hvornår fortælle det til lederen?? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej 

jeg er virkelig i tvivl om hvornår jeg skal fortælle min leder det, da jeg ikke vil fortælle det for tidlig, hvis jeg/vi mister. og på den anden siden vil jeg gerne sige det, allrede der jeg fandt ud af det, for ikke at føle jeg holder på en hemmelighed over for hende, og fordi jeg arbejder på et plejehjem..

hvad gjorde i eller hvad har i tænkt jer ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Lenea

Jeg har det bedst med at være ærlig, så jeg sagde det med det samme, trods at jeg stadig har risiko for at miste (8+0)..

Anmeld

9. juni 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej 

jeg er virkelig i tvivl om hvornår jeg skal fortælle min leder det, da jeg ikke vil fortælle det for tidlig, hvis jeg/vi mister. og på den anden siden vil jeg gerne sige det, allrede der jeg fandt ud af det, for ikke at føle jeg holder på en hemmelighed over for hende, og fordi jeg arbejder på et plejehjem..

jeg sagde det da jeg fandt ud af det - jeg mistede så godt nok desværre, men så vidste min chef også hvorfor jeg lå syg i 1½ uge og var MEGET sød ved mig og hjalp mig rigtig meget tilbage, det havde han ikke gjort hvis han bare troede det var diarre

Anmeld

9. juni 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Hej 

Jeg ville personligt vente. Det har ikke noget at gøre med, at holde på en hemmelighed, men derimod din egen "sikkerhed" - mht fyring osv. Du vil stå meget mere sikkert, hvis du venter til at du minimum har din vandrejournal, så det er dokumenteret, at du venter dig på bestemt dato med barsel en dato osv.

Derudover har du reelt først pligt til at oplyse det, 3 mdr. før forventet fødsel. Det er svært at fyre en gravid, hvor det er dokumentet kontra hvis du bare siger det uden skriftlig dokumentation. Og i og med, det er krisetid i DK, er det i min optik smartest at vente. Personligt ville jeg vente til efter NF og ikke tænke videre over det med samvittigheden, men ellers tidligst når du har v.journalen.

Bare et godt råd

Anmeld

9. juni 2012

come2

Anonym skriver:

Hej 

Jeg ville sige det efter 12 uger

Anmeld

9. juni 2012

LauraL

Anonym skriver:

Hej 

Jeg er idag 6+4 og venter med at fortælle min chef det til efter nf.. Ikk fordi jeg er bange for en fyring men fordi jeg mistede i december... Og der var jeg meget glad for at hele arbejdspladsen ikk viste det...
Mine to nærmeste kollegaer ved det da der er et par arbejdsopgaver jeg ikk kan da det er tunge løft...

Men nøj jeg synes det er svært at holde mund, har lyst til at fortælle ALLE det....

Anmeld

9. juni 2012

Bellas Mor

Hejsa

Jeg er idag 22+6 og fortalte min chef det dagen efter positiv test ved lægen. Jeg blev fyret (kører sag i fagforeningen).

Jeg har lært af dette og ville helt sikkert vente!

Men tillykke og al god vind herfra

Anmeld

9. juni 2012

FruK

Første gang havde jeg tænkt mig at vente med at fortælle det til de 12 uger var gået. Men da jeg mistede i 9. uge valgte jeg at fortælle det til de nærmeste kolleger inkl chefen, så de vidste hvorfor jeg pludselig var hjemme 3 dage på et ikke så smart tidspunkt. Der var fuld forståelse. 

Denne gang har jeg fortalt det med det samme... Nu ved de jo at vi prøver, så jeg gad ikke at de skulle sidde og gætte, når jeg skulle til lægen mm. Jeg har dog bedt dem om ikke at fortælle det til flere på arbejdet, før jeg selv gør det officielt.

Anmeld

9. juni 2012

Camilla30

Jeg vil sige, at det afhænger meget af dit forhold og din tillid til din chef  Min chef fandt ud af det allerede da jeg var i 6 uge fordi jeg kastede op konstant  og vi har kontorer lige ved sidan af hinanden + fælles toilet. Vi aftalte at jeg måtte bestemme hvornår det skulle fortælles til mine kolleger (som dog også meget hurtigt fandt ud af det pga. den skide bræk..). Jeg har personligt haft det rigtig rart med at menneskene omkring mig har vidst det tidligt fordi det har været ret hårdt ved mig, særligt i starten

Anmeld

9. juni 2012

Ciss

Anonym skriver:

Hej 

Jeg ventede med at fortælle det til uge 12, så jeg var rimelig sikker på, at alt gik ok. Men hun var den første udenom de aller nærmeste, som fik det at vide, for jeg ønskede jo ikke, at hun skulle høre det fra andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.