Anonym skriver:
Hej
jeg er virkelig i tvivl om hvornår jeg skal fortælle min leder det, da jeg ikke vil fortælle det for tidlig, hvis jeg/vi mister. og på den anden siden vil jeg gerne sige det, allrede der jeg fandt ud af det, for ikke at føle jeg holder på en hemmelighed over for hende, og fordi jeg arbejder på et plejehjem..
hvad gjorde i eller hvad har i tænkt jer ???
Jeg ville personligt vente. Det har ikke noget at gøre med, at holde på en hemmelighed, men derimod din egen "sikkerhed" - mht fyring osv. Du vil stå meget mere sikkert, hvis du venter til at du minimum har din vandrejournal, så det er dokumenteret, at du venter dig på bestemt dato med barsel en dato osv.
Derudover har du reelt først pligt til at oplyse det, 3 mdr. før forventet fødsel. Det er svært at fyre en gravid, hvor det er dokumentet kontra hvis du bare siger det uden skriftlig dokumentation. Og i og med, det er krisetid i DK, er det i min optik smartest at vente. Personligt ville jeg vente til efter NF og ikke tænke videre over det med samvittigheden, men ellers tidligst når du har v.journalen.
Bare et godt råd
Anmeld