Hjælp fra folk inde for social og sundhed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2009

fam.4xc

nej det er ik så slemt og da slet ik hvis du har erhverserfarring fra området ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Jordbærpigen

Der er som regel fri optagelse på sosu skolerne. Du skal blot gøre op med dig selv hvad det er du gerne vil arbejde med, når du gerne vil arbejde med mennesker? Er det den plejemæssige del du gerne vil? Altså personlig pleje som bad, tøj osv. Så er det klart sosu du skal være.
Men vil du hellere være støttende og give vejledning til fx. unge med vanskligheder, arbejde med børn eller yde socialpædagogisk støtte til unge/voksne med særlige behov? Så er det pædagog du skal være. Som pædagog kan du også få et job, hvor du skal arbejde med personlig pleje ved brugerne..

Anmeld

28. april 2009

Guldet

Har arbejdet i weekenderne på et hjem får udviklingshæmmede både gamle og unge.
Så kender alt til det personlige pleje, og det rører mig ikke.. !
Det var også en gruppe med demens..

Anmeld

28. april 2009

Jordbærpigen

Julie R skriver:

Har arbejdet i weekenderne på et hjem får udviklingshæmmede både gamle og unge.
Så kender alt til det personlige pleje, og det rører mig ikke.. !
Det var også en gruppe med demens..

Ok.. Så er det jo bare dig selv der skal beslutte, hvad du vil. Sosu tager jo ikke lang tid, mens pædagog er en professions bachelor, hvor du bl.a. får mulighed for at læse videre senere - fx. psykolog osv.

Anmeld

28. april 2009

Guldet

Jeg det er rigtigt, men synes begge jobs tiltaler mig ..
arh synes det er svært.. Men ja pædagog udd. har en bredere vifte!

Anmeld

29. april 2009

Kloster

Hej.
Jeg tog ssh uddannelsen for 2 år siden og tog lige bagefter ssa uddannelsen.
Jeg arbejder på plejehjem nu.
Og på det her plejehjem, er det aftenvagterne, der tager juleAFTEN. Dog er der jo sat personale ind i forhold til helligdage... Ergo mindre personale. Jeg arbejder ren dagvagter, hvor min værste dag jo så er d. 1. januar Men igen er det jo slet ikke hver år, man arbejder lige den dag. Vi skiftes meget til det. Nogle får ferie, andre har bare deres naturlige fridag lige den dag.

Nu bor jeg i Nordjylland og her er det ikke svært at komme ind. Man skal bare ansøge om det og selvom man i første omgang kan få afslag, er der stor frafald inden uddannelsen starter, så man har stadig en god chance.

Nu brænder jeg jo for mit fag, så jeg vil sige, du bare skal komme igang og søge Der er mangel på os

Ang at arbejde i weekenderne, så arbejder jeg hver 2. weekend. 1 kort og 1 lang weekend om måneden. Hader det weekend-arbejde. Men det er ikke arbejdet, men pga familien herhjemme.
Men igen, man vænner sig til det.
Jeg har bestemt mig for, at mit weekend-arbejde ikke skal gå ud over det sociale, så vi kan sagtens besøge folk osv selvom jeg har været på arb og skal dagen efter også.

På den anden side, kan jeg nærmest ikke komme i tanke om nogen jobs, hvor man skal arbejde med mennesker også have fri i weekenderne.
Det hører vel bare med...

Vi har 3 børn og når jeg arbejder weekend, må manden jo bare tage over. Sundt for alle parter

Kloster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.