Hjælp ang. praktik, studiejob og sygemelding.. SPØRGSMÅL!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.253 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej piger..

Sagen er den at jeg skal i fuldtidspraktik i forbindelse med mit studie.. Jeg har derudover også et studiearbejde på 20 timer hver 14. dag som jeg vil fortsætte med, da jeg ikke vil risikere ikke at have arbejde når jeg kommer på den anden side af barsel osv...

Mit ene spørgsmål er så kan man blive sygemeldt fra studiejobbet men stadig fortsætte i praktik??

Mit andet er: hvis man nu bliver sygemeldt fra sit studiejob får man så stadig barselsdagpenge når man går på barsel såfremt man ahr haft 120 timer de sidste 13 uger før sygemeldingen?

På forhånd tak..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Rikke84

Hvis du er studerende tvivler jeg på at du kan få barselsdagpenge... du kan formentlig få SU (12 ekstra klip, som du kan fordele påforskellige måder)

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

Rikke84 skriver:

Hvis du er studerende tvivler jeg på at du kan få barselsdagpenge... du kan formentlig få SU (12 ekstra klip, som du kan fordele påforskellige måder)

Det kan man..
Jeg får jo selvfølgelig mine 12 su klip.

Derudover får jeg barselsdagpenge fordi jeg har studiejob. Såfremt at jeg de sidste 13 uger inden barsel har 120 timer på studiejobbet. - Det har jeg styr på.

Spørgsmålet var: Om man kan blvie sygemeldt fra studiejob men stadig fuldføre sin ulønnet praktik..

Og om hvis man blvier sygemeldt stadig er berettiget til barselsdagpenge under barsel hvis man ahr haft de såkaldte 120 timer på 13 uger før sygemeldingen..

Anmeld

12. juni 2012

M (:

Anonym skriver:

Hej piger..

Sagen er den at jeg skal i fuldtidspraktik i forbindelse med mit studie.. Jeg har derudover også et studiearbejde på 20 timer hver 14. dag som jeg vil fortsætte med, da jeg ikke vil risikere ikke at have arbejde når jeg kommer på den anden side af barsel osv...

Mit ene spørgsmål er så kan man blive sygemeldt fra studiejobbet men stadig fortsætte i praktik??

Mit andet er: hvis man nu bliver sygemeldt fra sit studiejob får man så stadig barselsdagpenge når man går på barsel såfremt man ahr haft 120 timer de sidste 13 uger før sygemeldingen?

På forhånd tak..

Knus..

Aner det ikke, men op op (:

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Aner det ikke, men op op (:

Tak.

Anmeld

13. juni 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Det kan man..
Jeg får jo selvfølgelig mine 12 su klip.

Derudover får jeg barselsdagpenge fordi jeg har studiejob. Såfremt at jeg de sidste 13 uger inden barsel har 120 timer på studiejobbet. - Det har jeg styr på.

Spørgsmålet var: Om man kan blvie sygemeldt fra studiejob men stadig fuldføre sin ulønnet praktik..

Og om hvis man blvier sygemeldt stadig er berettiget til barselsdagpenge under barsel hvis man ahr haft de såkaldte 120 timer på 13 uger før sygemeldingen..

Tror du skal spørge din læge... 

Anmeld

13. juni 2012

Lunae

Anonym skriver:

Hej piger..

På forhånd tak..

Knus..

Jeg vil svare ja til begge dele.

Får du løn, hvis du er sygemeldt fra studiejob?

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej piger..

På forhånd tak..

Knus..

hvorfor vil du sygemelde dig hvis du intet fejler?

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg vil svare ja til begge dele.

Får du løn, hvis du er sygemeldt fra studiejob?

Tak for svar..

Der er samme regel som med barselsdagpenge. Altså at hvis man har de såkaldte 120 timer indenfor de 13 uger op til sygemeldingen er man berettiget til sygedagpenge..

Behøver som sådan ikke sygedagpengene. men om jeg får barselsdagpenge eller ej bestemmer hvor lang tids barsel jeg holder.. Kan jeg ikke få barselsdagpenge er vi bundet til at jeg "kun" holder 1 semesters barsel men hvis jeg jeg får barselsdagpenge kan jeg holde 2 semetre.
Så derfor er det meget rart lige at vide om man kan blive sygemeldt fra det ene men ikke det andet og om man egentlig kan få barselsdagpenge - ved barsel, hvis man bliver sygemeldt..

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

hvorfor vil du sygemelde dig hvis du intet fejler?

Jeg vil ikke sygemelde mig uden grund og det er SLET ikke aktuelt endnu. jeg er bare planlægningsfreak og vil gerne have alt på det rene! - Jeg antyder vist heller ikke at jeg VIL sygemeldes i det skrevne!

Jeg håber meget på jeg kan klare det hele.. Meeeeen jeg blvier også nødt til at se realistisk på det. At være i praktik 37 timer om ugen og derudover have studiejob er meget. Det er 47 timer om ugen samt jeg arbejder hver anden weekend hvilket vil gøre jeg ikke ahr en fridag i 12 dage. og det tror jeg godt kan blvie hårdt når man engang bliver højgravid. - Men kan jeg klare det, er det jo det jeg vil.

Mit studiejob er i butik. Jeg arbejder alene med en ung der sidder i kassen. Den unge kan ikke varetage mine arbejdsopgaver og jeg kan ikke komme i skåne job.. Jeg får lavet om på mine vagter så jeg får dem med mindst belastning, men jeg skal jo stadig lave de daglige opgaver, de tunge løft som sidde i kassen når den unge har pause. Kan desværre bare ikke placere mig i kassen og blvie aflastet på andre tidspunkter. :/

Derfor hvis min krop eller lægen siger fra på et senere tidspunkt vil jeg jo gerne vide om man overhovedet må blive sygemeldt kun det ene sted.. - Jeg skal i praktik hvor arbejdet er meget administrativt hvilket jeg ikke ser værende fysisk hårdt som arbejdet i butikken.

Nå der kom lige en lang forklaring på noget der egentlig slet ikke omhandlede mine spørgsmål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.