Ny kommune, barsel - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

Darling<3

Hejsa

Jeg er lige flyttet til en ny/anden kommune - men jeg gik på barsel for en uge siden - hvordan gør man med KH? Er det overhovedet det, jeg skal søge? Hvad med VS, ville det være smart at finde en allerede nu?

Lidt spørgsmål at kigge på, håber der en nogle som kan hjælpe

Mvh Darling<3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Darling<3

Slet ingen som kan komme med et lille råd??

Anmeld

12. juni 2012

Darling<3

Okay alligevel

Anmeld

12. juni 2012

FruK

Ville gerne hjælpe dig, men har desværre ingen erfaring med det.

Jeg ville dog skynde mig at ringe til kommunen og pladsanvisningen og spørge, så du er sikker på at få det gjort rigtigt.

Anmeld

12. juni 2012

Darling<3

FruK skriver:

Ville gerne hjælpe dig, men har desværre ingen erfaring med det.

Jeg ville dog skynde mig at ringe til kommunen og pladsanvisningen og spørge, så du er sikker på at få det gjort rigtigt.

Øv , men tak fordi du alligevel ville skrive lidt

Vil egenligt bare gerne have styr på tingene i den rigtige rækkefølge Må prøve at ringe derned

Anmeld

12. juni 2012

mortilnoahogmelina

Jeg kender desværre ikk til det med KH søde ..
Men jeg ved du kan skrive dit barn op allerede nu i den VS du gerne vil have det i inde på borger.dk mener jeg det er ..
Vi gjorder det dog først efter noah var født og det var tids nok , men er det en helt spsciel en som i ønsker er det godt at gøre i god tid .. for at være sikker på at få plads der ..

Men din KH der ville jeg kontakte kommunen og spøger hvordan du skal forholde dig , og det selv ordner sig eller du skal gøre noget . Ved nemlig ikk om du ksal have KH eller barsels dagpenge ..

Anmeld

12. juni 2012

Darling<3

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg kender desværre ikk til det med KH søde ..
Men jeg ved du kan skrive dit barn op allerede nu i den VS du gerne vil have det i inde på borger.dk mener jeg det er ..
Vi gjorder det dog først efter noah var født og det var tids nok , men er det en helt spsciel en som i ønsker er det godt at gøre i god tid .. for at være sikker på at få plads der ..

Men din KH der ville jeg kontakte kommunen og spøger hvordan du skal forholde dig , og det selv ordner sig eller du skal gøre noget . Ved nemlig ikk om du ksal have KH eller barsels dagpenge ..

Tak for svaret søde, det hjalp alligevel en del!

Mht vs, så har vi ikke kigget på nogle endnu , overvejer også bare om det istedet skal være dp??

Jeg må prøve at ringe til kommunen, de må jo kunne fortælle mig helt præcist hvad jeg skal "gøre"

Anmeld

12. juni 2012

Nolle

Darling<3 skriver:

Hejsa

Jeg er lige flyttet til en ny/anden kommune - men jeg gik på barsel for en uge siden - hvordan gør man med KH? Er det overhovedet det, jeg skal søge? Hvad med VS, ville det være smart at finde en allerede nu?

Lidt spørgsmål at kigge på, håber der en nogle som kan hjælpe

Mvh Darling<3

Du skal ned og melde dig ledig slevom du er på barsel, så du kommer ind i deres system. MAX en uge efter du er flyttet.
Det var det jeg fik a vide. 

Anmeld

12. juni 2012

mortilnoahogmelina

Darling<3 skriver:

Tak for svaret søde, det hjalp alligevel en del!

Mht vs, så har vi ikke kigget på nogle endnu , overvejer også bare om det istedet skal være dp??

Jeg må prøve at ringe til kommunen, de må jo kunne fortælle mig helt præcist hvad jeg skal "gøre"

Okay søde , men så ville jeg bare vente til efter fødslen , så kan i os se hvordan jeres barn er , om det er et som trives med mange mennesker om sig eller med ik så mange ..

Noah trives bedst med knapt så mange mennesker derfor går han i DP og jeg er virkelig glad for det valg ..

Men ja ring og hør kommunen af engang

Anmeld

12. juni 2012

Darling<3

Nolle skriver:

Du skal ned og melde dig ledig slevom du er på barsel, så du kommer ind i deres system. MAX en uge efter du er flyttet.
Det var det jeg fik a vide. 

Jeg har lige ringet derned, skulle ringe igen på torsdag da telefonere er lukket - men det var barselsdagpenge - men damen kunne ikke svare på om jeg skulle komme derned eller skulle til nogle møder, så jeg må jo vente til på torsdag

Hvorfor skal man melde sig ledig, det er man jo ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.