Junior pernodil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

morethanperfect

Laulund87 skriver:

Hvis det er fordi barnet er syg og det vil hjælpe til lidt bedre nattesøvn og ro, så jo. Så det er jo ikke "bare" for at få barnet til at sove.

Ja men hvis barnet vågner fordi det er snottet , hjælper panodil ik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

tweety2060

Tror der er meget delte meninger...
Jeg tænker at hvis barnet er alment utilpas og fx hoster og har ondt ved hoste, og Har feber, kan det være en ide at give pamol junior, så barnet kan hoste igennem så snottet ikke sidder sig til en lungebetændelse....
Hvis du giver pamol for at barnet kan få ro i kroppen til at hvile og sove nogle gode timer, kan Jeg ikke se det store problem, bare det ikke bliver en vane...
Ellers ring til lægevagten og få deres besyv med
God bedring med barnet

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Panodil virker ikke på snot og forkølelse ..

Hvis barnet er snottet , så løft hovedgærdet lidt

Det ville jeg ikke gi panodil for .. Hvis du gør det , er virker det kun som sovemiddel , og det er jo ikke vildt sundt i længden

Oki sjovt nok lægerne så siger at et skud inden senge tid ville være godt. For stor del af børn får tryk for øerne .. 

Anmeld

12. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Hvis man holder sig inde for den mænge de må få - kan det alligevel skade dem ? Det kun er periode man gir det..

Nej du kan ikke skade dit barn ved at overholde dosis. Uanset hvad andre forsøger at få dig til at tro på, så kan du på ingen måde skade dit barn ved at give det smertestillende.
Din læge kan forklare det for dig

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Tror der er meget delte meninger...
Jeg tænker at hvis barnet er alment utilpas og fx hoster og har ondt ved hoste, og Har feber, kan det være en ide at give pamol junior, så barnet kan hoste igennem så snottet ikke sidder sig til en lungebetændelse....
Hvis du giver pamol for at barnet kan få ro i kroppen til at hvile og sove nogle gode timer, kan Jeg ikke se det store problem, bare det ikke bliver en vane...
Ellers ring til lægevagten og få deres besyv med
God bedring med barnet

Har min læges besyv  

Men ja mange delte meninger hvilket jo er godt .. Men min læge og en gæstelæge sagde til mig at stor del af børn med hoste og snot giver tryg for øerene.,

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Nej du kan ikke skade dit barn ved at overholde dosis. Uanset hvad andre forsøger at få dig til at tro på, så kan du på ingen måde skade dit barn ved at give det smertestillende.
Din læge kan forklare det for dig

TAk endelig en der svare på spørgsmålet frem for at bedømme .. synes det rigtig rart at høre hvad andre gør men at bedømme en synes jeg er forkert.. For det kan ligeså vel være enes egen holdning den er gal med.. 

Min læge gir grøn lys i denne forbindelse her.. 

Anmeld

12. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

TAk endelig en der svare på spørgsmålet frem for at bedømme .. synes det rigtig rart at høre hvad andre gør men at bedømme en synes jeg er forkert.. For det kan ligeså vel være enes egen holdning den er gal med.. 

Min læge gir grøn lys i denne forbindelse her.. 

Selv tak. Herhjemme får han panodil når han har ondt og feber. Da han fik tænder og de gjorde ondt uden feber, havde vi noget lokalbedøvende som vi smurte på gummerne, det kan du få via din læge på recept. Vi tog meget tidligt den beslutning om at han ikke skulle have ondt, der er intet sjovt ved panodil rectal men det gør så han kunne få noget ro. Så vi allesammen kunne få noget ro

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Selv tak. Herhjemme får han panodil når han har ondt og feber. Da han fik tænder og de gjorde ondt uden feber, havde vi noget lokalbedøvende som vi smurte på gummerne, det kan du få via din læge på recept. Vi tog meget tidligt den beslutning om at han ikke skulle have ondt, der er intet sjovt ved panodil rectal men det gør så han kunne få noget ro. Så vi allesammen kunne få noget ro

Mit barn får tit et lille tryk for ørerne når han er så snottet og øm hals .. Og ku aldrig finde på at give pernodil hvis ikk det var for barnet eget bedste .. 

Jeg ville ikk selv have smerter så ska barnet heller ikk .. 

Anmeld

12. juni 2012

Palaja

Hvis du overholder den anbefalede dosis, skader det ikke at give panodil. Alle ved vel at man ikke skal fylde hverken sig selv eller sine børn med medicin, hvis det ikke er nødvendigt, men jeg synes nogengange at folk er lidt for hys med den slags. Jeg er af den overbevisning at smerter og søvnmangel er meget mere skadeligt for barnet på længere sigt. Jeg ville aldrig lade mit barn have så ondt at det ikke kunne sove! 

God bedring med ham 

Anmeld

12. juni 2012

Laulund87

morethanperfect skriver:

Ja men hvis barnet vågner fordi det er snottet , hjælper panodil ik

Uenig fordi man er som regel rigtig utilpas, tung i hovedet osv når man er snottet.. Også som baby og så hjælper det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.