Vil det ske igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Kløver

Jeg har ved begge mine graviditeter født før termin pga svangerskabsforgiftning, den end gang 35+3 anden gang 37+6 men indlæggelse inden

Nogle som ved risiko for at få det igen, andre som har prøvet noget lignende som ikke fik det igen eller fået det ved alle børn

Vi kunne godt tænke os 3-4 børn, hvis vi bliver så heldige, men kan sagtens være vi ombestemmer, hvis der er risici for igen at skulle 1 eller 2 graviditeter igennem med svangerskabsforgiftning og indlæggelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

smlmea

Som udgangspunkt hedder risikoen 20-40%,men i dit tilfælde ville jeg personligt næsten regne med at få det,når du nu har haft det de 2 andre gange.

Hvad siger lægerne?

Jeg havde svært svangerskabsforgiftning med tendens til hellp syndrom,og jeg har fået en risiko der hedder 20% i min næste graviditet.

Anmeld

8. juni 2012

sarahjylland

Maja84 skriver:

Jeg har ved begge mine graviditeter født før termin pga svangerskabsforgiftning, den end gang 35+3 anden gang 37+6 men indlæggelse inden

Nogle som ved risiko for at få det igen, andre som har prøvet noget lignende som ikke fik det igen eller fået det ved alle børn

Vi kunne godt tænke os 3-4 børn, hvis vi bliver så heldige, men kan sagtens være vi ombestemmer, hvis der er risici for igen at skulle 1 eller 2 graviditeter igennem med svangerskabsforgiftning og indlæggelser

Altså det skulle ikke være en selvfølge men de vil følge dig tæt ved alle sammen hvilket jo er godt nok Det var beskeden vi fik

Anmeld

8. juni 2012

Livsmor

Fødte første gang i 31+5 ved aks pga HELLP, anden gang blev jeg sat i gang 38+4, da SSF var begyndt igen. Jeg fik beskeden, at risikoen for at få det i så slem en grad 2 gang ikke var så stor. Men har man først har haft det en gang, er risikoen størrere ved efterfølgende gravidteter, sålænge det er samme mand/kvinde.

Anmeld

8. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I min første graviditet var jeg indlagt 1 1/2 uge med svangerskabsforgiftning, som udviklede sig til hellp i uge 34+, med aks som resultat.

Har altid fået at vide af lægerne at sku jeg blive gravid igen, var chancen 20-30 procent større, når jeg havde haft det første gang. Men at vi så sku huske at det i reglen altid kommer sener og ik udvikler sig nær så slemt som første gang!! 

I denne graviditet er jeg blevet scanet hver 4 uge, med dertil hørende lægesamtale, fordi jeg er i blodtrygs behandling, så fik at vide efter NF at chancen for at jeg fik det igen nok nærmer var 50 procent, men at det stadig ville komme sener og være milder. Nu er jeg i 36+3 og har ik skyggen af ssf, 7-9-13!!!! 

Tror hvis jeg var jer, ville tage en god snak med lægen, også tage den derfra!! Vh stine

Anmeld

8. juni 2012

Kløver

smlmea skriver:

Som udgangspunkt hedder risikoen 20-40%,men i dit tilfælde ville jeg personligt næsten regne med at få det,når du nu har haft det de 2 andre gange.

Hvad siger lægerne?

Jeg havde svært svangerskabsforgiftning med tendens til hellp syndrom,og jeg har fået en risiko der hedder 20% i min næste graviditet.

Har endnu ikke snakket med dem, da den yngste kun er 2 mdr, men overvejer at forhøre når jeg om et par dage skal til 8 ugers undersøgelsen

Anmeld

8. juni 2012

Kløver

StineW79 skriver:

TakefoforsståståI min første graviditet var jeg indlagt 1 1/2 uge med svangerskabsforgiftning, som udviklede sig til hellp i uge 34+, med aks som resultat.

Har altid fået at vide af lægerne at sku jeg blive gravid igen, var chancen 20-30 procent større, når jeg havde haft det første gang. Men at vi så sku huske at det i reglen altid kommer sener og ik udvikler sig nær så slemt som første gang!! 

I denne graviditet er jeg blevet scanet hver 4 uge, med dertil hørende lægesamtale, fordi jeg er i blodtrygs behandling, så fik at vide efter NF at chancen for at jeg fik det igen nok nærmer var 50 procent, men at det stadig ville komme sener og være milder. Nu er jeg i 36+3 og har ik skyggen af ssf, 7-9-13!!!! 

Tror hvis jeg var jer, ville tage en god snak med lægen, også tage den derfra!! Vh stine

Tak for svar
Blev lovet at blive fulgt tæt men skete ikke før jeg selv råbte alarm, og til sidst kunne vi ikke trække den længere, men hun kom senere end storebror og det var heller ikke så slemt anden gang

Men håber selvfølgelig på det bedste næste gang

Anmeld

8. juni 2012

Livsmor

Utroligt at du ikke blev fulgt tæt anden gang. Jeg blev fulgt som StineW79, og var oveni hos min egen læge hver 4 uge til blodtryks og urin tjek. Så fra uge 20, blev jeg tjekket hver 2 uge.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakte til svangerafdelingen.

Anmeld

8. juni 2012

Kløver

Livsmor skriver:

Fødte første gang i 31+5 ved aks pga HELLP, anden gang blev jeg sat i gang 38+4, da SSF var begyndt igen. Jeg fik beskeden, at risikoen for at få det i så slem en grad 2 gang ikke var så stor. Men har man først har haft det en gang, er risikoen størrere ved efterfølgende gravidteter, sålænge det er samme mand/kvinde.

Håber bare det ikke bliver for slemt, bliver det ikke værre end med lillepigen, kan jeg nok godt klare det må snakke og forhøre lægen

Anmeld

8. juni 2012

Kløver

Livsmor skriver:

SStåSvangerskabsugStanUtroligt at du ikke blev fulgt tæt anden gang. Jeg blev fulgt som StineW79, og var oveni hos min egen læge hver 4 uge til blodtryks og urin tjek. Så fra uge 20, blev jeg tjekket hver 2 uge.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakte til svangerafdelingen.

Jeg er ikke gravid længere, har født, så tror ikke de kan hjælpe, Men vil nok banke hårdt i bordet næste gang og forlange det. Jordemoderen sagde jeg fra uge 28 skulle tjekkes hver uge for protein og blodtryk. Men da jeg kom dertil trak de i land og mente ikke det var nødvendigt. Indtil jeg selv sagde nu nok nok. Hver gang jeg var indlagt var der styr på det og blev fulgt og når jeg kom hjem lyttede lægerne ikke, så var konstant ind og ud til vi ikke kunne strække den længere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.