Vil pludselig ikke sove om natten mere??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Saram

Hej alle sammen. 

Ja min datter rundede i lørdags 1 år. Hun har været syg siden søndag nu, men er gudskelov rask igen. 

Problemet er at siden hun blev syg har hun bare slet ikke villet/kunnet falde i søvn i sin egen seng om aften. Heller ikke i vores for den sagsskyld.  Så har de sidste nætter haft en datter der først har sovet imellem 22 og 24.. Suk. 

Hun får flaske og bliver meget træt når hun har fået den, bliver så lagt ind, men så snart jeg er gået ud af rummet, starter sirenen. 

Hun græder som pisket, og falder KUN til ro hvis jeg vugger hende i mine arme.. Få gange har hun slappet af hvis jeg nusser hende på ryggen når hun endelig er blevet lagt. Men det er langt fra noget hun falder i søvn af, så snart jeg fjerner min hånd, vender hun sig om og græder igen. Eller hvis jeg har vugget hende og ligger hende ned.. 

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre?? 

Har i ikke nogle rigtig gode råd, derude? 

Havde engang den nemmeste pige, der faldt i søvn efter 2 minutter.. Suk. 

Knus fra en MEGET træt mor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

Saram

Op. 

Anmeld

8. juni 2012

Saram

Virkelig slet ingen der kan hjælpe? 

Anmeld

16. juni 2012

Raj

Jeg har samme problem lige nu med min dreng på snart et år. Sjovt nok også efter en tur med sygdom. Det eneste der hjælper her er at holde ham i hånden indtil han falder så godt i søvn at han selv slipper. Håber og tror bare det er en periode med dem begge men ååh hvor er det hårdt!! 

Anmeld

16. juni 2012

kristinaS

Kan være det er en tryghedsfase...jeg ville blive derinde. Vi har også nogle dage et værre putteroderi, min er dog 19 mdr. Men kan mærke han "falder ned" hvis jeg fx sætter mig derinde, så han kan se mig, og fx læser/ kunne måske også lægge tøj sammen...bare han kan se mig. Så lægger han sig til at sove eller forsøger, og så accepterer han som regel at jeg går ud efter 10 min.

Hvis det ikke er godt nok, ville jeg tage "hende" op og vugge, hvis det virker for jer. Det kan jo også have noget med sygdomsperioden at gøre, hvis hun har brug for lidt mere tryghed lige nu.
Jeg kan altid høre på vores, om han er ked af det eller bare sur fordi han lige synes han legede og så putter mor ham i seng....

Håber du kan bruge mit svar.

Anmeld

17. juni 2012

Elvers

Tror jeg tyder det rigtig, at du giver flaske inden hun bliver lagt i sin seng!? Hvad med at prøve at give hende den i sengen? Det virker i hvert tilfælde her

Anmeld

17. juni 2012

Frøken J.

Saram skriver:

Hej alle sammen. 

Ja min datter rundede i lørdags 1 år. Hun har været syg siden søndag nu, men er gudskelov rask igen. 

Problemet er at siden hun blev syg har hun bare slet ikke villet/kunnet falde i søvn i sin egen seng om aften. Heller ikke i vores for den sagsskyld.  Så har de sidste nætter haft en datter der først har sovet imellem 22 og 24.. Suk. 

Hun får flaske og bliver meget træt når hun har fået den, bliver så lagt ind, men så snart jeg er gået ud af rummet, starter sirenen. 

Hun græder som pisket, og falder KUN til ro hvis jeg vugger hende i mine arme.. Få gange har hun slappet af hvis jeg nusser hende på ryggen når hun endelig er blevet lagt. Men det er langt fra noget hun falder i søvn af, så snart jeg fjerner min hånd, vender hun sig om og græder igen. Eller hvis jeg har vugget hende og ligger hende ned.. 

Kan det være noget med ørerne? Nu hun har været syg?

Men det lyder bestemt ikke sjovt

Anmeld

17. juni 2012

Frk. Himmelblå

Saram skriver:

Hej alle sammen. 

Sygdommmen har gjort hende utryg. (Mit gæt).

Det bedste vil være at overøse hende med tryghed. Det skal nok vende igen, men det tager nok et par dage endnu. 

Vis  hende, at verden ikke er farlig, og at I er der. Tålmodighed er en dyd..... 

Det vender igen.

Anmeld

17. juni 2012

Saram

Elvers skriver:

Tror jeg tyder det rigtig, at du giver flaske inden hun bliver lagt i sin seng!? Hvad med at prøve at give hende den i sengen? Det virker i hvert tilfælde her

Jep det gør jeg.. Plejer at sidde med hende i armene og give hende den i sofaen i stuen. Nu er vi rykket ind i hendes værelse, hvor der er lidt mørkere og mere roligt. Hjælper bare ikke rigtigt.. 

Men kan godt være jeg skulle prøve at give hende den i sengen.. Problemet er bare hun aldrig selv har lært at drikke af sin sutteflaske selv, så skal holde den. 

Anmeld

17. juni 2012

Saram

kristinaS skriver:

Kan være det er en tryghedsfase...jeg ville blive derinde. Vi har også nogle dage et værre putteroderi, min er dog 19 mdr. Men kan mærke han "falder ned" hvis jeg fx sætter mig derinde, så han kan se mig, og fx læser/ kunne måske også lægge tøj sammen...bare han kan se mig. Så lægger han sig til at sove eller forsøger, og så accepterer han som regel at jeg går ud efter 10 min.

Hvis det ikke er godt nok, ville jeg tage "hende" op og vugge, hvis det virker for jer. Det kan jo også have noget med sygdomsperioden at gøre, hvis hun har brug for lidt mere tryghed lige nu.
Jeg kan altid høre på vores, om han er ked af det eller bare sur fordi han lige synes han legede og så putter mor ham i seng....

Håber du kan bruge mit svar.

Tror helt sikkert det har noget med hendes trykheds behov at gøre.. Der nok ikke andet at gøre end at give hende hvad hun har brug for. Bortset lige fra at vugge hende i armene, det har vi gjort engang og blev hurtigt til en MEGET dårlig vane.. 

Men tak for dit svar ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.