Hejs,
Man kan ikke skrive ukendt fader på du er forpligtet til at oplyse det, og hvis ikke, så bliver man slæbt i retten. Så der er ingen vej udenom. Og hvis han ikke vil anerkende det, bliver der kørt en faderskabssag, og det skal man møde op til mht blodprøver, hvis ikke man man hentet af politiet.
Jeg har selv stået i situationen, da jeg fortalte min datteres far at jeg var gravid, sagde han at han ikke ville have noget med os at gøre.
Jeg vil også sige at for dit barns skyld, selvom du er såret sur og frustreret, så har barnet ret til at vide hvor det kommer fra, hvem dets far er osv. For interessen for faderen fra dit barn vil være der og komme. Tro mig!!!! Og at lyve for sit barn er det dumemste man kan gøre, det bidder en i numsen igen.
min datter var kun 2 år da hun spurgte efter sin far 1. gang. jeg har været ærlig og fortalt hvad han hedder, hvordan han ser ud, hvor gammel han er og hvad jeg ellers har haft af informationer, i takt med at hendes sprog og spørgsmål udvikler sig.(Hun er idag 5.
Hun acceptere situationen, og spørger ca en gang her halve år til sin far, og så snakker vi lidt om det, og så er hun videre.
Faderskabsbidrag kan du frasige dig, men jeg ved ikke hvordan reglerne mht forældremyndighed er idag, jeg mener de er blevet ændret til at ligegyldigt hvad så har man fællesforældre myndighed mm den ene frasiger sig forældremyndigheden. Og han kan jo i gennem graviditetet ændre mening og kræve samvær osv.
Håber du finder ud af det.
Mange varme tanker herfra