Dårlige tal ved NF scanning - er så ked af det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2013

prinsesse snullergøj

caronca skriver:

Hej alle her i dette forum

Jeg er ret ny her på BABY.dk og i det hele taget i at bruge online forums... Jeg har skrevet dette indlæg under min termins-gruppe, men måske det er mere relevant her... Og håber på lidt flere svar fra andre i lign. situationer.

Og så vil jeg lige sige, at jeg er ked af, hvis jeg skræmmer nogen og HUSK nu vi har alle forskellige forudsætninger for disse risikomålinger.
Jeg er bl.a. 38 år, og allerede min alder alene trak tallet ned på 1:120

Jeg har termin 12.12.12 :-) og var tirsdags til min 2. scanning, nemlig nakkefoldscanningen... Det er vores 4. barn, og ikke mere end 2 år siden jeg lå på samme briks... med min lille dreng på 1½ år i dag...
Har aldrig prøvet at denne test gik skidt, og var derfor ikke nervøs. Men der sprang en bombe igår... hun kunne med det samme se, at nakkefolden var for stor, faktisk 4,3 mm. Normalen er vist 2,5 mm.
Og trods min alder og okay blodprøver, fik jeg tallene 1:15 - som jo er ret dårlige tal...
VI skulle så allerede komme onsdag, dagen efter og få tage en moderkagebiopsi, og var egentlig glade for at det kunne gå så hurtigt og allerede på fredag få svar på om der var nogle kromosonfejl og chance for et barn med downs. Jeg er simpelthen bare født under en uheldig stjerne, da jeg har en bagoverbøjet livmoder og moderkagen lå mod min ryg, kunne de ikke tage prøve, uden at øge risikoen for abort og skade mig. Så vi skal nu vente til onsdag i næste uge, for en ny prøve, og får derfor først svar fredag om 1 uge... DET KAN JEG DA IKKE VENTE PÅ!!!!
Jeg er i et sort hul, og kan ikke komme op, har bare lagt i min seng i dag og tænker ene negative tanker...

Er der andre, som har prøvet noget lign. ? jeg har brug for noget positivt eller bare én der kan fortælle mig, hvad der kan ske fremover... De sagde at der måske var chance for hjertefejl, hvis ikke det var noget med kromosonerne? det er jo heller ikke positivt... :-(

Skal nu vente en lang uge mere, mit lille barn vokser i mig, og føler ikke jeg må knytte mig for meget til det nu, vi vil ikke rigtig fortælle det til nogen endnu, og alligevel har man jo brug for at komme ud med sine tanker...

Håber at høre fra nogen... og igen ked af hvis jeg gør andre nervøse, har bare brug for lidt positivt respons eller nogen der kan fortælle mig mere om forløbet...

Tanker fra Caronca-pigen

hejsa

fik også at vide vores lille har en lidt tyk nakkefold - 3,4 - og sidder på andet døgn og venter på blodprøven, det er forfærdeligt at vente på 

hvad blev resultatet for jer? kan ikke se det , og tænker på jer

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.