Hjælp fra folk inde for social og sundhed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. april 2009

Guldet

Jeg er virkelig kommet itvivl om jeg skal læse til det..
Jeg tænker på, om det kan kører, når man skal arbejde i weekender og helligdage når man har små børn om man ikke bliver træt af det i længden? Fungere det får jer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

fam.4xc

Julie R skriver:

Jeg er virkelig kommet itvivl om jeg skal læse til det..
Jeg tænker på, om det kan kører, når man skal arbejde i weekender og helligdage når man har små børn om man ikke bliver træt af det i længden? Fungere det får jer??

Det fungere super for os, men det er jo så også fordi jeg ik er alene... for der er jo vagter der ik altid passer ind i inst tiderne samt weekend / helligedages arb...

Jeg arbejder 30 timer og ugen... dvs jeg har en dag der hedder 7-13, 2-3 dage der hedder 7-15 og 1-2 fridage om ugen... og weekend vagt hver 3. weekend.

Denne uge har jeg haft fri mandag og i dag tirsdag... skal arbejde onsdag og torsdag og har så fri resten af ugen...

På mine fridage vælger jeg enten at ha pigerne helt hjemme eller aflevere dem sent og henter tidligt...

Men det betyder jo så også at pigerne blir afleveret lige når inst åbner 06.30 for jeg kan være på job omklædt kl 7... men så har de bare kortere dage eller flere fridage end de fleste, så det genere mig ik, og slet ik da de selv virker som om de trives med det, det var sgu værre hvis de var kede og ulykkelige hver dag ved det:-)

Så go for it, hvis det er det du brænder for, for det synes jeg det skal være, hvis du vælger at gå i gang, de ældre/syge du kommer til at arbejde med fortjener at det er det her du vil :-)

Kh Camilla, hvis store datter elsker at hente mor på arbejde, for så får man flødeboller af en af de gamle damer ;-)

Anmeld

28. april 2009

Guldet

Tak for svar..

Er heldigvis ikke alene.. :0) Så det vil sagtens kunne hænge sammen får os herhjemme.. Men jeg tænker feks. med juleaften.. hvordan har du med at skulle arbejde denne aften??

Anmeld

28. april 2009

Guldet

Har lige et spørgsmål om udd. Skal man tage Grundforløb inden??

Anmeld

28. april 2009

fam.4xc

Julie R skriver:

Tak for svar..

Er heldigvis ikke alene.. :0) Så det vil sagtens kunne hænge sammen får os herhjemme.. Men jeg tænker feks. med juleaften.. hvordan har du med at skulle arbejde denne aften??

Jeg elsker at arbejde jule aften ;-)
Jeg arbejder jo dagvagt så er på job fra 7-15 og skal hjælpe de gamle i det fine tøj, der er en hyggelig stemning og der skal holdes julemiddag for dem der ik skal hjem til familien... super hyggelig dag og vil langt hellere denne dag end 1. januar hvor der er mange fulderikker på gaden når man kører på job.

Hvis du vælger aftenvagt vil det ofte være sådan at man skifter til at arb jul det ene år og nytår det andet - har kun prøvet at være på job nytårsaften dengang jeg var aftenvagt og det ville jeg langt hellere end at være væk fra mand og barn juleaften selve aftenen.

Anmeld

28. april 2009

Jordbærpigen

Julie R skriver:

Tak for svar..

Nu er det jo heldigvis sådan, at man ikke altid skal arbejde juleaften. Selvfølgelig må man et enkelt år "ofre" sig og arbejde juleaften. Nu ved jeg ik hvordan det er når man sosu, men som pædagog på fx. opholdssted osv. møder man først ind sent eftermiddag juleaften, hvis man skal arbejde denne dag. Og eftersom at denne aften er fordelt mellem ALLE medarbejdere, skal man kun arbejde hver 8-10. juleaften, hvis man er der så længe

Anmeld

28. april 2009

fam.4xc

Julie R skriver:

Har lige et spørgsmål om udd. Skal man tage Grundforløb inden??

altså det er hjælper du v il læse til??

Så skal du blot søge ind på sosu uddannelsen :-)

Anmeld

28. april 2009

Guldet

Ja det er til sosu hjælper..
Men Synes der står at man skal tage noget Grundforløb inden der varer 20-40 uger??

http://www.sosuherning.dk/Forside/Uddannelsen-for-dig/Grundforløb.aspx

Anmeld

28. april 2009

Jordbærpigen

Julie R skriver:

Ja det er til sosu hjælper..
Men Synes der står at man skal tage noget Grundforløb inden der varer 20-40 uger??

http://www.sosuherning.dk/Forside/Uddannelsen-for-dig/Grundforløb.aspx

Du skal kun tage grundforløbet hvis du fx. ikke har erhvervserfaring efter 9. klasse eller har taget en gymnasiel uddannelse

Anmeld

28. april 2009

Guldet

Nå okay.. Kunne heller ikke lige forstå..
Så tror jeg da at jeg vil springe ud i det.. Har altid villet arbejde med mennesker, og det jeg brænder mest får.. Enten skal det være som Social og sundhedshjælper eller pædagog.. Men tror faktisk at Social og sundhed tiltager mig mest..
Er det svært at komme ind på skolerne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.