Nogen der kan hjælpe :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

Balderson

Nej, man kan ikke skrive ukendt far på og gud ske Tak og lov for det...

Alle børn har krav på at vide hvem deres forældre er..

At han så ikke ønsker noget med jeres kommende fælles barn er så det valg han skal leve med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2009

MillaMor

linets skriver:

Hej alle

Vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig
Gør det lige kort, Min kæreste og jeg ønskede at jeg skulle blive gravid, vi har kommet sammen i næsten to år og jeg blev gravid på første forsøg. Meeen da jeg så skulle hjem og fortælle ham det efter at lægen havde taget en test, meddelte han mig at han ikke havde lyst til at være kærester mere, men at han ville finde ud af det med sin ex-kone (som han så åbenbart har set de sidste seks måneder) og ikke ønskede at have noget med min baby at gøre..

Okay, dem ramte og var virkeligt helt nede (og er det stadig), men sys ligesom jeg skal tage mig lidt sammen for babys skyld. Nu er jeg kun ni uger henne, men skal til lægen sidst på ugen og skrive alle papirer osv.?

Så er mit spørgsmål, skal han skrives på som far eller kan jeg på nogen måde undgå det?? Jeg sys at når han ikke ønsker at have noget med "mit" barn at gøre, så skal han være fri og ønsker intet fra ham, hverken børnepenge eller noget! - og ønsker self. heller ikke at han skal have forældremyndighed eller noget..

Jeg ved godt det er noget lort og at han er et fjols, men vil hellere have hjælp til hvad jeg kan gøre nu

Knus til alle jer søde tøser

Hey

Jeg blev selv gravid med min kæreste, men vi gik fra hinanden tidligt i graviditeten. Han var der ikke fra da af og jeg spurgte min jordmoder til råds om, hvad jeg kunne skrive, hvis jeg ikke ønskede han skulle stå som far. Det ønskede jeg ikke fordi jeg jo ikke kunne vide om han nogen sinde ville blive interesseret i vores barn. Jeg fik skrevert 'Fader ukendt' i samarbejde med min jordmoder. Den dag i dag er han far for vores søn og han er derefter blevet skrevet på som far.

Held og lykke med det.

Anmeld

13. maj 2009

Pige2009

Uanset hvad har barnet krav på at vide, hvem der er dets fader og reglerne er grundig beskrevet på personregistrering.dk.

Jeg er selv gravid med en mand som i forvejen har en familie og 3 børn, og selvom han ikke ønsker at forlade sin kone pga børnene, og selvom jeg er frustreret osv. så vil jeg til hver en tid have at mit kommende oktoberbarn har mulighed for at vide, hvem dets far er. Jeg overvejer sågar at give barnet dobbelt efternavn - hans og mit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.