Nogen der kan hjælpe :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.820 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. april 2009

linets

Hej alle

Vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig
Gør det lige kort, Min kæreste og jeg ønskede at jeg skulle blive gravid, vi har kommet sammen i næsten to år og jeg blev gravid på første forsøg. Meeen da jeg så skulle hjem og fortælle ham det efter at lægen havde taget en test, meddelte han mig at han ikke havde lyst til at være kærester mere, men at han ville finde ud af det med sin ex-kone (som han så åbenbart har set de sidste seks måneder) og ikke ønskede at have noget med min baby at gøre..

Okay, dem ramte og var virkeligt helt nede (og er det stadig), men sys ligesom jeg skal tage mig lidt sammen for babys skyld. Nu er jeg kun ni uger henne, men skal til lægen sidst på ugen og skrive alle papirer osv.?

Så er mit spørgsmål, skal han skrives på som far eller kan jeg på nogen måde undgå det?? Jeg sys at når han ikke ønsker at have noget med "mit" barn at gøre, så skal han være fri og ønsker intet fra ham, hverken børnepenge eller noget! - og ønsker self. heller ikke at han skal have forældremyndighed eller noget..

Jeg ved godt det er noget lort og at han er et fjols, men vil hellere have hjælp til hvad jeg kan gøre nu

Knus til alle jer søde tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Øv hvor en træls situation
Først og fremmest - hvor er det fejt af ham at han ikke siger noget om sin ex INDEN I gik igang med projektet
For at svare på dit spørgsmål, tror jeg godt du kan skrive "ukendt far", men jeg ved ikke om man stadig kan!
Hvis du ikke kan, ville jeg nok i din situationen alliere mig med en rigtig god kammerat og skrive ham på - senere kan man jo så bare sige han "ikke skal have noget med barnet at gøre", så din kammi ikke bliver hængt op på noget!
Håber du kan bruge mine råd!
Knus Caroline

Anmeld

28. april 2009

Mira0911

Mener nu godt man kan skrive "Ukendt far"... Forhør dig om det...

Anmeld

28. april 2009

charlottekri

Caroline86 skriver:

Øv hvor en træls situation
Først og fremmest - hvor er det fejt af ham at han ikke siger noget om sin ex INDEN I gik igang med projektet
For at svare på dit spørgsmål, tror jeg godt du kan skrive "ukendt far", men jeg ved ikke om man stadig kan!
Hvis du ikke kan, ville jeg nok i din situationen alliere mig med en rigtig god kammerat og skrive ham på - senere kan man jo så bare sige han "ikke skal have noget med barnet at gøre", så din kammi ikke bliver hængt op på noget!
Håber du kan bruge mine råd!
Knus Caroline

det ville ikke være særlig smart at skrive en kammerat på... kan kommer til at hæfte for det resten af sine dage... både økonomisk og juridisk... desuden er det dukomentfalsk (eller noget i den stil...)

Anmeld

28. april 2009

Moderator

charlottekri skriver:

det ville ikke være særlig smart at skrive en kammerat på... kan kommer til at hæfte for det resten af sine dage... både økonomisk og juridisk... desuden er det dukomentfalsk (eller noget i den stil...)

Jeg er bare ikke ret klog i dag.. kan man jo sige selv selv - dumme Caroline...
Glæder mig til den opgave er afleveret
JEG VIL HAVE MIN HJERNE TILBAGE!!!

Anmeld

28. april 2009

charlottekri

Caroline86 skriver:

Jeg er bare ikke ret klog i dag.. kan man jo sige selv selv - dumme Caroline...
Glæder mig til den opgave er afleveret
JEG VIL HAVE MIN HJERNE TILBAGE!!!

Ved hvordan det er havde 24 timers skriftlig eksamen fra torsdag til fredag og torsdag eftermiddag fik min datter feber... suk!!! vi var begge vågne den halve nat og jeg var nødt til at tage hende med i skole fredag, men det gik vist det hele.. men var godt nok blød i bolden fredag aften!!!

Anmeld

28. april 2009

Moderator

charlottekri skriver:

Ved hvordan det er havde 24 timers skriftlig eksamen fra torsdag til fredag og torsdag eftermiddag fik min datter feber... suk!!! vi var begge vågne den halve nat og jeg var nødt til at tage hende med i skole fredag, men det gik vist det hele.. men var godt nok blød i bolden fredag aften!!!

Jeg har skrevet siden onsdag morgen...sådan en uge med eksamen...kan jeg godt undvære!!!

Anmeld

28. april 2009

Valle81

Hejs,

Man kan ikke skrive ukendt fader på du er forpligtet til at oplyse det, og hvis ikke, så bliver man slæbt i retten. Så der er ingen vej udenom. Og hvis han ikke vil anerkende det, bliver der kørt en faderskabssag, og det skal man møde op til mht blodprøver, hvis ikke man man hentet af politiet.

Jeg har selv stået i situationen, da jeg fortalte min datteres far at jeg var gravid, sagde han at han ikke ville have noget med os at gøre.

Jeg vil også sige at for dit barns skyld, selvom du er såret sur og frustreret, så har barnet ret til at vide hvor det kommer fra, hvem dets far er osv. For interessen for faderen fra dit barn vil være der og komme. Tro mig!!!! Og at lyve for sit barn er det dumemste man kan gøre, det bidder en i numsen igen.

min datter var kun 2 år da hun spurgte efter sin far 1. gang. jeg har været ærlig og fortalt hvad han hedder, hvordan han ser ud, hvor gammel han er og hvad jeg ellers har haft af informationer, i takt med at hendes sprog og spørgsmål udvikler sig.(Hun er idag 5.

Hun acceptere situationen, og spørger ca en gang her halve år til sin far, og så snakker vi lidt om det, og så er hun videre.

Faderskabsbidrag kan du frasige dig, men jeg ved ikke hvordan reglerne mht forældremyndighed er idag, jeg mener de er blevet ændret til at ligegyldigt hvad så har man fællesforældre myndighed mm den ene frasiger sig forældremyndigheden. Og han kan jo i gennem graviditetet ændre mening og kræve samvær osv.

Håber du finder ud af det.

Mange varme tanker herfra

Anmeld

28. april 2009

Honningblomst

Om du eller din x kan lide det eller ej, så er han faderen og jeres barn har da ret til en far...så skriv faderen på og tænk på dit barn.
Knus Eva

Anmeld

28. april 2009

DK

Det er bedrageri, og strafbart hvis man ikke skriver faderen på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.