Hjælp ang. praktik, studiejob og sygemelding.. SPØRGSMÅL!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Tror du skal spørge din læge... 

Ja det burde jeg nok..

Vil jeg helst bare ikke medmindre det bliver aktuelt, hvilket jeg jo ikke håber det gør.. men vi kan vist godt blive enige om at gravide ikke er supermænd og at jeg må indse at det måske ikke kan lade sig gøre at knokle ligeså meget på som jeg plejer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg vil ikke sygemelde mig uden grund og det er SLET ikke aktuelt endnu. jeg er bare planlægningsfreak og vil gerne have alt på det rene! - Jeg antyder vist heller ikke at jeg VIL sygemeldes i det skrevne!

Jeg håber meget på jeg kan klare det hele.. Meeeeen jeg blvier også nødt til at se realistisk på det. At være i praktik 37 timer om ugen og derudover have studiejob er meget. Det er 47 timer om ugen samt jeg arbejder hver anden weekend hvilket vil gøre jeg ikke ahr en fridag i 12 dage. og det tror jeg godt kan blvie hårdt når man engang bliver højgravid. - Men kan jeg klare det, er det jo det jeg vil.

Mit studiejob er i butik. Jeg arbejder alene med en ung der sidder i kassen. Den unge kan ikke varetage mine arbejdsopgaver og jeg kan ikke komme i skåne job.. Jeg får lavet om på mine vagter så jeg får dem med mindst belastning, men jeg skal jo stadig lave de daglige opgaver, de tunge løft som sidde i kassen når den unge har pause. Kan desværre bare ikke placere mig i kassen og blvie aflastet på andre tidspunkter. :/

Derfor hvis min krop eller lægen siger fra på et senere tidspunkt vil jeg jo gerne vide om man overhovedet må blive sygemeldt kun det ene sted.. - Jeg skal i praktik hvor arbejdet er meget administrativt hvilket jeg ikke ser værende fysisk hårdt som arbejdet i butikken.

Nå der kom lige en lang forklaring på noget der egentlig slet ikke omhandlede mine spørgsmål.

sorry misforstod helt dit indlæg

Men jeg tror godt du kan sygemelde dig og alligevel være i praktik. Da praktik anses som skole samt at du højst sandsynligt har mulighed for at blive aflastet i praktikken.

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

sorry misforstod helt dit indlæg

Men jeg tror godt du kan sygemelde dig og alligevel være i praktik. Da praktik anses som skole samt at du højst sandsynligt har mulighed for at blive aflastet i praktikken.

det er okay.. Det kan jo ske for selv den bedste.

Mange tak for svar.. og ja, det har jeg jo.. Det er ihvertfald ikke ligeså hårdt som arbejdet i butikken tænker jeg.. Hvis jeg bare kunne blive skånet i butikken, men ja det er jo så ikke en mulighed. :/ Og jeg tænker også lidt på min arbejdsgiver og kolleger.. Der må også være et sted hvor de siger stop.. Jeg håber det som sagt ikke, men kender min chef - hun har MEGET høje krav og forventninger til os så jeg ved allerede nu det bliver en udfordring men er klar på den.

Anmeld

13. juni 2012

Anonym skriver:

det er okay.. Det kan jo ske for selv den bedste.

Mange tak for svar.. og ja, det har jeg jo.. Det er ihvertfald ikke ligeså hårdt som arbejdet i butikken tænker jeg.. Hvis jeg bare kunne blive skånet i butikken, men ja det er jo så ikke en mulighed. :/ Og jeg tænker også lidt på min arbejdsgiver og kolleger.. Der må også være et sted hvor de siger stop.. Jeg håber det som sagt ikke, men kender min chef - hun har MEGET høje krav og forventninger til os så jeg ved allerede nu det bliver en udfordring men er klar på den.

Bare husk ikke at overbelaste din krop og sig fra når du synes.

Held og lykke fremover

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Bare husk ikke at overbelaste din krop og sig fra når du synes.

Held og lykke fremover

Tak.. Hvis du vidste hvor mange gange folk siger det til mig.. - Så der må jo nok være noget om det..

Mange tak.. XXX

Anmeld

13. juni 2012

Anonym skriver:

Tak.. Hvis du vidste hvor mange gange folk siger det til mig.. - Så der må jo nok være noget om det..

Mange tak.. XXX

Hehe...det er fordi vi så gerne vil det hele, at vi glemmer at lytte til vores krop. Jeg arbejdede og gik i skole op til en måned inden fødsel og jeg synes det var hårdt, men dum som jeg var, sagde jeg ikke fra.

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Hehe...det er fordi vi så gerne vil det hele, at vi glemmer at lytte til vores krop. Jeg arbejdede og gik i skole op til en måned inden fødsel og jeg synes det var hårdt, men dum som jeg var, sagde jeg ikke fra.

Ja lige præcis.. og nogen af os er bare så forbandene stædige.

Hvis jeg "bare" skulle gå i skole og have studiejob ville det ikke være et problem. Vores uddannelse er MEGET fleksibel med mange studiedage og ingen mødepligt. Så der kunne man selv tilrettelægge hvis man havde en dårlig dag eller kroppen var træt pga hårdt arbejde dagen før..

Hvorimod at nu er det jo ret seriøst med 37 timers praktik i 4 måneder. Det skal overståes i et ryk eller skal den tages om..:/

Anmeld

26. juni 2012

Anonym trådstarter

Opper lige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.