Ny kommune, barsel - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Nolle

Darling<3 skriver:

Jeg har lige ringet derned, skulle ringe igen på torsdag da telefonere er lukket - men det var barselsdagpenge - men damen kunne ikke svare på om jeg skulle komme derned eller skulle til nogle møder, så jeg må jo vente til på torsdag

Hvorfor skal man melde sig ledig, det er man jo ikke

Spøger mig virklige ikke, synes også det lød meget underliget, med det var det jeg fik afvide jeg skulle gøre. Da det var mening vi skulle flytte kommune når min barsel startet, men vi er så flyttet noget før. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Darling<3

Mortil2tiloktober skriver:

Okay søde , men så ville jeg bare vente til efter fødslen , så kan i os se hvordan jeres barn er , om det er et som trives med mange mennesker om sig eller med ik så mange ..

Noah trives bedst med knapt så mange mennesker derfor går han i DP og jeg er virkelig glad for det valg ..

Men ja ring og hør kommunen af engang

Tror også det er bedst hvis manden er med i beslutningen om hvilken en af delene vi skal vælge til hende, og som du skriver, vi ved jo ikke hvordan hun er endnu.. ( kun at hun mosler meget, Hehe )

Synes det lyder rigtig godt for Noah søde, man skal sku tage de bedste valg for sine små skattebasser

Kunne i bare mærke på ham at han trives bedre med få mennesker? Var det Han's humør der ændrede sig??

Anmeld

12. juni 2012

mortilnoahogmelina

Darling<3 skriver:

Tror også det er bedst hvis manden er med i beslutningen om hvilken en af delene vi skal vælge til hende, og som du skriver, vi ved jo ikke hvordan hun er endnu.. ( kun at hun mosler meget, Hehe )

Synes det lyder rigtig godt for Noah søde, man skal sku tage de bedste valg for sine små skattebasser

Kunne i bare mærke på ham at han trives bedre med få mennesker? Var det Han's humør der ændrede sig??

Jaa man skal nemlig tage de bedste valg for de små purker ..

Morten har en stor familie bestående af 6 søskende + ham , og der var vi nede da alle var hjemme det vil sige de var 8 mennesker vi var 2 og så var der 2 ander os , noah lavede ik andet end og græde næsten han var såå ked af det og kunne slet slet ikk finde ro . siden da har vi ik været sammen emd såå mange børn på en gang .
Vores dp mor siger os at når de er til musik jamen så går det fint en tid men så bliver han tit ked eller trist .. Så ja han fungere nok bare ikk med såå mange børn ..

Jeg synes ik der har været noget de gange vi har været til fødselsdage med voksne hvor der kun har været en 2-3 børn .. der fungere han fint nok ,

Anmeld

12. juni 2012

Darling<3

Nolle skriver:

Spøger mig virklige ikke, synes også det lød meget underliget, med det var det jeg fik afvide jeg skulle gøre. Da det var mening vi skulle flytte kommune når min barsel startet, men vi er så flyttet noget før. 

Jeg fik af vide at man ikke skulle melde sig ledig hver uge, ligesom når man er på almindelig KH, men det ved jeg da ikke om det er helt sandt så Hehe... Åndssvage regler!!

En anden ting jeg også har fået af vide er - ( det kommer fra en veninde som tror hun ved ALT!!! ) når man flytter kommune og er på KH, så skal man have tilladelse fra den nye kommune, til at flytte ind!? Hvordan lyder det i dine øre??
Altså skulle jeg spørge Lyngby kommune om lov til at flytte herop og hvis jeg ikke gør det, så får jeg karantæne i 5 uger..

Er det en løgn eller er den god nok??

Anmeld

12. juni 2012

Darling<3

Mortil2tiloktober skriver:

Jaa man skal nemlig tage de bedste valg for de små purker ..

Morten har en stor familie bestående af 6 søskende + ham , og der var vi nede da alle var hjemme det vil sige de var 8 mennesker vi var 2 og så var der 2 ander os , noah lavede ik andet end og græde næsten han var såå ked af det og kunne slet slet ikk finde ro . siden da har vi ik været sammen emd såå mange børn på en gang .
Vores dp mor siger os at når de er til musik jamen så går det fint en tid men så bliver han tit ked eller trist .. Så ja han fungere nok bare ikk med såå mange børn ..

Jeg synes ik der har været noget de gange vi har været til fødselsdage med voksne hvor der kun har været en 2-3 børn .. der fungere han fint nok ,

Okay, det var jo så egenligt nemt nok for jer at se, at det ikke lige var Han's kop the
Simpelthen fantastisk at, selvom de er så små - så kan de alligevel sige fra så forældrene forstår det!

Jeg frygter lidt for hvordan vores datter vil reagere på andre mennesker ( mange mennesker ) - vores familie har fået en syg ide om at de er mere end velkomne oppe på fødegangen når hun er kommet ud - har sagt til David at jeg brænder en sikring hvis der pludselig står 10 mennesker og vil se og røre hende!!!

Har desværre mest lyst til ikke at ringe til nogen og fortælle at hun er født, vil have hende for mig selv

Anmeld

12. juni 2012

mortilnoahogmelina

Darling<3 skriver:

Okay, det var jo så egenligt nemt nok for jer at se, at det ikke lige var Han's kop the
Simpelthen fantastisk at, selvom de er så små - så kan de alligevel sige fra så forældrene forstår det!

Jeg frygter lidt for hvordan vores datter vil reagere på andre mennesker ( mange mennesker ) - vores familie har fået en syg ide om at de er mere end velkomne oppe på fødegangen når hun er kommet ud - har sagt til David at jeg brænder en sikring hvis der pludselig står 10 mennesker og vil se og røre hende!!!

Har desværre mest lyst til ikke at ringe til nogen og fortælle at hun er født, vil have hende for mig selv

Jaaa det var helt fantastisk han selv sagde fra ..

Det forstår jeg da godt de må da os accepter at du måske ikke ønsker besøg imens du ligger der ..
Vores familie var heldigvis rigtig søde til at køre efter kort tid , og der var kun en Fam ag gange altså kun min mog og sted far .. måske senere på dagen avr min mormor og morfar der og sådan .. der var på intet tidspunkt mere end 3 mennesker .. og det passede mig fint , de var der max 1 time og det var rigeligt til mig ..

jeg håber os det bliver sådan den her gang , for jeg magter heller ik besøg af 17 mennesker af gangen eller i længere tid , og slet ikk hvis det forgår hjemme den her gang , bare tanken om at skal rydde op og s¨dan til folk , nej tak ..

Så jeg kan inderligt godt forstå dig , og kan de ik frostå det eller overholde det må i bede dem køre , der er jo visse besøgstider .

heeh , ja man har nemlig aller mest lyst til at være alene med det lille vidunder

Anmeld

12. juni 2012

Nolle

Darling<3 skriver:

Jeg fik af vide at man ikke skulle melde sig ledig hver uge, ligesom når man er på almindelig KH, men det ved jeg da ikke om det er helt sandt så Hehe... Åndssvage regler!!

En anden ting jeg også har fået af vide er - ( det kommer fra en veninde som tror hun ved ALT!!! ) når man flytter kommune og er på KH, så skal man have tilladelse fra den nye kommune, til at flytte ind!? Hvordan lyder det i dine øre??
Altså skulle jeg spørge Lyngby kommune om lov til at flytte herop og hvis jeg ikke gør det, så får jeg karantæne i 5 uger..

Er det en løgn eller er den god nok??

Søger om lov - det har jeg godt nok aldrig hørt om.
Så det tror jeg ikke man skal. Det har jeg ikke gjordt.
Jeg flyttet nu bare.

Men når man flytter kommune skal man søge om at få KH igen, i den nye kommune. Der skulle MAX gå en uge.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.