forlovelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.246 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej skønne kvinder!
Hvad er Jeres holdning til forlovelse? Er det noget man skal gøre når man aktivt planlægger at blive gift? skal man overholde reglen om at blive gift indenfor et år efter forlovelse? eller skal man blive forlovet hvis man elsker hinanden?
Ja, hvad er Jeres holdning til sagen?
Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Diana...

Jeg synes at når man forloves skal man os giftes. jeg har altid haft den der inden for et år men er jeg lige glad men jeg ville ikke forloves bare for at forloves.

Knus Diana som springer forlovelsen over

Anmeld

28. april 2009

Mira0911

Jeg og kæresten er forlovet, og nej vi er ikke forlovet bare for at være det.. Vi skal giftes på et tidspunkt.. Vi har bare ikke lagt dato for det endnu... Og det med at gøre det inden for et år, gør vi ikke her.. Vi har været forlovet over 1 år...
Jeg kan ikke snuppe dem som bare bliver forlovet, bare for at være det og bare fordi det er pænt med ringe på...

Anmeld

28. april 2009

saxa

Altså mig og min kæreste/forlovede blev forlovet for 6år siden.. Og medmindre jeg er gået glip af noget, er vi ikke blevet gift endnu.. Men det kommer...

Vi blev forlovet dengang i en lidt forhastet situation, da vi tilfældigvis så RINGENE i Kbh. Så dem måtte vi forene hinanden med.. Vi spiste en lækker middag og tog dem derefter på.. Vi var ikke særlig gamle, og havde kun boet sammen en måned.. Men se os lige idag - vi har en skøn datter (og planer om flere) og vi snakker om at gifte os nu.. Så helt tosset var det jo ikke dengang..
I går måske i forlovelses tanker???

Anmeld

28. april 2009

Valle81

For mig er en forlovelse og i forhold til at man inden for en relativ kort periode gifter sig( 1 til 1/12 år efter) Ellers synes jeg absolut lige så godt man kan lade være

Anmeld

28. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
saxi skriver:

I går måske i forlovelses tanker???

Dejlig historie du har
Vi har talt om det med forlovelse, men vi er begge to ret meget imod dem der forlover sig, bare for at gøre det!! Vi har begge to kendt par som efter nogle uger/måneder forlovede sig, selvom de SLET ikke havde planer o at blive gift.. kan jeg ikke helt forholde mig til, da jeg mener forlovelsen er "helligt"..
Man lover sig selv på forhånd, og det løfte skal overholdes...
Jeg har ligesom Diana altid forestillet mig at skulle giftes indenfor et år, men pengene er jo ikke liiiiige på kontoen når man skal have "DET STORE BRULLYP"

Anmeld

28. april 2009

tascia

Caroline86 skriver:

Hej skønne kvinder!
Hvad er Jeres holdning til forlovelse? Er det noget man skal gøre når man aktivt planlægger at blive gift? skal man overholde reglen om at blive gift indenfor et år efter forlovelse? eller skal man blive forlovet hvis man elsker hinanden?
Ja, hvad er Jeres holdning til sagen?
Knus Caroline

i faldt lige over dette link:
http://www.bryllup.dk/brudepar/vielse-og-ritualer/forlovelse-2008011094.html

//Natascia

Anmeld

28. april 2009

tascia

Caroline86 skriver:

Dejlig historie du har
Vi har talt om det med forlovelse, men vi er begge to ret meget imod dem der forlover sig, bare for at gøre det!! Vi har begge to kendt par som efter nogle uger/måneder forlovede sig, selvom de SLET ikke havde planer o at blive gift.. kan jeg ikke helt forholde mig til, da jeg mener forlovelsen er "helligt"..
Jeg har ligesom Diana altid forestillet mig at skulle giftes indenfor et år, men pengene er jo ikke liiiiige på kontoen når man skal have "DET STORE BRULLYP"

er det ikke blot sådan noget emma gad agtig det med et år? det er vist også i forbindelse med når manden frier, så skal bryllupet stå inden 1 år.

//Natascia

Anmeld

28. april 2009

saxa

Dejlig historie du har

Ja det der med at forlove sig - bare for at gøre det.. Der er vi sq nok lidt skyldige.. For det var jo sådan set lidt det vi gjorde.. hehe.. Men det var det vi havde lyst til.. Men der er jo hver sin smag og holdning til det.
Men som sagt - så har vi planer om at blive gift, dog på rådhuset (Da vi heller ikke har råd) og så om et par år, når vi har sparet op, få den endelige velsignelse i kirken med drømmekjolen osv...

Anmeld

28. april 2009

lonemus

Det er ikke noget jeg går så vildt meget op, altså alle de rigtige traditioner.....min mand og jeg blev ringforlovet efter 1 år. Der var ikke noget frieri, for der var slet ikke tænkt på ægteskab den gang. Vi ønskede bare at blive ringforlovet.

2 år efter faldt min mand så på knæ og friede. Vi blev gift, men beholdt forlovelsesringene og brugte dem som vielsesringe også - og satte ringen opå den anden hånd Så i vores ringe står der både forlovelses - vielsesdato

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.