Hej.
Jeg tog ssh uddannelsen for 2 år siden og tog lige bagefter ssa uddannelsen.
Jeg arbejder på plejehjem nu.
Og på det her plejehjem, er det aftenvagterne, der tager juleAFTEN. Dog er der jo sat personale ind i forhold til helligdage... Ergo mindre personale. Jeg arbejder ren dagvagter, hvor min værste dag jo så er d. 1. januar

Men igen er det jo slet ikke hver år, man arbejder lige den dag. Vi skiftes meget til det. Nogle får ferie, andre har bare deres naturlige fridag lige den dag.
Nu bor jeg i Nordjylland og her er det ikke svært at komme ind. Man skal bare ansøge om det og selvom man i første omgang kan få afslag, er der stor frafald inden uddannelsen starter, så man har stadig en god chance.
Nu brænder jeg jo for mit fag, så jeg vil sige, du bare skal komme igang og søge

Der er mangel på os
Ang at arbejde i weekenderne, så arbejder jeg hver 2. weekend. 1 kort og 1 lang weekend om måneden. Hader det weekend-arbejde. Men det er ikke arbejdet, men pga familien herhjemme.
Men igen, man vænner sig til det.
Jeg har bestemt mig for, at mit weekend-arbejde ikke skal gå ud over det sociale, så vi kan sagtens besøge folk osv selvom jeg har været på arb og skal dagen efter også.
På den anden side, kan jeg nærmest ikke komme i tanke om nogen jobs, hvor man skal arbejde med mennesker også have fri i weekenderne.
Det hører vel bare med...
Vi har 3 børn og når jeg arbejder weekend, må manden jo bare tage over. Sundt for alle parter

Kloster