers super godt og mange små kan godt lide det... men kan godt følge dig i at du ikke har lyst til at lugte til det, hvis ikke du bryder dig om det... *S*

Ja boller bliver de hurtigt trætte af i den alder og til morgenmad er det godt med noget der glider nemt ned og mætter godt *S*

Anmeld

13. juni 2012

Trine89

MorDk skriver:

Mnnarhhh... men hvad så med hirsegrød? Mannagrød med frugt evt.?

Øllenbrød er ellers super godt og mange små kan godt lide det... men kan godt følge dig i at du ikke har lyst til at lugte til det, hvis ikke du bryder dig om det... *S*

Ja boller bliver de hurtigt trætte af i den alder og til morgenmad er det godt med noget der glider nemt ned og mætter godt *S*

hun gider heller ikke hirsegrød det har hun fået over en lille peride, for de jeg håbede at det grynde noget der måske kunne få hende til at spise havregrød. men det er bare no-go.

men hun vil normalt helst have noget som skal tygges. hmm hun er ikke til at blive kloge den unge dame..

det kan godt være jeg må putte en klæmme på næsen og prøve med noge øllebrød til hende...

Anmeld

13. juni 2012

Happiness

Hvad med rugbrød med pålæg? Og måske en liiillle smule yoghurt  til (nu hun også får det om eftermiddagen).

Har I prøvet at blende grynene før I laver havregrøden? Tit er det konsistensen på havregrød babyer ikke kan lide. (Har snakket med en pædagog i vuggestuen om det).

Men hvis man blender det, glider det lettere ned.Og så lav den udelukkende på sødmælk. Det gjorde vi i straten for at få Lukas til at spise det.

Nu blender vi det så ikke mere, det var kun den første uge. Men laver det stadig på sødmælk. Og det glider ned stort set hver gang.

Nogle gange skal der dog en lille klat frugtmos på, eller friskt frugt oven på. (Jordær, banan, blød pærer...) Jeg putter heller ikke smørklat på. Det kan han bare ikke lide. Så må han få mere fedtstof i frokosten

Anmeld

13. juni 2012

Trine89

Happiness skriver:

Hvad med rugbrød med pålæg? Og måske en liiillle smule yoghurt  til (nu hun også får det om eftermiddagen).

Har I prøvet at blende grynene før I laver havregrøden? Tit er det konsistensen på havregrød babyer ikke kan lide. (Har snakket med en pædagog i vuggestuen om det).

Men hvis man blender det, glider det lettere ned.Og så lav den udelukkende på sødmælk. Det gjorde vi i straten for at få Lukas til at spise det.

Nu blender vi det så ikke mere, det var kun den første uge. Men laver det stadig på sødmælk. Og det glider ned stort set hver gang.

Nogle gange skal der dog en lille klat frugtmos på, eller friskt frugt oven på. (Jordær, banan, blød pærer...) Jeg putter heller ikke smørklat på. Det kan han bare ikke lide. Så må han få mere fedtstof i frokosten

igen er jeg ikker sikker på jeg er såmeget til at hun både skal have rugbrød til morgen og frokost.. hmm  ved jo fra mig selvat jeg ikke gider spise det samme en hel dag. 

men måske jeg skallave forskellig mos til yoghurten så om morgen smager den da noget andet end den gør om eftermiddagen

det med havregrød har jeg prøvet på 1000 forskellige måder og hun VIL bare ikke have det

men tak for dine bud

Anmeld

13. juni 2012

Pige2009

Jeg ville prøve at skifte yoghurten om eftermiddagen ud med yoghurt om morgenen - så prøv med lidt brød og frugt eftermiddag

Anmeld

13. juni 2012

morpåthurø

Ja jeg ville også give yoghurt om morgenen. Vi giver ind i mellem yoghurt med havregryn i til morgenmad. Du kan jo bare starte med til få gryn i og så se hvordan det går.

Det er i hvert fald et kæmpe hit herhjemme.

Men kan da godt se det er svært. Håber du finder en løsning

Anmeld

13. juni 2012

Trine89

Baagøe skriver:

Jeg ville prøve at skifte yoghurten om eftermiddagen ud med yoghurt om morgenen - så prøv med lidt brød og frugt eftermiddag

det kunne selvfølelig være en mulighed at gøre det på den måde.. det må prøves i morgentidlig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.